Mitenköhän kerrostalossa...?

eli jos haluaa pitää jotku pippalot/tuparit tai jotain niin pitääkö talonmiehelle tai kellekkää ilmottaa asiasta vai vain naapureilta kysyä että haittaako...!?
ku en viittis mitenkää tosta noin vaan ku sit naapurit saattas suuttuu tai jotai...
 
Mä laittaisin muutamaa päivää aiemmin ilmoituksen alaovelle ilmoitustaululle ja jos monta rappua, niin joka rappuun oman lapun. Jotain tyyliin "pidän tupaantuliaisia XX.XX.XX päivänä kello 19 alkaen. Pahoittelen mahdollisesti aiheutuvaa melua!" ja sitten lupaus siitä että kämppä on tyhkä vaikka kello 23 ja siitä sitten pidetään kiinni, että porukka kotiin/baariin silloin kun hiljaisuus alkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä laittaisin muutamaa päivää aiemmin ilmoituksen alaovelle ilmoitustaululle ja jos monta rappua, niin joka rappuun oman lapun. Jotain tyyliin "pidän tupaantuliaisia XX.XX.XX päivänä kello 19 alkaen. Pahoittelen mahdollisesti aiheutuvaa melua!" ja sitten lupaus siitä että kämppä on tyhkä vaikka kello 23 ja siitä sitten pidetään kiinni, että porukka kotiin/baariin silloin kun hiljaisuus alkaa.
mix pitää muihinki rappuihin ilmotus viä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä laittaisin muutamaa päivää aiemmin ilmoituksen alaovelle ilmoitustaululle ja jos monta rappua, niin joka rappuun oman lapun. Jotain tyyliin "pidän tupaantuliaisia XX.XX.XX päivänä kello 19 alkaen. Pahoittelen mahdollisesti aiheutuvaa melua!" ja sitten lupaus siitä että kämppä on tyhkä vaikka kello 23 ja siitä sitten pidetään kiinni, että porukka kotiin/baariin silloin kun hiljaisuus alkaa.
mix pitää muihinki rappuihin ilmotus viä?
Kerrostalossa se ääni ei ihan rajoitu alakerrassa tai yläpuolella olevaan. Mun seinänaapuri on viereisestä rapusta, ja aika kova bilettämään ja pari kertaa olen soittanu poliisitkin sinne rauhoittelemaan.

Jos meillä pidetään bileitä C-rapussa niin A-rappuun asti kuuluu. Usko pois!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Super-Loora:
edelleenkään, ei musta tarvi välttämättä edes ilmottaa.. se kuuluu kerrostaloelämään, että ääniä voi joskus kuulua kun ihmiset juhlii.. sehän on ihan inhimillistä/itsestään selvää!
Tietenkin, mutta on se kuitenkin kohteliasta ilmoittaa. Jos vaikka on huonounisia naapureita tai aikainen herätys jollakulla, niin tietää hommata korvatulpat tai mennä jonnekin muualle nukkumaan. Kyllä musta kuuluu ihan käytöstapoihin ilmoittaa normaalista poikkeavasta metelistä, esim. juhlat tai remontti.
 
mom
Mun mielestä ei tarvi ilmottaa, enkä ole ilmoittanut.
Kunhan pitää huolta että se meteli loppuu sitten kun pitää olla hiljaista. Meillä järjestyssäännöissä klo 22.
 
kyl
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
onko sen metelin pakko loppua sillon ku hiljasuusajan pitäisi alkaa vai voiko jatkaa vähän pitempäänkin?esim 24-01 asti?
voi mutta sillon pitää kyllä ilmottaa naapureille,ja voi kyllä vähän hiljentää volymea
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
onko sen metelin pakko loppua sillon ku hiljasuusajan pitäisi alkaa vai voiko jatkaa vähän pitempäänkin?esim 24-01 asti?
Mä oon ehkä nipo naapuri, mutta mua kyllä kyrsis jos joku metelöisi vielä tuohn aikaan,vaikka miten olisi ilmottanut. Meillä ei olisi mhdollisuutta lähteä evakkoon ja meidän vauva on herkkäunista laatua. Tai kun herää, niin ei tahdo nukahtaa. Mutta jospa teidän talossa ei vauva/lapsiperheitä olisi....

Ja joo jooo,elämä jaktuu vaikka lapsia onkin, mutta kyllä ktuttaisi silti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eikös se mee niin et melua saa pitää siihen asti ku hiljasuus alkaa, mut jos juhlii pitempään ni sit ilmottaa asiasta ilmotustaululla vaikka viikkoo aikasemmin?

Ja silti hiljaisuus pitäis olla klo22-23 ihan miten järjestyssäännöissä lukee.
 
mut jos laittas vaik siit et jos meteli todella häiritsee niin tulla sanomaan asiasta?

mitenköhän toi sauna...onko mitään järkeä...mul saunavuoro 17.00-18.00...eli kerkeääkö tossa ajassa sekä miehet et naiset käydä?ja onko tuo liian aikanen alotus juhlille?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
mut jos laittas vaik siit et jos meteli todella häiritsee niin tulla sanomaan asiasta?

mitenköhän toi sauna...onko mitään järkeä...mul saunavuoro 17.00-18.00...eli kerkeääkö tossa ajassa sekä miehet et naiset käydä?ja onko tuo liian aikanen alotus juhlille?
saako sinne yleiseen saunaan viedä hurjia määriä ihan vierasta porukkaa :eek:
hyh hyi sanon minä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
mut jos laittas vaik siit et jos meteli todella häiritsee niin tulla sanomaan asiasta?

mitenköhän toi sauna...onko mitään järkeä...mul saunavuoro 17.00-18.00...eli kerkeääkö tossa ajassa sekä miehet et naiset käydä?ja onko tuo liian aikanen alotus juhlille?
Pikasaunaks menee en suosittele . Aikainen juhlien aloitus on hyvä niin pääsee sitten ajoissa lähtee jatkoille niin pysyy suhteet naapurustoonkin hyvinä.
 

Yhteistyössä