Miten vois pestä prinsessamekon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäkin

Vieras
Saatiin sellanen tooosi prinsessa mekko ja siinä ei oo pesuohjeita, on kait ulkomailta ostettu. Siinä on sellasta satiini tyylistä kiiltävää kangasta ja kimalle koristekuvioita. Helma on harsomaista jäykempää kangasta ja niiden harsorimpsujen reunaan on pujotettu siimaa että ne pysyisivät kuosissa paremmin.

Mekossa on vähän tahraa ja pitäs siis pestä, voikohan tollasen pukata koneeseen, onko kellään vastaavan tyylisestä kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Saatiin sellanen tooosi prinsessa mekko ja siinä ei oo pesuohjeita, on kait ulkomailta ostettu. Siinä on sellasta satiini tyylistä kiiltävää kangasta ja kimalle koristekuvioita. Helma on harsomaista jäykempää kangasta ja niiden harsorimpsujen reunaan on pujotettu siimaa että ne pysyisivät kuosissa paremmin.

Mekossa on vähän tahraa ja pitäs siis pestä, voikohan tollasen pukata koneeseen, onko kellään vastaavan tyylisestä kokemusta?

Mä pesin meidän pimun prisessa mekon (tylli ym. ruusukoristeita) rintsikoiden pesupussissa hieno-ohjelmalla, hyvin onnistu. =)

Vein meidän tytön vastaavan rapakon takaa ostetun morsiusneidon tylliunelmamekon pesulaan. Koska sitten ärsyttää kamalasti, jos (ja kun) menee pilalle kotipesussa... Meillä vielä kaksinkertaisen tyllipäällyksen sisään on laitettu kangasruusun terälehtiä, jotka taatusti värjää valkean mekon...

Kävi kanssa mielessä, et ne siimat ja kimalteet saattaa lähtee käveleen konepesussa ja satiini nauhoja sekä ruusukkeita löytyy kanssa. On aika hörhellys, lapsi on ihan onnessaan siitä, taitaa olla äidin makuun vähän "runsas" :)

meidän pesukoneessa on käsinpesua vastaava ohjelma. Sillä olen pessyt sellaisia vaatteita, mitkä ei kestä tavallista konepesua. Se on erittäin hellävarainen ohjelma ja ainakin lämpötila on oikea toisin kun käsinpesussa, kun vaan summissa arvio veden lämpötilan kädellä kokeilemalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapsi on ihan onnessaan siitä, taitaa olla äidin makuun vähän "runsas" :)

Mie voin kuvitella :heart: :heart:

Neiti 2v esitti sellasta keijukaistanssia se päällä, eikä millään olis suostunu sitä riisuun, vaik oli nii väsyny et silmät seiso päässä :) Olis taas pitänny olla videokamera valmiina

On pakko pestä senki puolesta, että siellä mistä se saatiin on eläimiä kotona ja minä olen allerginen. Täytyy tuulettella hyvin. Onneksi mun allergia ei oo ihan sieltä ärhäkämmästä päästä. Kestän sellasia vaatteita, kun ne pesee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Taitaa tosiaa nyrkkipyykiksi mennä. En taida raaskia pesulaan viedä ihan ekaksi, säästöbudjetti meneillään.

Mun sisko pesi multa lainaaman hääpuvun pesukoneessa hienopesuohjelmalla 40`C ilman linkousta ja ei mennyt miksikään. Puku oli paksua satiinia ja siinä oli yläosassa paljon helmikirjailua ym. kultalankaa. Puvun hän käänsi nurin päin.

Et jos koneestasi löytyy hieno- tai vaikka villapesuohjelma(joka on todella hellävarainen) niin minä pesisin sen koneessa.

Yhteistyössä