Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ohi aiheen tämäkin, mutta mua kiinnostaa miten tuo hänen asennevamma näkyy omien lasten kohtelussa? Ihan siis uteliaisuutta kyselen ja kovasti ihmettelen moista käytöstä
No esimerkiksi huomasin joku aika sitten kun hehkutti poikiensa koulumenestystä ja ylpeänä kehui kuinka fiksuja ovat jne. mutta jätti kokonaan mainitsematta tyttärensä, jolta minä sitten kysyin tytöltä että tulikos hyvä todistus. Tyttö näytti minulle todistustaan ja 8-10 oli kaikki numerot eli tosi hyvin on hänkin menestynyt. Siltikään kaverini ei tyttöään kehunu millään tapaa tai noteerannut edes koko todistuksen näyttöä.
Lisäksi pojat on kasvatettu silleen että heidän ei tarvi tehä mitään kotihommia, eikä edes osata mitään perusjuttuja, esim. pistää astiat koneeseen syönnin jälkeen. Tytön kylläkin opetettu auttamaan kotitöissä ja siivoamaan veljienkin jäljet. Poikia ei myöskään juurikaan komenneta ja saavat tehdä kaikkea hölmöäkin sillä verukkeella että ovat poikia.
Ja kaikkea muutakin pientä aina huomaan siellä käydessä mutta tuossa jotain mitä tuli mieleen. Niin ja viikkorahaa saavat pojat enemmän ja alkoi saada sitä nuorempana.