Miten voisi OIKEASTI auttaa huono-osaista lasta jouluna antamalla lahjan niin että se menee sille oikeasti perille???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka tietää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuka tietää?

Vieras
Mä haluaisin siis antaa muutamalle pikkuselle ja isommallekin lapselle joulun ilon edes mieluisan lahjan muodossa. Mutta sellaiselle jonka vanhemmilla ei oikeasti ole varaa sitä ostaa, jonka vanhemmat sitä eivät oikeasti heti myy jne.

Mutta mistä mä voin tietää?

Joulupuukeräyksiin suhtaudubn mäkin jo vähän varauksella kun ne asiakkaat eivät välttämättä ole ihan aina kovin rehellisiä.

Joulupuu on minusta suht luotettava, koska sossu valitsee saajat.
Seurakunnasta voit myös kysyä diakonityöntekijältä, he yleensä tietävät ainakin muutaman varman perheen.

Valitseeko sossu millä periaatteella?
Kun tuossa toisessakin ketjussa tuli ilmi jo monta kyseenalaista tapausta.
Ja se että se lahja vietäisiin suoraan lapselle eikä niin et vanhemmat hakee ja vie myynbtiin saman tien. Sellasta ei kai taida olla.

Alkuperäinen kirjoittaja kuka tietää?;29242063:
Valitseeko sossu millä periaatteella?
Kun tuossa toisessakin ketjussa tuli ilmi jo monta kyseenalaista tapausta.
Ja se että se lahja vietäisiin suoraan lapselle eikä niin et vanhemmat hakee ja vie myynbtiin saman tien. Sellasta ei kai taida olla.

joulupuukeräyksen ainoa kriteeri ei oo vähävaraisuus. Lahjasi voi täten joutua hyvätuloisen perheen lapselle joka jostain muusta syystä on lahjalistalla.vähävaraisia perheitä on vain osa saajista.

Alkuperäinen kirjoittaja kuka tietää?;29242120:
No mikä se syy voi olla siihen listalla olemiseen jos ei se ettei saa muutenkin niitä lahjoja?

no esim jos perheessä on tai on ollut lähiaikoina joku kriisi. Jos vaikka perheen yksi lapsi kolmesta on kuollut tai joku lapsista tai vanhempi on vakavasti sairastunut niin jiulupuukeräys antaa lahjat katsomatta tuloja. Tai jos perhe on syystä tai toisesta lastensuojelun asiakas,myös he ssaa ja sielä on muitakin kuin köyhiä oukossa.itse tiedän useita perheitä joilla hyvät tulot mut saavat silti tuolta lahjat.

Uusimmat

Yhteistyössä