Mitenkähän tämän ratkaisisi? Vai onko tässä ongelmaa ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Minulla on omat harrastukset ti klo 19 ja to klo 18. Molempiin joudun lähtemään n. 30 min aiemmin. No nyt tuolle esikoiselle tuli sitten harrastukset samoille päiville klo 19 ja hänenkin pitää lähteä puolisen tuntia aiemmin. Ongelma on siis se, että kuopus 7v. joutuisi sitten olemaan yksin. Pari kertaa on vasta yksinoloa harjoiteltu ihan 15-30 minuuttia kerrallaan. Mielellään on jäänyt yksin, mutta välillä hällä on tosi hankalia päiviä, joten vähän hirvittää, että tuo esikoinen joutuu sitten olemaan se joka hänet kotiin "jättää" :/

Jos lapsi itse ei koe yksinjäännissään ongelmaa, niin sitten voi hyvin olla tuon ajan yksin. Meillä kuopus 5-v on joskus yksin kauppareissujen ajan - osaa tosin käyttää puhelinta, jos joku hätä yllättää.

Oisko mahdollista, että veisit mennessäsi 7v:n kirjastoon siksi aikaa, kun sie harrastat itse ja hakisit sit pois.
Siellähän aika kuluisi kirjoja katsellen.

Toiseksi tuli mieleen, että jos vois sopia jonkun kaverin kanssa, että teille tulis kuopukselle kaveri tiistaisin siksi aikaa, kun sie oot pois ja jos kuopuksesi vois mennä sit kaverille torstaisin hetkeksi leikkimään, ettei tarviis yksin olla. (Tai siis kumminpäin vaan noin päivät, tietysti.)

Tai sit keksitte yhdessä jotain mielenkiintoista puuhaa niiksi illoiksi kuopukselle, kun joutuu olemaan yksin.

Kyllä mä jättäisin 7-vuotiaan jo yksin...pakkohan sen on oppia. Mutta jos lapsi itse ei halua tai uskalla olla yksin kotona, niin kysyisin joltain lähistöllä asuvalta kaverilta (tai siis hänen vanhemmiltaan) jos lapsi voisi tulla heille leikkimään siksi aikaa.

00020251.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Oisko mahdollista, että veisit mennessäsi 7v:n kirjastoon siksi aikaa, kun sie harrastat itse ja hakisit sit pois.
Siellähän aika kuluisi kirjoja katsellen.

Toiseksi tuli mieleen, että jos vois sopia jonkun kaverin kanssa, että teille tulis kuopukselle kaveri tiistaisin siksi aikaa, kun sie oot pois ja jos kuopuksesi vois mennä sit kaverille torstaisin hetkeksi leikkimään, ettei tarviis yksin olla. (Tai siis kumminpäin vaan noin päivät, tietysti.)

Tai sit keksitte yhdessä jotain mielenkiintoista puuhaa niiksi illoiksi kuopukselle, kun joutuu olemaan yksin.

Kirjasto menee klo 19 kiinni, joten se ei käy. Mie kyllä uskon, että poika ei ees huomaa olevansa yksin.. viihtyy hyvin yksikseen legoilla näperellen tai piirrellen. Mutta jos se hankala päivä sattuu, niin sitten voi alkaa kiukuttelemaan kun veli lähtee ja hänen pitäisi jäädä kotiin. Tuo kaverille meno vois kyllä olla ihan ok =)

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Kirjasto menee klo 19 kiinni, joten se ei käy. Mie kyllä uskon, että poika ei ees huomaa olevansa yksin.. viihtyy hyvin yksikseen legoilla näperellen tai piirrellen. Mutta jos se hankala päivä sattuu, niin sitten voi alkaa kiukuttelemaan kun veli lähtee ja hänen pitäisi jäädä kotiin. Tuo kaverille meno vois kyllä olla ihan ok =)

Noille "hankalille päiville" sie voisit varata jotain pientä lohduketta toiselle... tikkari, keksi, pieni jäätelö, karkkiaski, pikkuauto, kivoja tarroja... Jotain tuollaista pikkuista kaappiin jemmaan, ja jos tulee kovasti pahamieli yksinjäämisestä, niin siitä sais "palkinnon".

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Hanki joku lastenvahti :)

http://hoitopaikka.net/

en jättäisi tuon ikäistä tuohon aikaan yksin :(

Yksinolo aikaa olisi vain 30-45 minuuttia.

miten yksinoloaikaa on vain 30-45 minuuttia, jos sun ja esikoisen harrastukset alkaa 19 ja lähdette sinne 18.30? vai siis tuleeko lapsen isä sitten 19.15 kotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Hanki joku lastenvahti :)

http://hoitopaikka.net/

en jättäisi tuon ikäistä tuohon aikaan yksin :(

Yksinolo aikaa olisi vain 30-45 minuuttia.

miten yksinoloaikaa on vain 30-45 minuuttia, jos sun ja esikoisen harrastukset alkaa 19 ja lähdette sinne 18.30? vai siis tuleeko lapsen isä sitten 19.15 kotiin?

Juu, isä pääsee töistä klo 19 =)

Jos vaan lapsesi itse suostuu jäämään yksin kotiin niin kyllä jättäisin.

Meillä tänään jäi eskarilainen kotiin yli 3 tunniksi kun ei halunnut mennä päiväkotiin. Hyvin meni ja sisko tuli kotiin 12 jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Entäs ulkona oleminen? Meidän pihassa on ainakin liuta muksuja vielä 19-20 aikaan, pelaavat sählyä ja futista jne. Illat on valoisia.

En tiiä, mutta jostain syystä minusta tuntuu turvallisemmalta jos on sisällä :/ Mutta pakkohon sitä liekan narua on alkaa jo jatkamaan. Kyllä tuo poika jo aika paljonkin liikkuu kavereillaan tässä lähiympäristössä, mutta jotenkin se tuntuu turvallisemmalta kun on itse kotona, eikä jossain parinkymmenen kilsan päässä :o

Yhteistyössä