mitenkähän luotettavia noi neuvolan painoarviot on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiteli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiteli

Jäsen
05.06.2007
517
0
16
rv 30 lääkäri ultrasi että olisi n. 1300 g.
millähän systeemillä ne sen laskee. vartalon ja reiden mitta oli viikon jälessä raskausviikoista ja pään ympärys oli viikon edellä.
Ei mun mielestä kovin iso, mutta voikohan tuohon arvioon luottaa?
Suurin pelko tässä raskaudessa ollut että vauva kasvaa liian isoksi.

se on vähä niin ja näin...joskus ne pitää paikkansa ja joskus ei! mun kohdalla ei pitäny.esikon arvio meni metsään..liian alakanttiin.arvelivat jtn3800kg ja likka paino 4200kg ja toisen aikana sinä päivänä kun poika sitten syntykin niin arvioivat 3600kg ja poika paino 4140kg...että ihan pikkasen meni mönkään :/

ei oo neuvolassa tehty yhtäkään paino arviota mutta synnärillä käynnistyspäivänä kätilö ja harjoittelija tunnustelivat ja sanoivat että 3700g-4000g,ja poika oli 3845g

mun tapauksessa meni ihan nappiin

Äippäpolilla arvioivat et kahdenviikon päästä syntys ja olis 2500-3000 kun syntyy ja siis tosiaan niin et oottivat et kasvas vielä huimasti tuossa kahdessa viikossa. No synty parin päivän päästä ja melkein 3500. Et ei ollu kyllä sinne päinkään mut arviohan se vaan on :)

ensimmäisestä meni päin persusta toi arvio eli 3800g ja syntyessään 3100g ja taas toisesta myös 3800g arvio ja oli 3640g ja kolmannesta arvio 3500g ja oli 3505g. Eli viimiset aika liki mut ensimmäinen oli aika heitto kuitenkin. kaits se hiukan mittaajastakin on kiinni..

Yhteistyössä