Mitenköhän toimisin? Juhlista

  • Viestiketjun aloittaja qwerty
  • Ensimmäinen viesti
qwerty
Pojalla on ensi kuussa 1v-synttärit. Samalla ajateltiin kertoa sukulaisille että olemme menneet vihille. Olisi kuitenkin kiva, ettei huomio synttärisankarista siirtyisi kokonaan meihin. Pitäisikö laittaa pöytään ensin vain synttärikakku ja kun siitä on otettu palaset ja juotu ekat kaffekupposet, nostaisin pöytään meidän hääkakun? Ennen sitä ei puhuttaisi koko vihille menosta mitään. Itse asiassa ajattelin aika vaatimatonta kakkua ja siihen semmoista vähän vihjaavaa koristelua, että voitaisiin vähän jännätä, kuka tajuaa asian ensin vai tajuaako kukaan.

Toinen mieleen tullut vaihtoehto olisi kiinnittää etuoveen nimikyltti, jossa tietysti olisi vain yksi nimi, jolloin joku voisi jo minun vanhan sukunimeni puuttumisesta arvata jotakin. ;) Tuntuisi vaan ikävältä "varastaa" heti alkuunsa lapsen ekat synttärit.

Ideoita?
 
m,m,m,m
Mun mielestä ei ainakaan toista kakkua, yksi on jo ja toinen vesittää sen ekan idean. Ja kaksi kakkua on muutenkin turha. Toi nimikylttijuttu on ok. Onko teistä otettu "vihkikuvaa"? Sellaisenhan voisi laittaa vaivihkaa esille...tai onko sulla sormus? Sillä tavalla tuo asia tulisi ottaa esille, että muut itse huomaisivat...Jos siis ette tahdo viedä päivää synttärisankarilta.
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mun mielestä ei ainakaan toista kakkua, yksi on jo ja toinen vesittää sen ekan idean. Ja kaksi kakkua on muutenkin turha. Toi nimikylttijuttu on ok. Onko teistä otettu "vihkikuvaa"? Sellaisenhan voisi laittaa vaivihkaa esille...tai onko sulla sormus? Sillä tavalla tuo asia tulisi ottaa esille, että muut itse huomaisivat...Jos siis ette tahdo viedä päivää synttärisankarilta.
Mä mietin, että synttärikakun (täytekakku) kaveriksi voisi olla se "hääkakku", eli joku matala juustokakku, muuta makeaa ei ole tarkoituskaan laittaa tarjolle.

Yksivuotias ei kai osaa edes pettyä, jos juhlat jaetaan useammankin juhlittavan kesken, mutta musta silti tuntuu vähän, että olen rohmu. Mutta missään tapauksessa emme aio erikseen järjestää mitään hääkahvituksia, jätetään sitten vaikka koko häät juhlimatta ennemmin ja "lipsautetaan" asia julki jossakin muussa yhteydessä. Tosin sitten joku kumminkin ryhtyy tösäämään juhlia pystyyn vaikka meidän puolesta, ellei me pidetä niitä hyvällä. Ärts.
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tuo teidän hääjuttu vie koko idean noista 1.v. juhlista vaikka miten päin laittaisitte kakkuja.
Mä olen samaa mieltä.
Ja ellei halua häähössötystä niin miksi varastaa omalla kakulla koko show?
No joo, mä täsmennän tätä "hössötystä" - talo viikkotolkulla täynnä sukulaistätejä, jotka haluavat kiillottaa jopa pannuhuoneen ovenkahvat, oma äitini, joka vaatii, että juhlat pidetään jossakin "oikeassa" juhlienpitoympäristössä, tappelu tarjottavista, riita siitä, että kirkkoon ei mennä eikä osteta hääpukua, kauhea juokseminen kampaajalle-vaatekauppaan-ostamaan meille häälahjaa-jne. On paljon helpompaa ilmoittaa, että olkaa hyvä, kahvi on kupissa, kakku pöydässä, niin joo, me mentiin naimisiinkin ja ne juhlat ovat nämä tässä. Sitten me saataisiin ne pienet juhlat, joista me itse haaveillaan.
 
Olen ollut juhlissa joissa juhlittiin lapsen synttäreitä, juhlien aikana eteiseen (kesä ja ihmiset kulki edes takas pihalle) ilmestyi seinälle vihkitodistus. Pieniä vinkkejä oli jaettu juhlien aikana että tässä saattaa olla muutakin kuin vain synttärit kyseessä, mutta edes parin vanhemmat ei tienneet ja sanoivat suoraan vasta kun joku kehtasi kysyä :) Oli hauska tapa mun mielestä.
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Olen ollut juhlissa joissa juhlittiin lapsen synttäreitä, juhlien aikana eteiseen (kesä ja ihmiset kulki edes takas pihalle) ilmestyi seinälle vihkitodistus. Pieniä vinkkejä oli jaettu juhlien aikana että tässä saattaa olla muutakin kuin vain synttärit kyseessä, mutta edes parin vanhemmat ei tienneet ja sanoivat suoraan vasta kun joku kehtasi kysyä :) Oli hauska tapa mun mielestä.
Kiitos, jotakin tällaista haen :) Kuulostaa mukavalta tavalta
 
tyhmä
koita ihan rehellisesti kutsua porukka teille vihki kaffeelle :) Kun kuitenkin haluat ne kahville ja oikein erillisen kakun kera juhlia niin miksi sitten pitää 'leikkiä' ettei muka kuitenkaan halua edes niitä kakku kahvi juhlia?
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
koita ihan rehellisesti kutsua porukka teille vihki kaffeelle :) Kun kuitenkin haluat ne kahville ja oikein erillisen kakun kera juhlia niin miksi sitten pitää 'leikkiä' ettei muka kuitenkaan halua edes niitä kakku kahvi juhlia?
No kun haluan mä pitää pienenpienet juhlat. Jos me ei järjestetä niitä, joku alkaa kumminkin painostaa, että pitäisi saada isot juhlat. Tarkoitus on sumuttaa sukulaisia - eli saada ne kuvittelemaan, että meidän häitä on virallisesti vietetty. :whistle: Mutta siis pienesti, eli niiden synttärien ohessa. Tajuaakohan kukaan, mitä ajan takaa?
 
qwerty
Enkä mä kammoa edes niitä juhlia, mutta sitä niiden valmisteluhässäkkää, joka tällä tavoin siis vältetään (toivottavasti). Ja lapsi saa (toivottavasti) ansaitsemansa huomion silti ekana synttärinään
 
Lumivalkoinen
Mun mielestä se nimen poistaminen ovesta on loistava idea!
Eikä se ole juhlien varastamista, kyllä varmasti lapsikin saa oman huomionsa. Saahan lapsi esim lahjoja joita te ette saa koska ette kerro naimisiinmenostanne etukäteen.
Kaksi kakkua on ihan hyvä idea sekin.
 
Noh
Jos et halua mitään häähössötystä, niin mun mielestä fiksuinta olis se nimikylttihomma tai sen lisäks voi vielä olla se vihkikuvakin jossain esillä ja sormus sormessa jne. Mutta siis juhlat on 1-vuotissynttärit eikä mitkään häät, kun ette häähössötystä halua. Nää jutut, jotka naimisiin menon paljastaa, ei mitenkä liity niihin synttäreihin vaan on sellaset, jotka nyt teidän asunnossa tulee jatkossa muutenkin oleen.

Jos vieraat on niin innoissansa häähössötyksestä, että sellasen alottaa nimikyltin takia tms. niin ihan fakta on, että 1-vuotias ei osaa olla pettynyt siitä, että juhlinta ei täydellisesti kohdistukaan häneen. Älä siitä stressaa.

Onnea avioliittoon ja lapsen synttärin vuoksi myös!
 

Yhteistyössä