Mitenkäs elo sujuu teillä, joilla on lapsilla n. 2 vuotta ikäeroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ikäero 1 v 10 kk, veljekset. Ovat olleet molemmat kohtalaisen vaativia ja vilkkaita kavereita (mulla on vertailuksi esikoistyttö, nyt jo 16 v).

Vauhtia riittää, riittää ja riittää. Kun kaverukset ovat sisällä, järjestys säilyy sellaisenaan vain kun kaverukset katsovat leffoja. Muuten lattioilla lojuu tavaraa melkoisesti, leluista alkaen ja sohvatyynyihin päätyen. Pedatut pedit myllätään, keittiöstä lähtee tavarat laatikoista, vaatekaapit tyhjääntyy ja kengät kulkevat pitkin taloa.

Se on tuo nuorempi joka joka paikkaan ehtii, isompi osaa jo keskittyä tekemisiin ihan nätistikin. Esim. äsken piirrettiin: kun minä piirtelin malliksi kummallekin niin isompi koetti opetella kynäotetta ja piirteli nätisti. Ja siinä samalla pienempi ehti sutata paperit, pöytäliinan ja itsensä sekä tipahtaa tuolilta lattialle.

Mulla on myös työ tässä kotona. Voisin periaatteessa hoitaa pojat kotona vaikka kouluikään asti, mutta en ole tällä hetkellä laisinkaan varma voiko siitä selvitä hengissä tai seurata muutenkaan mitään hyvää. Katsotaan nyt :D

Yhteistyössä