Mitenhän tuo kodinhoitohuonesysteemi toimii

  • Viestiketjun aloittaja irmeli
  • Ensimmäinen viesti
irmeli
Siis kun käynti on keittiön kautta ? Onko jollain näin ja toimiiko hyvin? Mietin vaan, kun ulkoa tullaan likaisilla vaatteilla...vaan sinne kodinhoitohuoneeseenhan ne tietty jätetään :D
 
Meillä pääsee kodinhoitohuoneesta ulos sekä keittiöön ja kylppäriin ja toimii enemmän kuin hyvin! Kauppakassit saa siitä khh ovesta sisään ja saunasta on helppo hypätä jäähylle pihalle. Kulku meillä on pääovesta, eli kengät ja takit sekä muksujen hatut ja muut on tuulikaapissa, khh:ssa on miehen yksi takki, parit kengät lähinnä postilla/roskiksella/puuliiterillä käymistä varten. Mutta meillä ei ole likaisia vaatteita, ihan normaalit ulkovaatteet vaan ja tosiaan kuljetaan toisesta ovesta pääasiassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item_images_dialog.jsp?portal=eo&.pkg=12343765018270&item_id=41.1139686

ja linkki unhotui :)
Minusta tuossa talossa on hassusti,et sauna ja kodinhoitohuone (pyykkäys hommat) on noin erillään toisista.Muuten kivan olonen talo.

Meillä on just niin et ulkoa tullaan suoraan kodariin ja sieltä pääsee saunaan ja keittiöön. Toimii mut vois olla silti erillinen eteinen siinä välissä ja oma ''tuulikaappi'' noille pihakamppeille, mut neliöt oli rajalliset.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Nyt ku katsoin tuota taloa tarkemmin niin minusta tuo takkaki on aika hassussa paikassa.
Mut tuo keittiö oli kivan mallinen.
Se on näissä valmiiksi rakennetuissa taloissa aina tingittävä jostain. Eipä taida koskaan löytyä sellaista taloa, jossa kaikki on tehty just oman maun mukaan :D
 
vv
Meillä taas kodinhoitohuoneeseen ei pidäkään päästä suoraan ulkoa kun se on pyykkihuoltoa varten enkä halua että sinne kukaan lampsii likasissa kengissä. Mutta en minäkään tykkää että se on noin kaukana pesutiloista.
 
mie
Jos kodinhoitohuonetta käytetään eteisenä, niin miksei siihen kohtaan rakenneta eteistä... en tajua tätä koskaan!!! Miksi kodinhoitohuoneisiin ei tehdä kunnollisia ulkovaatetiloja, jos sieltä halutaan tulla sisään? Mihin sitä toista eteistä sitten käytetään?
 
Ymmärsinköhän mä nyt oikein? Taloon pääsee sisälle vain joko kodinhoitohuoneen kautta tai autokatoksen kautta? Noh ehkä se autokatos systeemi ei oo niin hassu oikeesti miltä tuntuu. Mutta kysymykseen, meillä mennään keittiöstä kodinhoitohuoneeseen ja siitä pääsee kylppäriin ja vessaan ja saunaan. Itse halusin näin, arkkitehti piirsi ja toimiva on =) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja kylli:
Oonko mä nyt tyhmä vai mikä, mutta miksi pesutilojen ja kodinhoitohuoneen pitää olla vierekkäin ?
Meillä ainakin pyykkikaappi ja pyykkikone on kodinhoitohuoneessa ja onhan se kätevää kun illalla suihkuun/saunaan/pesulle mennessään nakkaa pyykit siihen koppaan ja siitä sitten koneeseen. Ei tarvii kannella ympäri kämppää. Ja sitten kylppäri = kostea tila = hyvä tila kuivattaa pyykit.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Ymmärsinköhän mä nyt oikein? Taloon pääsee sisälle vain joko kodinhoitohuoneen kautta tai autokatoksen kautta? Noh ehkä se autokatos systeemi ei oo niin hassu oikeesti miltä tuntuu. Mutta kysymykseen, meillä mennään keittiöstä kodinhoitohuoneeseen ja siitä pääsee kylppäriin ja vessaan ja saunaan. Itse halusin näin, arkkitehti piirsi ja toimiva on =) .
Kyllä siinä ihan virallinen ulko-ovikin on ja tuulikaappi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos kodinhoitohuonetta käytetään eteisenä, niin miksei siihen kohtaan rakenneta eteistä... en tajua tätä koskaan!!! Miksi kodinhoitohuoneisiin ei tehdä kunnollisia ulkovaatetiloja, jos sieltä halutaan tulla sisään? Mihin sitä toista eteistä sitten käytetään?
Meillä khh toimii sellaisena arkieteisenä, eli lasten kanssa tullaan siitä sisään. Varsinkin kurakelillä on loistava ratkaisu, oikea eteinen pysyy siistinä. Lisäks kodinhoitohuoneessa on kurasyöppö ja paljon tilaa vaatteille ja kengille (siis meillä).

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja irmeli:
Siis kun käynti on keittiön kautta ? Onko jollain näin ja toimiiko hyvin? Mietin vaan, kun ulkoa tullaan likaisilla vaatteilla...vaan sinne kodinhoitohuoneeseenhan ne tietty jätetään :D
Aivan ihana talo ja upealta paikalta näyttää. Meillä on käynti pesuhuoneeseen, keittiöön ja ulos khh:sta. Toimii varmaan noinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Ymmärsinköhän mä nyt oikein? Taloon pääsee sisälle vain joko kodinhoitohuoneen kautta tai autokatoksen kautta? Noh ehkä se autokatos systeemi ei oo niin hassu oikeesti miltä tuntuu. Mutta kysymykseen, meillä mennään keittiöstä kodinhoitohuoneeseen ja siitä pääsee kylppäriin ja vessaan ja saunaan. Itse halusin näin, arkkitehti piirsi ja toimiva on =) .
Kyllä siinä ihan virallinen ulko-ovikin on ja tuulikaappi :D
No sorry, taidan olla vähän väsy, niin onkin =) .

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos kodinhoitohuonetta käytetään eteisenä, niin miksei siihen kohtaan rakenneta eteistä... en tajua tätä koskaan!!! Miksi kodinhoitohuoneisiin ei tehdä kunnollisia ulkovaatetiloja, jos sieltä halutaan tulla sisään? Mihin sitä toista eteistä sitten käytetään?
Meillä loppu neliöt niin siksi ei tullu. ja suunnittelu vaiheessa mä en niin sitä asiaa tajunnu. :saint:
Mut meillä on toinen pää kodinhoitohuoneesta ulkovaatteille ja toinen pää pyykkäykselle. Et tilaa kyllä on.
Ja ulko kamppeet saa helposti suoraan saunaan kuivumaan ko tullaan sisälle. mä tykkään tästä ratkasusta silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kylli:
Oonko mä nyt tyhmä vai mikä, mutta miksi pesutilojen ja kodinhoitohuoneen pitää olla vierekkäin ?
Siksi et se on kätevämpi.
Jos meillä olis toinen toisessa päässä taloa niin niitä pyykkejä olis varmasti joka paikassa. (vielä enempi)
Ja suihkyyn mennessä saa suoraan nakata vaatteet koneeseen. ja ulkoakiku tulee niin saa likaset kamppeet suroaa pesuun ja sit tenavat suihkuun.
Kätevämpi ko ne on lähekkäin. Ja mä laitan ainaki pyykit pesuhuoneeseen kuivuun.
Tuossa talossa muuten tuo khhuone näyttää aika pieneltä. Sinne tuskin mahtuu kuivasutelinettä.
 
okt-asuja
Kaverin huushollissa on khh keittiön vieressä ja pesutilat talon toisessa päässä. Minusta äärettömän typerä ratkaisu niinkin fiksulta perheeltä :whistle:
Meillä on khh lähellä pesutiloja; ei tarvitse roudata likapyykkiä ympäri taloa tai kipaista saunaan kelteisillään läpi talon.
 

Yhteistyössä