Mitenköhän sitä selviäisi..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jojo"

Vieras
...jos lähtisi vielä opiskelemaan? Kiinnostava oppilaitos sijaitsee 90 kilometrin päässä, opintojen kesto 3,5v. Lapsia on kaksi, nyt 2,5v ja 8kk. :| Miehen jatko työpaikassaan on epävarmaa, tosin hän suunnittelee yrittäjyyttä vaihtoehdoksi.

Harjoittelupätkiä näyttää olevan neljä, silloin olisi mahdollista saada käydä harjoittelussa lähempänä, ehkä max. 50km säteellä kotoa. Myöhemmin työllistymismahdollisuuksia varmaan olisi lähelläkin, voisi ehkä ryhtyä yksityiseksikin. Osa näkyy olevan verkko-opintoinakin, sekin auttaisi asiaa paljon.

Miten sumplitaan, kun ajomatkaa suuntaansa tulee toista tuntia, päivät eivät varmaan ole hirveän lyhyitä, lasten hoitopäivät eritoten. Mummot voisivat ehkä tulla apuun lastenhoitoasiassa, jos ottaisi osaksi kuukautta päivähoitopaikat? Millä rahalla? Säästöjä ei ole nyt kovin paljoa, kun olen ollut lasten kanssa kotona, ehkä 5000€, riittäisikö se opintotukien lisäksi? Bensakulu on suurin investointi normaalin elämisen lisäksi, kun joutuisin ajamaan 900km viikossa. Olisimmeko paljon tiukemmalla kuin kh-tuella? Entä jos mies jää työttömäksi?

APUA!!!!

Pääseekö sinne julkisilla? Nimittäin silloin voisi käyttää hyväkseen myös sen ajomatkan ajan, eli opiskella bussissa (olettaen, ettet kärsi matkapahoinvoinnista).

Mä oon sitä mieltä, että opiskelu kannattaa =) Mutta tuohon teidän tulopuoleen en osaa ottaa muuta kantaa kuin että saisitko sä opintotukea? Eiks se kuitenkin ole samaa luokkaa kuin kotihoidon tuki?

Julkisilla pääsee ainakin silloin, jos koulu alkaa vasta yhdeksältä. Vuoroja kulkee harvakseltaan, mutta niitä kuitenkin kulkee. Laitoin juuri jollekulle sinne sähköpostia ja kyselin noiden harjoitusjaksojen pituutta yms. Ainahan tietty on mahdollista jäädä pois valittujen joukosta, mutta piakkoin alkaa haku ja tekisi mieleni edes yrittää. Kurjinta tietysti olisi, jos käytännön seikat estäisivät opiskelun.

Yhteistyössä