mitenkähän se voi tuo hampaan pesu olla niin työlästä pojasta

Jos häntä alkaa yököttämään hammasharja suussa? Osta apteekista sitä lasten suuvettä joka on tarkoitettu jos hampaiden pesu on jostain syystä vajavaista. Siis en tarkoita etteikö pitäisi aamuin illoin pestä vaikka ei tykkäisi mutta saisit varmistettua että se suu ja hampaat puhdistuu kunnolla.

[QUOTE="Tanjuska";25305296]Jos häntä alkaa yököttämään hammasharja suussa? Osta apteekista sitä lasten suuvettä joka on tarkoitettu jos hampaiden pesu on jostain syystä vajavaista. Siis en tarkoita etteikö pitäisi aamuin illoin pestä vaikka ei tykkäisi mutta saisit varmistettua että se suu ja hampaat puhdistuu kunnolla.[/QUOTE]tuohan on muuten hyvä idea. pesu jatkuu kyllä silti edelleen.

Suuvesi ei muuten puhdista suuta juurikaan, antaa lähinnä raikkaan tunteen vain. Sitkeästi vain pestävä, koittakaa tehdä pesuhetkestä kiva hetki ja vaikka palkintosysteemi käyttöön.

Pesettekö sähköhammasharjalla vai tavallisella? Muistan itse lapsena inhonneeni sähköhammasharjalla pesemistä, koska se tärinä kutitti nenässä todella epämiellyttävästi. Nyt aikuisena olen päässyt jo tuon tunteen yli, mutta ainakin jos on yhtään aistiyliherkkyyttä, tuollainenkin voi vaikuttaa.

Joo täällä kans yksi joka tahtoo aina menettää hermonsa kun saa itsestään selvästä asiasta taistella ja lapset jo "isoja" eli melkein 10 ja 9v. Isommalla vielä hammasraudat niin siksikin tuo hampaidenpesu tärkeää. Meillä tahtoi olla ongelmana etteivät malttaneet kunnolla pestä, siis äkkiä vaan huitaistiin pestä. Se ongelma vähän helpottui kun ostin sähköhammasharjan joka ilmoittaa "hymynaamalla" kun kaksi minuuttia kulunut.

No mun siskon pojalle oli kyllä hammaslääkäri ihan määrännyt tuon apteekista saatavan suuveden kun poika alkaa yökkimään kun hammasharja laitetaan suuhun. Eli kyllä se puhdistaa lisää, ei tietenkään kaikkea ilman sitä harjausta mutta täydentää kyllä jos haluaa olla varma että suu puhdistuu kunnolla. Älä puhu asiasta mistä et selvästikkään tiedä paljonkaan.

Voi kuule, tiedän kyllä. Turha kertoa muille mitä muut tietävät, jos et sitä itse tiedä. Suuvesi auttaa suunhoidossa joo, mutta ei puhdista juurikaan, koska se ei kykene ilman mekaanista liikettä poistamaan hampaan pinnalta plakkia. Jos plakkikerrosta ei ole rikottu tai saatu pois, on suuvesi täysin hyödytöntä. Sen sijaan se voi tehdä hampaidenpesusta miellyttävää makunsa takia, mutta on turha uskotella itsellensä että se toimii niin kuin tv:ssä mainostetaan.

Enkö mä ekassa viestissäni kirjoittanut että ei sitä harjausta voi skipata mutta suuvesi varmistaa että suu tulee kunnolla puhtaaksi?! Opettele sisäistämään lukemasi ennenkuin tulet mitään vänkäämään!!

Voi hohhoijaa tota purkausta. Lähinnä halusin korostaa, ettei se suuvesi todellakaan ole mikään ihmepuhdistaja. Kun ikävä kyllä monet ajattelevat, että purkka tai suuvesi korvaavat harjauksen. Sun ekasta viestistä kun voi saada sen käsityksen, että hampaat harjataan vaan jotenkin ja sit ihmeaine suuvesi hoitaa täydellisen puhdistuksen loppuun.

Meillä riitti motivaation tuojaksi ihan se kun pappa otti tekohampaat pois ja sanoi että näin käy jos ei pese hampaita kunnolla :) Tosin meillä on myös 3a erimakuista hammastahnaa, 2 erilaista hammasharjaa, sähkö ja tavallinen yms... Hyvin aktiivisesti (ainakin vielä) pestään hampaita, ihan herran omasta halusta :D

Jaaha vai niin sen voi käsittää, no sä käsität sen sitten niin! Mutta ei siellä nyt kuitenkaan niin lue. Tottakai ne yritetään!! pestä kunnolla mutta jos haluaa varmistua hampaiden puhtaudesta esim. hammasharjan vuoksi kakovan ja yökkivän lapsen suun puhtaudesta niin lisukkeeksi suuvesi on oivallinen ratkaisu, ainakin hammaslääkärin mielestä! Voihan hän puhua ihan paskaa mutta siskon pojan hampaiden reikiintyminen ja hammaskiven muodostus kyllä väheni rajusti kun alkoivat käyttää lisäksi suuvettä.
Mut en jaksa enää kommentoida tätä tän enempää, eiköhän tää oo nyt tässä.

Yhteistyössä