Mitenhän pian lapsi tottuu uuteen kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tässä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tässä"

Vieras
Lapsella on tulossa maaliskuun alusta siirto uuteen kouluun. Ja olen jo pohjustanutkin asiaa lapselle, mutta ei hän oikein osaa vielä juuta eikä jaata sanoa asiasta. Saas' nähdä miten tuon hiturin saa aamulla toimimaan reippaammin, kun hän menee kouluun taksilla ja samoiten iltapäivällä takaisin tänne. Eihän taksikuskilla ole mahdottomia aikoja odotella lasta kyytiin. Täältä matkaa uuteen koulun on 25 km per suunta eli yhteensä lapsi matkaa päivässä 50 km taksilla.

Tosin olen ajatellut koulunvaihdosta sitä, että jospa tuo auttaisi lapsen pulmiin ja koulunkäynti alkaisi sujua paremmin + sitäkin, että jospa tällä luodaan pohja paremmalle koulunkäynnille tulevaisuutta ajatellen.

Sekin tässä kouluvaihdossa on hyvä juttu, että tulevalle luokalle tulee vain korkeintaan 5 oppilasta ja kaikki toisetkin ovat ekaluokkalaisia. Saattaa lapsi mahdollisesti porukasta löytää itselleen kaverin.

[QUOTE="tässä";25721900]Lapsella on tulossa maaliskuun alusta siirto uuteen kouluun. Ja olen jo pohjustanutkin asiaa lapselle, mutta ei hän oikein osaa vielä juuta eikä jaata sanoa asiasta. Saas' nähdä miten tuon hiturin saa aamulla toimimaan reippaammin, kun hän menee kouluun taksilla ja samoiten iltapäivällä takaisin tänne. Eihän taksikuskilla ole mahdottomia aikoja odotella lasta kyytiin. Täältä matkaa uuteen koulun on 25 km per suunta eli yhteensä lapsi matkaa päivässä 50 km taksilla.

Tosin olen ajatellut koulunvaihdosta sitä, että jospa tuo auttaisi lapsen pulmiin ja koulunkäynti alkaisi sujua paremmin + sitäkin, että jospa tällä luodaan pohja paremmalle koulunkäynnille tulevaisuutta ajatellen.

Sekin tässä kouluvaihdossa on hyvä juttu, että tulevalle luokalle tulee vain korkeintaan 5 oppilasta ja kaikki toisetkin ovat ekaluokkalaisia. Saattaa lapsi mahdollisesti porukasta löytää itselleen kaverin.[/QUOTE]

ja löydänkö kavereita? Siks se ei osannut sanoa juuta eikä jaata sen näkee!

Nostan vieläkin tätä. Alan jo itse hiljalleen totttua siihen, että lapsen koulu vaihtuu, mutta silti koko ajan mietin, että miten pian lapsi koulun vaihtoon tottuu? Ja ettei hänelle tule joka päiväinen taksikuljetus liian raskaaksi?

Yhteistyössä