Mitenhn olis, tradenomista lähihoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elina

Vieras
minua alkanut hoitoala kiinnostaa ja omat työt alkanut tympiä, kauhea tulospaine niskassa koko ajan.
onkohan miten vaikea päästä alan kouluun? niin, hakuhan oli juuri mutta jos vaikka tammikuussa taas jotain alkaisi

mitenhän paljon palkka putoaa, tällä hetkellä palkkani 2400-3200, vaihtelee paljon koska osa on tulospalkkiota

Mikset samantien opiskele AMK:ssa sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi jos sos.terv.ala kiinnostaa? Vai eikö papereillasi pääse AMK:iin?
No, mutta jos lähihoitajaksi välttämättä haluat niin ei ole kouluun kovin vaikea päästä. Riippuu myös koulusta mihin olet hakemassa. Itselläni oli peruskoulun päästötodistuksen keski-arvo alle 8 ja tiedän huonompiakin päässeen. Sitten on tietysti jonkin sortin soveltuvuus kokeet (en tiedä mitä nykypäivänä).

Itse valmistun kohta lähihoitajaksi ja aion ehdottomasti jatkaa opintojani sairaanhoitajaksi. Siitä syystä että saisin edes vähän arvostusta työstäni. Lähärithän ovat sitä alinta kastia ja täysiä luusereita kaikki... Ja saisipa tuota palkkaakin jonkin verran enemmän. Ai niin ja todellakin putoaa palkkasi jos lähihoitajaksi luet! En tunne kovin montaa joka yli 2000e tienaisi..

kyllähän minä AMK:n pääsin ainakin tradenomiksi opiskelemaan, olen myös yo.
Minua tuo lähihoitajan tutkinto kiinnostaa kun eikös se olisi vähän nopeammin suoritettu kuin Sh? Sosionomin opinnot ei ole käynyt mielessä...

lähihoitajaksi voi lukea joissakin kouluissa jopa kahdessa vuodessa (aikuisopiskelijat). Sh:ksi kestää n. 3,5 vuotta. Myös sinä voit koulutuksellasi sinne (sh:ksi)hakea.
Suosittelen lukemaan sh:ksi vaikka kestääkin vähän kauemmin. Lähihoitajan työ on todella raskasta ja arvostus nollassa. Työ on juuri sitä perus ruohonjuuri tason hommaa (tietysti hyvä että niitäkin ihmisiä on jotka tähän hommaan haluavat). Itse ainakin kaipaan enemmän haasteita ja ARVOSTUSTA joten jatkan opintoja sh:ksi.

Yhteistyössä