Mitenkä ihmeessä pesen mustat suorat housut, joissa on merkintä, että ei vesipesua...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fuck
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fuck

Vieras
Voi hemmetti kun olen ostanut tosi hyvät mustat suorat housut, mutta nyt vasta huomasin, että siinä on merkintä että ei vesipesua...?!

Housuissa on kiiltävä pinta. Materiaali on polyesteriä, viskoosia ja elastaania.

tuleepahan vastaisuudessa luettua nuo pesumerkinnätkin luettua paremmin.

Polyesteri, viskoosi ja elastaani kestävät vesipesua, joten ihmettelen suuresti miksi vesipesu on kielletty....

Minä olen junttura ja pesisin kuitenkin, käsin eka ja toisen pesun varmastikin koneessa.

Mutta pesulaan, jos pesumerkintöjä uskoo.

Pistät pesukoneeseen jonkun hellävarausen villa- tms ohjelman kera, joka EI LINKOA, eli kone pysähtyy vedet sisällä. Juu, ymmärsin lukemani, mutta itse olen pessyt näin esim. yhden miesten puvun, jossa samainen merkintä, eikä puku mennyt todellakaan miksikään. Isompia ryppyjä silisttelin sitten märän harson läpi, niin ei alkanut edes kiiltää.

Toinen tyyli olisi laittaa housut henkkarille suihkutilaan roikkumaan, ja sitten suihkuhanalla peset sen. Ennen pesua(tai siis huuhtelua) liotat housut pesuvedessä.Kangas ei rypisty eikä kuituut mene rikki.
Kuivuumis aika sitten voi kestää kauemmin

Pistäisin koneeseen hellävaraisimmalle ohjelmalle. Jos menis pilalle, niin sitten menis. En viitsis kuitenkaan niitä pesulassa käyttää joten pitämättähän ne jäis joka tapauksessa. Mutta mie olenkin aika laiska ;)

Juuh, teen niin että yksiin tuleviin kekkereihin vielä laitan nuo housut pesemättä siis, mutta sen jälkeen pesen kyllä kotikoneella. Koska pesulaan en saa aikaiseksi viedä ja jos tosiaan menee sitten koneessa pilalle, niin menköön prkl.

Kidoos teille! :)

Yleensä riittää tuuletus ja paikkapesu, olen pilannut yhdet miesten housut villapesussa ilman linkoa, mutta iso tappio se ei ollut. Kutistuivat ja kangas meni jännän näköiseksi. Mutta kostealla liinalla pyyhkimisen kyllä kestää. On olemassa myös jotain kuivapesu vaahtoja, mutta en ole kokeillut. En ole myöskään kokeillut sooda pesua, eli ripotellaan soodaa kankaalle, annetaan olla muutama tunti ja imuroidaan tai ravistellaan.

Monesti materiaali kestää hyvin vesipesun, mutta esim jakussa voi sitten kunnon kieputuksessa mennä ne tukukankaat yms kököiksi joten siksi kielletään koko vesipesu. Minä pesisin myös ylempien ohjeiden mukaan 30 asteessa ilman linkousta ja nostaisin sitten henkariin kuivumaan. En viitsisi pesulaan viedä, kun olen niin laiska.

Itse pesin sellaisen pörröisen tekoturkispeiton koneessa vaikka vesipesu oli kielletty, hankasin vaan kuivumisvaiheessa pintaan huuhteluainetta vähän ja peitto on kuin uusi.

Vaihtoehtoina viedä pesulaan tai kotikoneella nestemäisellä pesuaineella hienopesuohjelmalla ja ilman linkousta. Jatkossa tuuleta housut hyvin jokaisen käyttökerran jälkeen niin ei tarvitse pestä koko ajan.

Mä olen joskus superalesta ostanut myös tuollaisia vaatteita, jossa vesipesu on kielletty. En ole ikinä pesulaan vienyt, vaan pessyt sitten tarvittaessa käsin. Yhdessä jakussa huomasin, että pinnan kiilto hieman muuttui, mutta ei mitään dramaattista. En ehkä kovin kallista vaatetta uskaltaisi edes noilla merkinnöillä ostaa, kun en kuitenkaan jaksaisi pesulassa käyttää.

Yhteistyössä