Mitenkä saada tuorejuustokakun keksi-rasvapohjasta hyvä...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Siis ettei olisi liian kova pohja, eikä taas toisaalta liian mureneva. Olen laittanut Digestive-keksejä ja keltaista oivariinia sekaisin. Pohja ollut ok, ei siis liian kova, mutta vähän liian mureneva. 180 g keksimurua ja 75 g rasvaa (muistaakseni).

Mitä rasvaa käytätte keksimurun kanssa? ja millä ohjeella tulisi hyvä pehmeä pohja?

Joo ajattelin että tuo keltainen oivariini olisi hyvää, koska se on pehmeästi levittyvää, niin luulisi ettei se niin kovettuisi vaikka laittaisi vähän enempikin.

Joskus tein ihan voista ja silloin ois pohjan leikkuuseen tarvinnut lähinnä moottorisahaa...

Dominokekseistä saa myös hyvän pohjan, niiden täyte korvaa pitkälti rasvan, nyt tosin en muista olenko lisännyt rasvaa lainkaan tai jos olen niin muistelisin että hyvin vähän, saa myös hyvän maun pohjaan (minttu, mansikka yms dominoilla).

Kyllä mäkin suosittelisin voita. Ota kakku lämpiämään ennen syömistä niin on helpompi leikata se pohja. Oivariinista en saa edes kunnollista ruskeakastiketta tehtyä.

dominot on hyviä tuorejuustokakkuun, murskaa täytteineen ja sulata voita ja laita vaan muutama (n.4) ruokalusikallista yksitellen kunnes sopivaa ja taputtele kevyesti pohjalle ja paista pohjaa 10 min 150 astetta enneku levität täytteen, toimii takuulla!!!!!

Mä olen tykännyt Kantolan kaurakekseistä keksipohjana. Se on tosin lähinnä makuasia, Digestive on mielestäni vähän tunkkaisen makuista ja liian sileää. Ja tosiaan kannattaa laittaa rasvaa mieluummin tunnon mukaan kuin ohjeen mukaan. Silleen että tulee hyväntuntunen massa pohjaan.

Mä olen tykännyt Kantolan kaurakekseistä keksipohjana. Se on tosin lähinnä makuasia, Digestive on mielestäni vähän tunkkaisen makuista ja liian sileää. Ja tosiaan kannattaa laittaa rasvaa mieluummin tunnon mukaan kuin ohjeen mukaan. Silleen että tulee hyväntuntunen massa pohjaan.

Mäkin käytän kaurakeksejä ja jätän sen vähän karkeammaksi, niin ei mee niin tiiviiksi ja saa hyvin leikattuakin :) niin ja voita siis käytän niiden kanssa. 200g keksejä ja sitte n. 100g voita, näppituntumalla mennään, joskus tuntuu et käytän vähemmän voita, joskus taas enemmän.

tein juustokakulle sokerikakkupohjan suoraan irtopohjavuokaan ja hyvä tuli. Laitoin 1munan, perunajauhojq, sokeria ja kaakaojauhetta. Hyvä ja lisäksi vielä käy vilja-allergisille.

Yhteistyössä