Miten yleisesti hevosia kohdellaan huonosti jopa harrastuksessa?

Se on tiedossa että hevosen hyvinvointi unohtuu alta aikayksikön kilpailuissa. Miksi nähtiin aamupäivällä että jopa harrastajat käyttää ruoskaa ja kannuksia varsin vapaasti? Tänään aamulla saatiin taas nähdä millaiset jäljet niistä jää hevosen kylkeen. Tallin omistaja saattoi vain pahoitella asiaa ja todeta että ne hevoset on muiden omistamia ja on hänellä vain hoidossa.
Muuten sitä seuranneessa puolentoista tunnin hevossafarissa ei ollut mitään vikaa.
 
Sillä tallilla missä mä kävin ei kellään ollut kannuksia. Ja ruoska? Raippoja kyllä oli, joidenkin laiskempien havosten kanssa oli jopa tarpeen ottaa moinen käteen, käyttää sitä ei kyllä varsinaisesti tarvinnut, jo sen olemassaolo sai aikaan vauhti.


Mut en ole kilpailuissa käynyt joten ei hajuakaan.
 
vierailija
Sillä tallilla missä mä kävin ei kellään ollut kannuksia. Ja ruoska? Raippoja kyllä oli, joidenkin laiskempien havosten kanssa oli jopa tarpeen ottaa moinen käteen, käyttää sitä ei kyllä varsinaisesti tarvinnut, jo sen olemassaolo sai aikaan vauhti.


Mut en ole kilpailuissa käynyt joten ei hajuakaan.
Että "tee kuten haluan tai tulee raippaa"?
 
vierailija
Kouluttaminen on kaiken a ja o.
Hevosten kanssa on pystyttävä olemaan määrätietoinen ja hevosen on toteltava omistajaansa tai ratsastajaa turvallisuussyistäkin. Eläin painaa n 600kg ja jos hevonen saa määrätä kaikessa mitä tehdään niin ei tule mitään. Raippaa tarvitaan valitettavasti joskus uhmapäisen hevosen saamiseksi ruotuun.
 
vierailija
Ei ole yleistä. Muuan aikanaan menestynyt ravimies totesi, että jos hevosen saisi kulkemaan lyömällä, ohjaksissa olisi vain riskeimpiä miehiä. Sekin on totta, että hevoset komentavat keskenään toisinaan aika kovasti. Siksi kovapäisen orin kanssa on oltava yhtä kova, mutta ei väkivaltainen.
Ravipuoli on minulle vieraampi enkä tiedä, kuinka rumia kannusten jälkiä hevosten kyljissä on.
 
vierailija
Ei ole yleistä. Muuan aikanaan menestynyt ravimies totesi, että jos hevosen saisi kulkemaan lyömällä, ohjaksissa olisi vain riskeimpiä miehiä. Sekin on totta, että hevoset komentavat keskenään toisinaan aika kovasti. Siksi kovapäisen orin kanssa on oltava yhtä kova, mutta ei väkivaltainen.
Ravipuoli on minulle vieraampi enkä tiedä, kuinka rumia kannusten jälkiä hevosten kyljissä on.
Korjaus edelliseen, siis ratsastuspuoli on minulle vieraampi.
 

Yhteistyössä