Mitenkäs tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Toinen lapsista on kuumeessa, eilen ajattelin että tänään käydään kaupassa, mutta kuopus sairastuikin sitten myöhään illalla. No, lähikauppaan on 400 m, joten otanko kuumeisen lapsen mukaan vai jätänkö lapset 4,5 v. ja 3 v. odottamaan tänne että käyn? Menisi varmaan 10-15 min. Toisaalta en haluaisi tehdä kumpaakaan, mutta olen yh, eikä ole ketään jota voisi pyytää käymään kaupassa puolestani. Lapset ovat ns. kilttejä ja rauhallisia lapsia, mutta..

Kotona ei ole mitään, siis mitään mistä saisi ruokaa tehtyä. Ollaan muutama viikko tyhjennetty pakastinta ja kuivakaappia, joten aika huonoon saumaan sattui.. :(

antaisin kuumeiselle lääkettä, odottaisin ehkä että herää unilta ja kävisimme nopsaan kaupassa porukalla. en jättäisi ton ikäisiä yksin, vaikka kuinka olisivat rauhallisia.

en ite jättäis lapsia keskenään!!! ei auta muu kun pakata kuumeiset lapset mukaan. näin munkin on ollu pakko, jos mies on ollut työmatkal tjtn. pahalta se tuntuu raahata kipeitä lapsia, mut keskenään älä missään nimessä jätä, tuollakin matkalla voi sattua vaikka mitä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
antaisin kuumeiselle lääkettä, odottaisin ehkä että herää unilta ja kävisimme nopsaan kaupassa porukalla. en jättäisi ton ikäisiä yksin, vaikka kuinka olisivat rauhallisia.

Kuumeiselle on annettu max. määrä lääkettä tälle aamupäivälle, kuumetta edelleen paljon. Tosin lapsi on virkeä, mutta täällä on 15 astetta pakkasta, mietin kuinka keuhkot tykkäävät, kun on aika herkkä ottamaan keuhkoihin..

Isompi lapsista sanoi, että hän lähtee kauppaan yksin :D

mä ottaisin kanssa muksut mukaan ja pakkaisin sairaalle kunnon kamppeet päälle ja vaikka rattaisiin, onko teillä vielä? Mitä lääkettä olet antanut? Tiesitkö että buranaa ja panadoilia voi molempia antaa täydet annokset samaan aikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mä ottaisin kanssa muksut mukaan ja pakkaisin sairaalle kunnon kamppeet päälle ja vaikka rattaisiin, onko teillä vielä? Mitä lääkettä olet antanut? Tiesitkö että buranaa ja panadoilia voi molempia antaa täydet annokset samaan aikaan...

Ei ole rattaita. Ainoa lääke mitä mulla kotona on, on Pamol F, ei ole edes aikuisten kuumelääkkeitä.

Joo ja kaikilla ei tosiaan asu niitä sukulaisia/ystäviä ihan lähellä, lähin ois mulla 75 km päässä..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi että. :( Mulla on monesti ollut tuo sama tilanne.Jos asuisin vieressäsi tulisin viivana auttamaan. :)

Niin, pitäis kyllä aina olla ruokaa kotona ja yleensä onkin, nyt vain sattui huono hetki lapselle sairastua :D Yritän exälle soittaa, josko se tois lapsille jotain, mutta ei vastaa.. :(

ei sitten pulkkaa löydy?!tai sitten laitat lapsille videon pyöriin ja meet ite lujaa fillarilla(nenä siinä varmaan jäätyy mutta pääset pikaseen takaskin)
ja ens kerralla yritä varautua ennakkoon,tommosia tilanteita voi tulla uudestaan..

Alkuperäinen kirjoittaja puuhatäti:
ei sitten pulkkaa löydy?!tai sitten laitat lapsille videon pyöriin ja meet ite lujaa fillarilla(nenä siinä varmaan jäätyy mutta pääset pikaseen takaskin)
ja ens kerralla yritä varautua ennakkoon,tommosia tilanteita voi tulla uudestaan..

Nopeammin tuohon lähikaupalle pääsee kävellen ku pyörällä.. On siis viereisessä rakennuksessa ;)

Soittelin tuossa exälle ja tämä aikoi illalla tulla käymään, tuo samalla jotain ruokaa. Vaikea tämän enempää varautua ennakkoon, kun ei keinoja juuri löydy, paitsi juuri se että kaikkea on yleensä varastossa :)