Miten ymmärrätte tämän???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitieitajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitieitajua

Vieras
Mulla on lapsi päiväkodissa, 12pv/kk.
Nyt pitää ilmoittaa kesäloma-aika.
Koska hoitopäiviä on 12/kk kuulumme ns. suhteutettuun maksuun.
Läsnäolopäivät on aina ilmoitettu ennen kuun vaihtumista ja ne voivat olla mitkä tahansa 12 päivää/kk.

Kertokaas nyt viisaat mitä tämä lause tarkoittaa:

Suhteutetussa maksussa oleva lapsi: jos lapsi on 30.5. mennessä ilmoitetusti poissa vähintään yhden kokonaisen kalenteriviikon, saman kuukauden läsnäoloviikoilta hyvitetään suunnitellut poissaolopäivät.

Joko oon helvetin rajoittunut ymmärtämään lukemaani tai sitten tää lause ei tarkoita mitään. Epäilen ensimmäistä ja siksi tuvaudun teihin, siskot!

Jo 30.5 mennessä kerrot, että meidän matti ei tule vaikka 1-7.6. sun ei tarvi maksaa noilta päiviltä mitään maksuja.

Eli siis kesälomakuukautena sun pitäis pystyä etukäteen kertomaan, milloin lapsi menee ja milloin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärtäisin näin:
Jo 30.5 mennessä kerrot, että meidän matti ei tule vaikka 1-7.6. sun ei tarvi maksaa noilta päiviltä mitään maksuja.

Eli siis kesälomakuukautena sun pitäis pystyä etukäteen kertomaan, milloin lapsi menee ja milloin ei.

Juu, mutta kun meillä ollaan hoidossa yleensä 3pv/vko niin lasketaanko nyt sitten tuo viikko niin että siinä ois 5 hoitopäivää ja loppukuuksi jää 7?
Sitä mä vaan mietin kun en yhtään tajua miten nuo hoitopäivät tässä tapauksessa lasketaan.

Eikö kukaan ole mua viisaampi???
Toivottavasti olisi, tää ärsyttää mua ihan tolkuttomasti kun ei voi ymmärtää eikä puhelimella saa ketään kiinni...

Yritän vielä!!!
Eikö kukaan halua aivojumppaa aamupäiväänsä?
Tarjoan pullakahvit sille joka edes yrittää ratkaista tämän ongelman mun kanssani.
Ihan älytöntä.

Mä käsittäisin niin, että jos lapsi on poissa esim. 3 päivää eli sinun tapauksessasi yhden viikon (= 3 pv), niin nämä 3 päivää hyvitetään seuraavien viikkojen laskussa. Eli käytössäsi on vielä 9 päivää ja maksat luonnollisesti vaan näistä päivistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yritän jelpata:
Mä käsittäisin niin, että jos lapsi on poissa esim. 3 päivää eli sinun tapauksessasi yhden viikon (= 3 pv), niin nämä 3 päivää hyvitetään seuraavien viikkojen laskussa. Eli käytössäsi on vielä 9 päivää ja maksat luonnollisesti vaan näistä päivistä.

Kiitos tuhannesti että vaivauduit auttamaan!!
Mutta mun täytyy ilmoittaa loma-aika jo ennen kuin teen läsnäololistaan ilmoituksen hoitopäivistä.
Lauseessa puhuttiin kokonaisesta kalenteriviikosta ja tuo ehdotus on siinä mielessä outo (puree kyllä mun logiikkaan) että hoitopäivät voivat olla vapaavalintaisia. Tuskin ottavat siellä jossain toimistoissa huomioon että hoitopäivät ovat meillä yleensä se 3/vko vaan katsovat sitä kuukausittaista määrää.
V*ttu että oon jo sekaisin!
Onneks teillä ei ilmeisesti ole näin idioottimaisia ongelmia!

Joo, mä käsitän niin, että siinä tapauksessa, että lapsesi olisi joka viikko vaikka vain yhden päivän hoidossa, et saisi hyvitystä lainkaan (viittaan juuri tähän kokonaiseen kalenteriviikkoon), mutta jos/kun lapsi poissa kokonaisen kalenteriviikon (ma-su) ja et käytä näitä päiviä kuun aikana eli jäävät käyttämättömiksi siitä 12:sta, saat näistä hyvityksen. Monimutkaista ja sekavaa kieltämättä on!

Alkuperäinen kirjoittaja Yritän jelpata:
Joo, mä käsitän niin, että siinä tapauksessa, että lapsesi olisi joka viikko vaikka vain yhden päivän hoidossa, et saisi hyvitystä lainkaan (viittaan juuri tähän kokonaiseen kalenteriviikkoon), mutta jos/kun lapsi poissa kokonaisen kalenteriviikon (ma-su) ja et käytä näitä päiviä kuun aikana eli jäävät käyttämättömiksi siitä 12:sta, saat näistä hyvityksen. Monimutkaista ja sekavaa kieltämättä on!

Näin on, siis joka tapauksessa hoitopäiviä on 12/kk mutta jos tämä ei toteudu ja lapsi on siis poissa yhden viikon vähintään, maksan vain niistä päivistä joina on ollut läsnä.
Sain vihdoin toimistosta ihmisen kiinni puhelimella ja en ollut ainoa joka ei tätä asiaa ymmärtänyt..
Kiitokset sinulle!

Yhteistyössä