Mitenhän tässä nyt toimia? (puhelin asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiito :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiito :)

Vieras
Mulla noin 1,5v sitten ostettu Nokia 6500 slide puhelin Elisan liikkeestä kytkyllä.
Noh sitä liikettä ei enää meidän paikkakunnalla ole ja puhelin alkanut niskottelee.
Kun mä soitan tai joku soittaa niin välillä ei kuulu yhään mitään. Ei edes sitä hälytysääntä. Ja toisinaan taas toimii. Ja ei oo tippunut mihinkään tms.
Ja kuulin et yhdellä toisella samanmoisella puhelimen omistajalla sama juttu.

Jotenka mihis mä vien ton phelimen nyt?
Ja tokaks en löydä takuutodistusta mistään. Hävinnyt vissiin muutossa.

Ja sit vielä tällänen bonari et pystyks mä vaihtaa tota puhelinta toiseen kytkyyn vaiks edellistö vielä jäljellä?

Jos se kytky niin mun mielestä ei tarvii viiä mitään todistuksia tai kuitteja. Sitä en tiedä mihin sen voit viedä. Otitko siihen puhelimeen vakuutuksen? Mulla se siis oli joku 3e kuussa ja kun puhelin meni rikki niin se vakuutus korvas kaiken.

Tää varmaan operaattori-kohtaista mutta..:
Kytkyissä on paljon huonoja puolia ja yksi on juurikin se, että jos puhelimen halua vaihtaa niin ensin ostat sen vanhan itsellesi ja sitten saat uuden. Sama jos haluat purkaa kytky-sopimuksesi ja jostain syystä tahdot sen puhelimen itselles käyttöön heti -> maksat puhelimen tai se luuri on mykkänä tietyn banniajan.

Mulla siis meni täysin hermo kytkyyni ja 1½ v. jälkeen halusin siitä eroon. Jos olisin halunnut pitää puhelimen (josta siis olin koko ajan maksanut), olisi mun pitänyt maksaa pari sataa euroa heti. tai odottaa sopimuskauden loppuun ja maksaa sitä laskua normisti. Suoraan sanottuna ihan huijaus-systeemi tollanen.

Kannattaa varmaankin pyytää takuuhuolto puhelimelle. Onko ko. liikettä ollenkaan olemassa, esim naapurikaupungissa? Jos ko. liike olisi olemassa jossain niin heidän tietokannoistaan löytyy ko. luurin tiedot ja varmaan myös kytkyoperaattorilta, joten kuitit ei ole niin tarpeellisia. Takuuhuoltovelvollisuus on sillä laitteen tekijällä ei myyjällä, joten huoltoon saat puhelimesi varmasti!

Yhteistyössä