Miten yh:t yhdistää työt ja päiväkodin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tramulke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tramulke

Vieras
Mulla alkais olemaan työhönpaluuhetki käsillä. Lapset 2v ja 8v.
Mun työni olisi epäsäännöllistä, joskus olisin 9-17, joskus voi venahtaa asiakkaan luona seitsemään tai jopa vielä pitempään.

Mies on reissutöissä eli on kotona aina sen yhden viikon kuukaudessa. Ei muuta väkeä jotka vois hakea lapsen hoidosta.

Mä en yhtään pysty kuvittelemaan miten saan tän homman toimimaan. Tahto työntekoon olisi kova ja rahaakin tarvittais mutta miten ihmeessä nuo illat ja viikonloput saa sumplittua?

Rohkaiskaa mua!

no sun on vaan pakko rajoittaa ne työt niin että oot sovittuna aikana päiväkodilla. tai sitten mummo tms saa hakea lapsen. ootko miettiny osittaista hoitovapaata?

Kun sillä mummulla ei ole autoa.. :/. Esikoisen tilanne ei sikäli huoleta että hänelle olisi luvassa apuja tarpeen tullen mutta tuo pienempi.

Töitäni mä en voi rajoittaa paitsi vaihtamalla ne kokonaan toiseen hommaan tai odottamalla että lapset kasvaa. Kun asiakkaalle ei oikein voi sanoa että päikky menee kiinni, heippa. Ainakaan tässä mitä mä teen. Tai ainakaan jokaiselle.

Osittaista hoitovapaata en ole miettinyt kun lähinnä yritän nyt löytää edes jotain alan työtä. Mutta tämä perheen ja työn yhdistys vie multa yöunet.

Vuororyhmään niin saat tehtyä tarvittaessa iltatyötkin. Toki ne venähtämiset pitää olla tiedossa, mikä taas ei aina ole helppo tietää...

Periaatteessa tiedän etukäteen illat jolloin olisi mahdollisesti iltatyötä, siis päivän kahden aikataululla mutta sitä että kuinka pitkään menee on vaikea sanoa. Varsinkin alkuun.
Toki lapset sitten saisi olla aina sen kuukauden yhden viikon kotona miehen kanssa niin ei tarvitsisi sentään päiväkotiin muuttaa mutta ne loput viikot olisi sitten mulla ja mun aikatauluilla.

Iltahoito päiväkodissa, jotkut päiväkodit ovat klo 21 asti auki. Tosin voi olla sitten ettet ihan lähelle saa lasta hoitoon.
Väestöliitto, MLL hoitaja tai joku opiskelijatyttö joka hakee lapsen tarvittaessa. Tämä maksaa tietysti.

MLL ei toimi täällä, tuota ilta/vuorohoitoa toki on. Täytyypä olla yhteydessä sinne päivähoitoon ja kysellä.

Eniten mua ahdistaa että miten se lapsi sitten jaksaa sen pitkän päivän siellä päiväkodissa iltaan saakka vaikka onhan siinä sitten vastapainona vapaata.

Mies etsii itselleen työtä että voisi olla enemmän kotona mutta ensin mun on saatava oma hommani pyörimään ja miehen löydettävä se omansa eli sikäli tässä pitäisi jonkun aikaa mennä jollain konstilla yhden voimin.

Yhteistyössä