Miten voisi hypnotisoida itsensä? Tai paljonko maksaa käydä hypnotisoitavana?

  • Viestiketjun aloittaja Outolainen
  • Ensimmäinen viesti
Outolainen
Minulla on ongelmana liian voimakkaana tuntuva häpeäntunne. En tiedä mistä se johtuu, mutta tuskin ainakaan mistään traumasta tms. että auttaisi psykologin palvelut.

Se haittaa ihan normaalia elämääni, ja nyt kun taas kerran jouduin sen tunteen kouriin eikä mikään järjellinen ajattelu siihen auta, mietin että löytyisikö ratkaisu itsesuggestiosta. Yritin googlata, mutta suomeksi ei juurikaan ohjeita löydy . Englanniksi vähän enemmän mutta kielitaitoni on surkea enkä ymmärrä niistä hölkäsen pöläystä.

Tietääkö kukaan joitain yksinkertaisia keinoja vaikuttaa alitajunnan toimintaan tällaisessa asiassa? Tai vaihtoehtoisesti että minkä hintaista olisi käydä jollain ammattilaisella?
 
mä en menis mistään hinnasta hypnotisoijalle... tiiätkö miten vaarallista se voi olla? Käy mieluummin, vaikka Heeling room:issa rukoiltavana! Ei velvoita mihkään...eikä maksa mitään.. Itse sain sieltä kerran avun :)

Häpeä on melko normaali tunnetila, jos on tehnyt jotain "tyhmää"..ehkä olisi itsetutkiskelun paikka...?
 
"vieras"
mä en menis mistään hinnasta hypnotisoijalle... tiiätkö miten vaarallista se voi olla? Käy mieluummin, vaikka Heeling room:issa rukoiltavana! Ei velvoita mihkään...eikä maksa mitään.. Itse sain sieltä kerran avun :)

Häpeä on melko normaali tunnetila, jos on tehnyt jotain "tyhmää"..ehkä olisi itsetutkiskelun paikka...?
No kerro miten vaarallista se voi olla? Ja miksi se on vaarallista?
 
Outolainen
mä en menis mistään hinnasta hypnotisoijalle... tiiätkö miten vaarallista se voi olla? Käy mieluummin, vaikka Heeling room:issa rukoiltavana! Ei velvoita mihkään...eikä maksa mitään.. Itse sain sieltä kerran avun :)

Häpeä on melko normaali tunnetila, jos on tehnyt jotain "tyhmää"..ehkä olisi itsetutkiskelun paikka...?
Kyllä se ammattilaisen käsissä on ihan turvallista. Tietääkseni hypnotisoiminen on ihan tieteellinen ja turvallinen tapa tämänsorttisiin ongelmiin. Mihinkään jumaluuksiin en usko joten rukoiluista tuskin on apua.

Häpeä on normaali tunnetila, kyllä, mutta minulla se nousee mittasuhteisiin jotka eivät ole normaaleja. Hyvin pienikin nolo tilanne vetäisee minut täysin toimintakyvyttömäksi, saa mahan sekaisin häpeästä, vatvon sitä monta päivää enkä kykene nukkumaan enkä syömään koska tunnen niin voimakasta häpeää. Järjellä ajateltuna siinä ei ole mitään järkeä, koska tunnen häpeää myös tilanteista joista kukaan ei minulle edes naura ja jotka ulkopuolisen silmin eivät välttämättä ole edes noloja. Tunnen myös edelleen todella voimakasta häpeää ikivanhoista tapahtumista joita kukaan muu ei edes muista. Säännöllisin väliajoin ne muistot pulpahtavat mieleeni ja nostavan tuskanhien pintaan.

Haluaisin rukata alitajuntani hyväksymään tapahtuneet, päästä irti niissä vellomisesta ja oppia pysymään rauhallisena mokatessani. Haluan myös ne tunteeseen liittyvät fyysiset, kiusalliset oireet pois. Eli änkytyksen, kylmän hien, omituisen kuristavan tunteen, yleisen hermostuneisuuden, punastumisen ja sisällä tuntuvan omituisen tunteen.
 
"vieras"
Kuulostaa ahdistus- tai paniikkihäiriöltä. Käy juttelemassa jollekin ammattilaiselle. He osaavat varmasti neuvoa myös sinulle sopivan hypnoosihoidon jos sellaista tarvitset.
 
Outolainen
[QUOTE="vieras";26790490]Kuulostaa ahdistus- tai paniikkihäiriöltä. Käy juttelemassa jollekin ammattilaiselle. He osaavat varmasti neuvoa myös sinulle sopivan hypnoosihoidon jos sellaista tarvitset.[/QUOTE]

En jotenkin oikein osaa mieltää tätä miksikään ahdistu/paniikkihäiriöksi, kun se ei muutoin ilmene mitenkään. Kestän painetta ja stressiä hyvin, osaan käsitellä ikäviä tapahtumia ja vastoinkäymisiä normaalisti. Ainoastaan se tökkii että kun häpeä nostaa päätään niin se valtaa ajatukset ja ravistelee ihan kunnolla ja pitkän aikaa. Pitäisi saada itseni alitajuisesti ymmärtämään että ei se ole niin kamalaa, en ole missään valokeilassa eikä muita ihmisiä kiinnosta minun mokailuni yhtään sen enempää kuin minua kiinnostaa heidän mokailunsa. Eikä kukaan taatusti muistele jotain vanhoja noloja kämmejä vuositolkulla.

Asun isohkossa kaupungissa, täällä on vaikea saada mitään mielenterveyspalveluita oikeasti masentuneen/ahdistuneenkin. Kaverini sai jutteluapua vasta itsemurhayrityksen jälkeen vaikka haki sitä jo paljon aiemmin. Aika turhaa se olisi jos minäkin sinne soittelisin. Yksityiselle terapeutille on oikein arvaisi mennä, koska se maksaa paljon ja todennäköisesti minun yritettäisiin saada jatkamaan siellä käymistä. Enkä usko että pelkkä jutteluapu auttaa mihinkään, kun olen tästä asiasta avautunut huolella useammallekin ihmiselle. Hypnoosihoidosta voisin jotain maksaakin, mutta en mitään tähtitieteellisiä summia. Ihanteellisinta olisi jos löytyisi jotain itsesuggestioharjoituksia joilla voisi itse kokeilla auttaa itseään.
 
Hypnoosi
Hypnoosissa vastaavasti ihminen altistaa koko tahto- ja tunne-elämänsä toisen ihmisen ja mahdollisesti myös erilaisten henkivaltojen haltuun eli avaa sielun portin okkultismille. Samaa on sanottava okkultistisista kirjoista, quijapöydällä pelaamisesta, tarok-korteista, E.S.P:stä sekä kaukoparantamisesta (3 Moos. 19:31).

Okkultismi
Musta magia käsittää lähinnä satanismin ja saatananpalvonnan. Sielunvihollisen toiminta on usein peitettyä. Valkoista magiaa löytyy kosolti vaihtoehtoisista hoitomuodoista. Monesti kuvitellaan, että mikä tahansa leipä ravitsee. Voihan vatsan saada täyteen, mutta jos ruoka sisältää myrkkyä, seuraa tällaisen ruuan syömisestä aikaa päälle ongelmia. Valkoinen magia on verhottua taikuutta. Valitettavan monet hoitajat ja hoidettavat eivät tiedä, että jokainen hoito suuntautuu paitsi ruumiiseen myös ihmisen henkeen. Kristalli-, väri-, heiluri- ja aromaterapiat sekä monet muut ovat naistenlehtien suosiossa. Tuntuu siltä, että ihmiset ovat valmiit uskomaan mihin tahansa. Lumevaikutus lienee suurin menestystekijä näidenkin kohdalla. Mitään todellista hyötyä näistä ei voida tieteellisesti osoittaa. Hengellisessä mielessä kyseessä on taikuus eli okkultismi.

Mutta tee kuten itse parhaaksi näet...ainakin sua on varoitettu!
 
"Elli"
Siis luulekoo ihmiset tosiaan, että hypnoosi on oikeasti sitä, että sulle sanotaan "olet apina" ja sitten leikit apinaa etkä ymmärrä mitään, mutta niin vain teit. Tälläistahan se on televisiossa. Ehei, se tv:ssä näytetty hypnoosi on näyteltyä, käsikirjoitettua ohjelmaa johon sinisilmäiset katsojat uskovat. Hypnoosi on oikeasti tila, jossa ymmärrät ja kuulet kaikki, mitä sinulle sanotaan, silloin sekä kroppa, että mieli ovat rentoutumistilassa ja viestit joita hypnosioitsija eli terapeutti sinulle kertoo, menee syvälle alitajuntaasi. terapeutti siis kertoo sinulle asioita joiden kautta alitajuntasi muuttaa ajattelusi niin, että näät itsesi myönteisemmin ja ajattelet itsestäsi hyviä asoita.
 
"vieras"
En jotenkin oikein osaa mieltää tätä miksikään ahdistu/paniikkihäiriöksi, kun se ei muutoin ilmene mitenkään. Kestän painetta ja stressiä hyvin, osaan käsitellä ikäviä tapahtumia ja vastoinkäymisiä normaalisti. Ainoastaan se tökkii että kun häpeä nostaa päätään niin se valtaa ajatukset ja ravistelee ihan kunnolla ja pitkän aikaa. Pitäisi saada itseni alitajuisesti ymmärtämään että ei se ole niin kamalaa, en ole missään valokeilassa eikä muita ihmisiä kiinnosta minun mokailuni yhtään sen enempää kuin minua kiinnostaa heidän mokailunsa. Eikä kukaan taatusti muistele jotain vanhoja noloja kämmejä vuositolkulla.

Asun isohkossa kaupungissa, täällä on vaikea saada mitään mielenterveyspalveluita oikeasti masentuneen/ahdistuneenkin. Kaverini sai jutteluapua vasta itsemurhayrityksen jälkeen vaikka haki sitä jo paljon aiemmin. Aika turhaa se olisi jos minäkin sinne soittelisin. Yksityiselle terapeutille on oikein arvaisi mennä, koska se maksaa paljon ja todennäköisesti minun yritettäisiin saada jatkamaan siellä käymistä. Enkä usko että pelkkä jutteluapu auttaa mihinkään, kun olen tästä asiasta avautunut huolella useammallekin ihmiselle. Hypnoosihoidosta voisin jotain maksaakin, mutta en mitään tähtitieteellisiä summia. Ihanteellisinta olisi jos löytyisi jotain itsesuggestioharjoituksia joilla voisi itse kokeilla auttaa itseään.
Ahdistus voi ilmetä eri tavoin, joten älä jätä sitäkään huomiotta.

Oletko joogaa ajatellut?
 
Outolainen
Noihin uskonnollisiin humputuksiin en kyllä koske pitkällä tikullakaan.

Hypnoosi ei ole mitään taikuutta eikä sillä vallata kenenkään mieltä tai sielua. Se on ihan tieteellisesti hyväksi todettu keino vaikuttaa alitajuntaan. Ketään ei voi hypnotisoida tekemään jotain vasten tahtoaan eikä sillä voi muutenkaan hallita ihmisiä. Noituuden tai okkultismin tai minkään yliluonnollisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Enkä oikein usko että mitenkään päin siitä saisi millään lailla vaarallista.

Joogaa, meditointia ynnä muuta rauhoittumista harrastan säännöllisen epäsäännöllisesti, ja se auttaakin keskittymiseen ja rauhoittumiseen ennen esim. haastattelua. Mutta kun mokaan odottamatta jotain niin tilanne on ikäänkuin jo kaatunut maito ja en osaa hillitä sitä hirveää häpeäntunnetta.
 
"vieras"
itese olen huono nolostumaan, koska pidän omia mokailuja hauskoina ja nauran niille. itse etsin hypnoosi neuvoja sitä varten, että ei tarvitsisi kuunnella tyhjän päiväisiä ja juna matkat sujuisivat nopeammin
 

Yhteistyössä