Mitenhän sitä taas talven tarkenee kun nyt jo koko ajan palelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilukissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vilukissa"

Vieras
Täällä ollut ulkona tänään +4 astetta ja meinasin jäätyä ihan kokonaan kun koiria pissalla käytin, sisälläkin mulla on ollut koko päivän housut, sukat+villasukat, paita+villatakki ja nyt nykäsin vielä viltin hartioille kun on niin helvatan kylmä!

[QUOTE="vilukissa";27220434]Täällä ollut ulkona tänään +4 astetta ja meinasin jäätyä ihan kokonaan kun koiria pissalla käytin, sisälläkin mulla on ollut koko päivän housut, sukat+villasukat, paita+villatakki ja nyt nykäsin vielä viltin hartioille kun on niin helvatan kylmä![/QUOTE]

Siis sisällä meillä ihan normaali lämpätila, 20-22 astetta huoneesta riippuen...

Ootko tulossa kipeäksi?
Mä en tarvitse edes takkia vielä +4:ssä. Neuletakki+alle toppi niin hyvä. Mulla oli eilen ohut syystakki päällä aamulla, kun vein lapsen kävellen eskariin ja mulla oli hiki kun pääsin kotiin.

Alkutalvesta on aina kylmemmän tuntuista kuin sitten talvella, kun ilmankosteus lisääntyy. Onhan keväälläkin paljon lämpimämmän tuntuista talven jälkeen jos on + 4 (lämmintä) astetta kuin että nyt on +4 astetta (kylmää). Ihminen myös tottuu ajan kanssa.

[QUOTE="Nisu";27220485]Ootko tulossa kipeäksi?
Mä en tarvitse edes takkia vielä +4:ssä. Neuletakki+alle toppi niin hyvä. Mulla oli eilen ohut syystakki päällä aamulla, kun vein lapsen kävellen eskariin ja mulla oli hiki kun pääsin kotiin.[/QUOTE]

Just tänään otin viimeisen antibiootin kun sain poskiontelotulehduksen sitkeän flunssan yhteydessä niin toivottavasti en olisi uudelleen tulossa kipeäksi. Tosin tämä on mulle ihan normaalia, meillä lapset hilluu talvellakin kotona t-paidassa ja kalsareissa ilman sukkia ja minulla on kaksi vaatekerrosta ja palelen viltin alla.

Aloittajalle: pitäiskö sinun käydä otattamassa kilpirauhas-arvot? Saattaisi löytyä syy turhaan ainaiseen palaelemiseen. JA niin.. mikä mahtaa ollla kuukautiskierron vaihe? Monesti ENNEN kuukkautisia paleltaa ihan melkeen "pirusti"?! PMS-oire sekin vaikkei muuten vituttaisikaan! :)

Aloittajalle: pitäiskö sinun käydä otattamassa kilpirauhas-arvot? Saattaisi löytyä syy turhaan ainaiseen palaelemiseen. JA niin.. mikä mahtaa ollla kuukautiskierron vaihe? Monesti ENNEN kuukkautisia paleltaa ihan melkeen "pirusti"?! PMS-oire sekin vaikkei muuten vituttaisikaan! :)

Multa on otettu kilpirauhasarvot viime talvena kun oli muitakin oireita tämän palelun lisäksi mutta niissä ei ollut mitään häikkää...

Syön myös e-pillereitä joten kiertokaan ei ole syyllinen.

Ehkäpä sinä olet sellainen "luonnollinen" ihminen joka regoi muuttuneisiin olosuhteisiin .. sun pitäisi vaipua talveksi talviunille takkatulen ääreen... ja kesällä lojua viileän virtaavan veden läheisyydessä?

[QUOTE="vilukissa";27220478]Minä oon hirveä vilukissa, talvet olen umpijäässä mutta siitä huolimatta inhoan hellettä :D[/QUOTE]

Mulla on ihan sama. Ulkona kun kävelee reippaasti ja on hyvin päällä ni tarkenee, mut hetken päästä kun tullut sisään se palelu alkaa. Villasukat ja villapaidat päällä ja teetä pitää litkiä vaik sisällä jotain 23 astetta. Lämpösenä pysyy vaan jos hyppii ja heiluu hulluna, mut joskus ois oltava ihan paikallaankin.

Mulla on ihan sama. Ulkona kun kävelee reippaasti ja on hyvin päällä ni tarkenee, mut hetken päästä kun tullut sisään se palelu alkaa. Villasukat ja villapaidat päällä ja teetä pitää litkiä vaik sisällä jotain 23 astetta. Lämpösenä pysyy vaan jos hyppii ja heiluu hulluna, mut joskus ois oltava ihan paikallaankin.

Just näin, eli liikkuessa tarkenee mutta paikallaan ollessa palelee. Lisäksi mulla on aina kamalan kylmät kädet ja nenä.

[QUOTE="vilukissa";27220605]Onneksi en ole siis ainoa![/QUOTE]

Juu et oo, nytkin oon jäässä ja kädet on ihan kalikat :D vaatetta on päällä kiitettävästi, pitkähihaista ja villatakkii ja sukkaa ja viel peittokin jalkojen pääl.

[QUOTE="vilukissa";27220621]Just näin, eli liikkuessa tarkenee mutta paikallaan ollessa palelee. Lisäksi mulla on aina kamalan kylmät kädet ja nenä.[/QUOTE]

Sama. Kylmät kädet, varpaat ja nenä. Lisäks huulet usein siniset.

mä olen kyllä just samanlainen! ahinta on just kun nenä jäässä :D mullakin nyt hupparin päällä fleece ja vielä villasukat. just syömisen jälkeen tai esim siivotessa tulee lämmin, muuten jäässä. ja penkinlämmitin huutaa autossa!!! ootteko muuten hoikkia? musta tuntuu että pyöreämmillä ei olis näin kylmä.

Yhteistyössä