Miten voin sanoa miehelle häntä loukkaamatta, etten halua häntä synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja möllikkä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No mut eiks se oo tolla ratkaistu? Jonsei kerran huvita tulla, niin voi jäädä kotiin. Miksi ei halua, että mutsis tulee? Melko itsekästä minusta, sinä kun sen mukulan joudut kuitenkin itsestäsi ulos työntämään.

"vieras"
[QUOTE="Dingdong";24844890]Puhuin miehen kanssa asiasta, tai kysyin, että mitä hän olisi mieltä jos äitini tulisi mukaan, ja sanoi, ettei todellakaan. Hän ei tule jos äiti tulee.. Että pitää sitten pistää mies synnytys kurssille... :s[/QUOTE]

Sano miehellesi, että jos sun pitää valita sen ja äitisi välillä, niin äiti voittaa. Sä sen kaiken työn joudut tekemään ja jos mies ei osaa olla avuksi eikä halua muidenkaan auttavan, niin olkoon ilman.

Mua ihan oikeasti kiukuttaa sun puolesta!

"Dingdong"
Mies selitti vain, että ei minunkaan äitini sinne tule niin ei tule sunkaan.. SE NYT VIELÄ PUUTTUS ETTÄ ANOPPI TULIS SINNE PÄLLISTELEMÄÄN! Ja minun mielestä se ei ole sama asia joku anoppi kun mun äiti.. Joka tulis sen takia, että tukee mua sielä.. Mutta miehen mielestä se ei käy.. Mutta onko sekään sitten oikein, että valitsen äitini enkä miestä? Toki tiedän, että mies tulisi sinne EHKÄ kumminkin, mutta sitten siellä olisi kamala jännite koko ajan.. Ja toisaalta, anopin pitäis sitten tulla hoitaan esikoista jos äitikin tulisi mukaan... ;x Heh.. Ompas tämä elämä taas niin vaikiaa!

Aluksi kyllä surkuttelin miestä, joka halutaan jättää pois synnytyksestä, mutta nyt se on määräämässä ketä äiti ei saisi ottaa mukaan tuekseen? Melko paksua. Synnyttäisi sitten itse. Ja on kyllä melkoinen pohjanoteeraus verrata omaa äitä anoppiin, vai mieskö se siellä sitä tukea kaipaakin synnytyssalissa? Ehkäpä hän tosiaan kaipaa, ja siksi ei osaa olla sinulle avuksi.

Suuttuisin tuollaisesta ultimatumista ja paksupäisyydestä, aivan selvästi ei edes yritä ymmärtää kantaasi. Saattaisin hyvinkin noilla pohjilla tehdä niin, että en ota miestä mukaan ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: Rigel
"vieras"
Vaikka minukin äiti on hyvä rauhoittelija ja osaa hierontaa, niin en kyllä uskaltaisi ottaa häntä synnytykseen mukaan. Et todellakaan voi tietää miten hän synnytyksessä käyttäytyy, pahimmillaan hän voi olla vieläkin rasittavampi kuin miehesi. Haluaisitko esimerkiksi kuulla äitisi suusta vertailua synnytyksistänne ja suorituksestasi? Jos mies kerran haluaa tulla synnytykseen mukaan ja se on hänelle noin tärkeää, suosittelisin käymään hänen kanssaan kunnon keskustelun, mitä hänen läsnäololtaan haluat ja miten haluat hänen toimivan synnytyksessä. Kerrot että edellinen kerta harmittaa sinua ja kuinka haluaisit kaiken sujuvan. Olen keskustellut parinkin muun tukihenkilönä olleen kanssa ja se tukihenkilön paikka ei ole todellakaan mikään helppo. Kokemattomana siinä menee herkästi lukkoon, kokee olonsa hyödyttömäksi ja avuttomaksi, kun ei voi konkreettisesti toisen kipua poistaa.

Lisäksi soisin ajatuksen sille, että jos jostain syystä joudutaan leikkaukseen, nimenomaan isän läsnäolo on vieläkin tärkeämpää. Leikkauksen jälkeen isä huolehtii lapsesta siihen asti kunnes äiti on siihen kykenevä ja vauvalle sillä onko leikkaukseen jälkeen häntä hoitava henkilö isä, kätilö vai joku muu tukihenkilö, on suuri merkitys.

Yhteistyössä