Mitenkähän on, tarvitaanko kaavintaa?

Olisikohan jollakulla vastaavantyyppistä kokemusta takana? Tarvittiinko kaavintaa tuon lääkkeellisen toimenpiteen lisäksi?

Raskaus meni kesken ihan loppuvuodesta. rv 10+ neuvolakäynnillä ei löytynyt sydänääniä, ja np-ultrassa näkyi seuraavalla viikolla parisenttinen eloton ihmisenalku, joka oli kuollut rv 9+ :'( Lääkkeellistä tyhjennystoimenpidettä odotellessa vuoto ehti alkaa itsestään. Ensin se oli pientä, sen jälkeen pari päivää supisteli aika ajoin tuskallisesti ja tavaraa tuli reippaasti.

21.12. kävin sitten vastaanotolla, jossa todettiin sisuksissa olevan vielä reilusti massaa. Sikiötä ei enää näkynyt. Sain 2x2 suun kautta otettavaa tyhjennyslääkettä, mutta jo niukentumaan ehtinyt vuoto tyrehtyi oikeastaan jo seuraavina päivinä sen sijaan että olisi runsastunut. Nyt mietityttää, että mihin se "runsas massa" oikein jäi. Vaikka oireita ei olekaan, niin pitäisikö käydä lääkärissä? Onko jollekulle jouduttu vastaavan tapauksen jälkeen tekemään kuitenkin kaavinta?

Kiitos vastauksista!
 
Käy ihmeessä vielä uudessa ultrassa. Mulla oli elokuussa keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys oli edessä rv11. Tavaraa tuli reilusti, mutta jotain pientä oli vielä jäänyt kohtuun ( ultrattiin tyhjennyspäivänä ). Sain myös lisää lääkkeitä kotiin seuraavaksi päiväksi, mutta vuoto ei juurikaan enää runsastunut. Seuraavana päivänä taas ultra ja tilanne oli sama. Samana päivänä jouduin vielä kaavintaan.

Ihmeellistä, etteivät he sulla kontrolloineet enää uudestaan tilannetta, vaikka jotain oli jäänyt vielä sisälle?! Mä kahlasin silloin paljon keskusteluja ja löysin muutaman sellasenkin tapauksen, jossa kaavintaan oli menty vielä parin kuukauden päästä lääkkeellisestä, kun sit vasta huomattiin, ettei kohtu olekkaan vielä puhdas...Voihan olla, että kohtusi on jo tyhjentynyt, mutta mä kävisin kyl tarkistuttaas tilanteen.

Tsemppiä sinulle!
 
Kiitos, Minky! Saanko kysyä, millä paikkakunnalla asut? Täällä Tampereella ei kyllä varailtu mitään uusia ultrausaikoja. Tuolla yhdellä tk-käynnillä sain kirjalliset ohjeet, joissa kehotettiin käymään jälkitarkastuksessa n. 6 viikon kuluttua km:sta. Siihen olisi nyt vieläkin melkein 3 viikkoa. En sittä paitsi usko, että saisin edes kovin helpolla aikaa erikoispolille, kun tarkastuksen voi kuulema tk-lääkärikin tehdä... Ihmettelen vain, etät miten - eihän niillä ole edes ultrauslaitteita. Omakustannuksella ei olisi varaa käydä, mutta pakkohan on jollei muukaan auta!
 
Mä olen asioinut Vaasan keskussairaalassa ja siellä taasen ei ohjeisteta jälkitarkastukseen ollenkaan, vaan ultrataan heti kaiken toiminnan jälkeen. Perus kotiseurantaohjeet vuotoajalle annetaan ja hcg-kontrolli kuukauden päähän. Jos mulla on ollut jotain häikkää olen soittanut suoraan naistentautien polille ja aina ovat ottaneet ongelmani asiakseen.

Toivottavasti pääset kontrolliin tai että ylipäänsä huolesi on aiheeton! :)
 
Mäkin olen soittanut suoraan naistentautien polille. Musta kuulostaa siltä, että ei sulla ole vielä tullut kaikki raskausmateriaali pois. Varaudu siihen, että vuoto voi alkaa massiivisena ihan missä ja milloin vaan :eek: . Mulla oli jäänyt kohtuun ilmeisesti ihan vaan vähän jotain (ei edes näkynyt ultrassa) ja silti yhtäkkiä ravintolassa tunsin, kuinka housut hulahti verta täyteen. Siihen asti oli ollut vain jotain pientä tuhruttelua. Ja mut oli sentään kaavittu!!!

Soita siis sinne polille tai pidä mukana varapöksyjä ja sidepakettia. Sinuna soittaisin naistentautien polille.
:hug: Pahoitteluni vielä keskenmenosta :ashamed:
 

Yhteistyössä