Mitenkäs se on mahdollista

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
että äitien ajatukset pyörii vain sen ympärillä, että milloinkas se lapsilisä maksetaan. onhan se tietty raha tärkeä, mutta sittenkin. kun puolesta kuusta ja jopa ennen alkaa pyöriä nää kyselyt ja toitotukset siitä lapsilisästä. sory, ihmetyttää vaan, ei tarvii silti suuttua

No joillekin se vaan on tosi tarpeelinen raha. MUTTA sitä en ymmärrä, miksi juuri he sitä aina kyselee niin innoissaan, luulis olevan jo hyvissä ajoin etukäteen selvitettynä maksupäivä. Se kun on ilmoitettu useammassa paikassa.

Mulle ihan sama mihkä aikaan tulee, kuhan tulee, menee nimittäin aina kuun eka päivä koko summa vuokraan.
Me ei pärjättäs jos tota avustusta ei olis.
Olishan se kiva jos sitä ei tarvis ja ois niin rikas, mut opiskeluaikoina näin päin. Sitkun ammattiin valmistutaan miehen kans ni sit on varaa pistää lapsilisä aina lapselle säästöön.

Jos edellisestä rahapäivästä jää niin vähän käteen, että sillä pärjää puoliväliin kuuta, niin kyllä sitä lapsilisää odotellaan. Sitä en minäkään ymmärrä et miten se sit on niin huonosti tiedossa että koska ne maksetaan...

No itse en lapsilisistä täällä kysele mutta meidän perheelle se on iso, tärkeä ja tarpeellinen raha...Olen siis opiskeleva yh-äiti ja ei tosiaan rahassa kylvetä vaikka keikkahommaa teen silloin tällöin...Vielä vuosi pitäisi opintotuen varassa kitkuttaa...

Mä en mitenkään pidä kirjaa siitä että milloin ne tulee, eikä me mitään rikkaita olla... Koska se lapsilisä maksetaan silloin ja piste eikä se miksikään muutu!!!!! juu, ymmärrän jos on iso perhe ja monta lasta niin silloin on jo toi summa isompi, mutta meillä on vaan yks lapsi. Viimeksi kun lapsilisä tuli niin meni 42,50 jo pojan hyppykiikkuun, ja pari vaippa pakettii ja pojalle kesävaatteita...eli siinä meni jo enemmän kuin lapsilisä :/ on tää kyllä kieltämättä kaikki kallistunu kuin eurot tuli :|

Kelalta tulee kotiin lappu, jossa on päivät milloin lapsilisät maksetaan. Ja jos netti käytössä voi katsoa sieltä, mitä tuota kyselemään. Ymmärrän, että on monellekin ihan iloinen päivä kun lisät tulee -ja kyllä ne tulee sieltä sovittuna päivänä! Saa ostaa sille lapsellekin jotain. Eikös se ole mukavaa?
Harvat hyötyvät lapsilisästä, harvat laittavat itsensä etusijalle jokaisen lapsilisäpäivän koittaessa.

Lapsilisäthän tulee AINA samana päivämääränä, ellei se maksupäivä satu olemaan pyhä. Joten helppo homma muistaa hatarapäisenkin ;)
Tarkistakaa vaikka edellisen kuun tiliotteesta millon on maksettu...Siis te joille se muistaminen on niin vaikeaa.