Miten voi tuommoisia urpoja päätyä myyntialalle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei siis nyt on pakko kysyä: onko kyseessä siis yksityinen myyjä joka myy autoaan netissä vaiko joku autoliike joka myy netissä?

koska siinä on sillon vissi ero miten ne mahollisia asiakkaita kohtelee.

Myyjän ammattitaito = kuinka hyvin osaat lipoa asiakkaan persettä :D

eivais ;) Noissa autokaupoissa on monesti niin töykeitä myyjiä, että oksat pois! Toiset palvelee vaan niitä, joilla sitä pätäkkää riittää. Me kun oltiin vaihtamassa auto isompaan, mentiin tuonne Lahden mega-autoon, joka myy mm. bmw:tä ja mersua. Päästiin ovesta sisään, niin myyjä tuli heti kyselemään että vaihtoautoo tulitte varmaan katsomaan, ja lähti jo taluttamaan meitä sellasen vanhan citroenin luo. Näytin sitten sormella pihalle, että vaihdossa tulisi tuo auto (pari vuotta vanha golf joka oltiin ihan uutena alunperin ostettu), että jos nyt vähän jotain muuta meille esittelisit kuin yli 10 vuotta vanhaa sitikkaa. Ei tuntunut myyjää esittely kiinostavan, me kun oltais uteliaita oltu uudesta dodgesta, mutta eipä ollu autoa koeajoon ja esitteetki oli paskoja (myyjä heitteli niitä takas hyllyyn kun ensin ite vähän vilkas, ei antanu meille edes niitä) ja auton toimituksessakin kestäisi yli puoli vuotta. Jaaha, tämä riitti ja hei hei :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
hei siis nyt on pakko kysyä: onko kyseessä siis yksityinen myyjä joka myy autoaan netissä vaiko joku autoliike joka myy netissä?

Juu, kyllä mä yksityiseltä tuommoista sulattaisinkin, enhän voisi edes olettaa että hän osaisi myydä.

Vaan kun kyse oli automyyjästä, siis liikkeen myyjästä :kieh:

No itse asiakaspalvelussa töissä olevana saan yhden sun toisenlaisia viestejä asiakkailta, siis todellakin laidasta laitaan. Ja kaikille kyllä vastaan ihan samalla tyylillä, eli siis oli asiakkaan lähettämä viesti sitten mulle mieluinen tai ei, niin kyllä meillä täällä on tapana vastata kuten asiakaspalvelussa kuuluu...

Eikä sitä tosiaan tarvitse pitkiä rimpsuja osata naputtaa, mutta siis vähintään jokin tervehdys, sitten vaikkakin lyhyesti ja ytimekkäästi se asia ja sitten lopputervehdys, meillä on ihan sellainen valmis allekirjoitus viesteissä... Kai sitä puhelimeenkin vastataan ja puhelu lopetetaan tietyin sanankääntein.

Meillä oli kanssa vähän vastaavaa erää autokaupan kanssa kun mies tiedusteli nykyisen auton vaihtamista... Ei tarvi enää siihen liikkeeseen olla yhteydessä, heillä kanssa kait enemmän asiakkaita kun motivaatiota palvella...

Ja saa muuten mies mennä yksin liikkeeseen jos ja kun tuolla kalliimmalla hinnalla haluaa auton ostaa :D. Sääli että myyntipalkkiot menee silti tuolle tökerölle...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos löydät 7500?:lla samanlaisen auton, osta se Tämäkö on se kohta joka tekee viestien vaihdosta töykeää? Ehkä toi on realistinen lauselma.

Minä jo aiemminkin tuolla sanoin, että edes yksi "valitettavasti"-sana olisi tehnyt tuosta viestistä ihan erilaisen. Mutta noilla myyjillähän on niin kiire ja ihan asiakkaat kehtaavat heidän työtään tulla häiritsemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Juu, kyllä mä yksityiseltä tuommoista sulattaisinkin, enhän voisi edes olettaa että hän osaisi myydä.

Vaan kun kyse oli automyyjästä, siis liikkeen myyjästä :kieh:

no niin. niin mieki aattelin että on ihan liikkeen myyjä eikä yksityinen. se kun ei näyttäny kaikille tässä ketjussa olevan täysin selvä asia.

kyllä autoliikkeillä on tinkimisvaraa enempikin kun vaan tuon verran. yksityiset myyjät ei mielellään tingi. mekin tingittiin tuo 1500 tonnia ja saatiin vielä hakkapeliitat talveksi alle, uusilla vanteilla. ja oli käytetyn auton kaupasta vieläpä kysymys. :D eli jos autoliike HALUAA palvella ja myyjä siihen kykenee niin kyllä ne tinkivarat voi olla uskomattoman suuriakin :)

jahhas... ja käpy kävi... ei tietenkään 1500 tonnia vaan 1500 euroa... :snotty:

Jos löydät 7500?:lla samanlaisen auton, osta se Tämäkö on se kohta joka tekee viestien vaihdosta töykeää? Ehkä toi on realistinen lauselma.

Minä jo aiemminkin tuolla sanoin, että edes yksi "valitettavasti"-sana olisi tehnyt tuosta viestistä ihan erilaisen. Mutta noilla myyjillähän on niin kiire ja ihan asiakkaat kehtaavat heidän työtään tulla häiritsemään.

No näinpä. Mutta varmaan tosiaan vaadin ihan liikaa kun odotan myyjältä normaaleja käytöstapoja. Onhan se ymmärrettävää että automyyjällä on niin raskas ja kiireinen työ. Eihän voi edes odottaa että myyjä palvelisi ostajaehdokasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Ottakaa nyt huomioon, että kaikki ei ole mitään neroja netin ja spostin kanssa, varsinkaan tuollaiset keski-ikäisen miehet. Heille sposti on vain ja ainoastaan sitä varten, että sillä välitetään tietoa ihmiseltä toiselle. Nyanssierot ja sanavalinnat eivät kuulu heidän nettikäyttäytymiseensä.

Eikä kaiken lisäksi ole aikaa kirjoitella muuta kuin hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi.

Juu, automyyjällä on varmaan tosiaan hirmuinen kiire tehdä kaikkea muuta kuin palvella mahdollista asiakasta :D

Niin koska te olette varmasti hänen ainoa asiakas...?
Mä en näe tässä tapauksessa mitään kovin töykeää. En ole koskaan kuullutkaan mistään asiakkaan oikeudesta tinkiä. Jos automyyjä ei ole halukas pudottamaan hintaa, hänen ei ole sitä pakko tehdä. Ei tinkiminen mikään yleissääntö ole. Näitä tarinoitahan on aasiakas.net pullollaan. Jos kerran kysyy, se on ok mutta jos alkaa inttää, on aasiakas. Ja sitähän te nyt teette.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ottakaa nyt huomioon, että kaikki ei ole mitään neroja netin ja spostin kanssa, varsinkaan tuollaiset keski-ikäisen miehet. Heille sposti on vain ja ainoastaan sitä varten, että sillä välitetään tietoa ihmiseltä toiselle. Nyanssierot ja sanavalinnat eivät kuulu heidän nettikäyttäytymiseensä.

Eikä kaiken lisäksi ole aikaa kirjoitella muuta kuin hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi.

Juu, automyyjällä on varmaan tosiaan hirmuinen kiire tehdä kaikkea muuta kuin palvella mahdollista asiakasta :D

Mä en näe tässä tapauksessa mitään kovin töykeää. En ole koskaan kuullutkaan mistään asiakkaan oikeudesta tinkiä. Jos automyyjä ei ole halukas pudottamaan hintaa, hänen ei ole sitä pakko tehdä. Ei tinkiminen mikään yleissääntö ole. Näitä tarinoitahan on aasiakas.net pullollaan. Jos kerran kysyy, se on ok mutta jos alkaa inttää, on aasiakas. Ja sitähän te nyt teette.

Edelleenkään kyse ei käsittääkseni loppujen lopuksi ollut tuosta tinkimisestä, vaan siitä, kuinka asia esitettiin. Olkoon vain muitakin asiakkaita tai aasiakkaita, mutta kyllä silti ihan asiallisesti ja ystävällisesti voi vastata.

Edelleenkään kyse ei käsittääkseni loppujen lopuksi ollut tuosta tinkimisestä, vaan siitä, kuinka asia esitettiin. Olkoon vain muitakin asiakkaita tai aasiakkaita, mutta kyllä silti ihan asiallisesti ja ystävällisesti voi vastata.

No se on kyllä totta että sähköposteissakin voi tervehtiä. Inttämiseen silti menee hermot, tiedän kokemuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Myyjän ammattitaito = kuinka hyvin osaat lipoa asiakkaan persettä :D

eivais ;) Noissa autokaupoissa on monesti niin töykeitä myyjiä, että oksat pois! Toiset palvelee vaan niitä, joilla sitä pätäkkää riittää. Me kun oltiin vaihtamassa auto isompaan, mentiin tuonne Lahden mega-autoon, joka myy mm. bmw:tä ja mersua. Päästiin ovesta sisään, niin myyjä tuli heti kyselemään että vaihtoautoo tulitte varmaan katsomaan, ja lähti jo taluttamaan meitä sellasen vanhan citroenin luo. Näytin sitten sormella pihalle, että vaihdossa tulisi tuo auto (pari vuotta vanha golf joka oltiin ihan uutena alunperin ostettu), että jos nyt vähän jotain muuta meille esittelisit kuin yli 10 vuotta vanhaa sitikkaa. Ei tuntunut myyjää esittely kiinostavan, me kun oltais uteliaita oltu uudesta dodgesta, mutta eipä ollu autoa koeajoon ja esitteetki oli paskoja (myyjä heitteli niitä takas hyllyyn kun ensin ite vähän vilkas, ei antanu meille edes niitä) ja auton toimituksessakin kestäisi yli puoli vuotta. Jaaha, tämä riitti ja hei hei :headwall:

Mua sit taas ärsyttää automyyjien asenne naisia kohtaan. Jos olet nainen niin sehän tarkoittaa automaattisesti sitä, että et voi tajuta autoista mitään ja sua voi kusettaa ihan mennen tullen....

En ikinä ENÄÄ lähde autokaupoille yksin. Vaikka naapurin Pena mukaan silmänlumeeksi niin palvelu on täysin eriä. Vaikka sillä Penalla ei olisi autoista mitään hajua...

Juurikin näin. Enhän mä nyt herranjestas voi valittaa jos en saa autoa haluamaani hintaan. Siitä ei nyt todellakaan ollut kyse.

Eikä me olla intetty, todellakaan. Kysyin tinkimisvaraa, myyjä vastasi suorakaupan hinnan (ei siis tinkimisvaraa) ja mä kysyin voiko hinnasta vielä neuvotella. Jos tuo on inttämistä, niin melkoista :D :D

Juurikin näin. Enhän mä nyt herranjestas voi valittaa jos en saa autoa haluamaani hintaan. Siitä ei nyt todellakaan ollut kyse.

Eikä me olla intetty, todellakaan. Kysyin tinkimisvaraa, myyjä vastasi suorakaupan hinnan (ei siis tinkimisvaraa) ja mä kysyin voiko hinnasta vielä neuvotella. Jos tuo on inttämistä, niin melkoista :D :D

Minä en ainakaan tiedä, mitä tarkoittaa suorakaupan tinkimisvara. Ja onhan noilla autokaupoilla kaiken maailman osamaksurahoitusjuttuja, joten siinä mielessä en myöskään pidä tuota minään inttämisenä. No jos tuota jatkuu monen viestin verran, niin sitten tietysti, mutta tässä nyt oli vasta kaksi viestiä.

Minä en ainakaan tiedä, mitä tarkoittaa suorakaupan tinkimisvara. Ja onhan noilla autokaupoilla kaiken maailman osamaksurahoitusjuttuja, joten siinä mielessä en myöskään pidä tuota minään inttämisenä. No jos tuota jatkuu monen viestin verran, niin sitten tietysti, mutta tässä nyt oli vasta kaksi viestiä.

Suorakaupalla tarkoitetaan kaiketi käteiskauppaa. Eli auton hinnasta ei periaatteessa olla silloin vielä tingitty mitään. Kerrotaan vaan paljonko edullisemmin saa auton jos ostaa käteisellä.

Eli en kyllä omastakaan mielestäni inttänyt :)

Ja paljonkohan aloittaja nyt kuvitteli hinnasta lähtevän 1000e vaiko 2000e ja ihan vain siksi kun maksetaan oikein käteisellä?
Ei se kuule sitä autoliikkeen myyjää pahemmin hetkauta myykö hän auton käteisellä vai rahoituksen kautta.Rahoituksen kauttakin pitää monessakin paikassa olla käteistä antaa edes vähän,jos siis rahoituksen ottaa autoliikkeestä.
Se että ostat käteisellä on niille myyjille ihan sama meneekö se auto tuolla hinnalla vai ei ja,jos sen ostaa joku rahoituksella sillä hinnalla millä voidaan myydä ulos niin toki ne myy sen rahoituksella.
Siis te tosiaan kuvittelitte että autoliikkeeseen voi marssia ja ilmoittaa että haluan tämän ja maksan siitä tämän vain kun ei enenpää käteistä ja tehän toki myytte sen meille koska maksetaanhan me käteisellä...ei hyvää päiväää

Moni automyyjä on provikkapalkalla töissä;)

Minkä takia tässä taas sotketaan kaksi täysin erillistä asiaa: käytöstavat ja asiakkaan varallisuus ?

Jos ei myyjä omaa taitoa kirjoittaa mahdolliselle asiakkaalle asiakasystävällistä vastausta (joka ei siis ole sama kuin tule hakemaan auto ilmaiseksi) niin ainahan voi soittaa mikäli yhteydenotossa on ollut nro ja keskustella asiasta jos nyt sitten on niitä keskustelutaitoja.

Ja btw tänä päivänä ei autot liiku kovin hyvin, joten monessa autokaupassa ollaan valmiita katsomaan auton hinnan ns kipurajaa uudestaan.
Jos tuo myyjä ois ollut vähäänkään pelimies niin ois ilmoittanut alkuun että hintaa voidaan katsoa esim 400e alemmas...ja sitten jos ostaja yrittää vielä tinkiä niin sitten lisätä se 200e lisää pudotusta eikä siitä ois tullut sen suurempaa tiputusta kuin alkuun oli puhekaan...ostaja vaan ei ois tiennyt sitä.

no voi jeesus mitä JEESUSTELUA..
Oikeasti vituttaa tollaset renkaan potkijat jotka jankaa ja tankaa..
vai luuletko ettei toi auto mene kaupaksi vaikke myyjä sano "totta kai tahdon nuolla sun isoa persettäs ja laskea hintaa ainakin puolella,toki toki,tule tänne vain niin voin tarjota sinulle vielä kahvit ja munkit jotta olet erittäin tyytyväinen ja sitten lopuksi voit itkeä NO KUN EI MEILLÄ ON TOI KIPURAJA SEN VERRAN ET ME NYT OTETAKAAN TOTA AUTOO..argh

Hip hei mikä myyjä :o. Tosiaan jo ihan pienellä korjauksella olisi voinut hyvinkin voinut saada auton myytyä. Mutta onhan näitä myyjiä, jotka eivät osaa oikein arvioida tilannetta.

Eikös se autokaupassa mene niin, että on hinta ja käteishinta, joka itse asiassa ei ole käteishinta pelkästään vaan se hinta jolla myydään jos asiakas ei halua vaihtaa vanhaa autoaan uudempaan. Ja sitten siitä käteishinnasta voi vielä yrittää tinkiä, toisinaan onnistuu ja toisinaan ei.

Meillä kävi kerran niin, että saman autoliikkeen ensimmäinen myyjä oli niin ylimielinen, ettemme alkaneet edes harkitsemaan kauppoja ja tulimme parin päivän kuluttua uudelleen ja asioimme uuden myyjän kanssa ja kaupat syntyi. Annoimme palautetta kyllä siitä edellisen asenteesta :D.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
jos hintaa ei laske niin ei sitä laske,MITÄ SINÄ RUPEET SIITTÄ URPUTTAMAAN.
eikö helvetti ole selvä vastaus ettei hinta laske että turha on sun ruveta ruikuttaan kun teillä ei ole enempää rahaa ostaa.
olisin laittanu myyjänä saman vastauksen hieman eri muodossa kuitenkin tyyliin hinta ei laske 600e enempää joten katsokaa muualta.

Peesi!!!! Hittoako ruikutat???

Alkuperäinen kirjoittaja nasu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
jos hintaa ei laske niin ei sitä laske,MITÄ SINÄ RUPEET SIITTÄ URPUTTAMAAN.
eikö helvetti ole selvä vastaus ettei hinta laske että turha on sun ruveta ruikuttaan kun teillä ei ole enempää rahaa ostaa.
olisin laittanu myyjänä saman vastauksen hieman eri muodossa kuitenkin tyyliin hinta ei laske 600e enempää joten katsokaa muualta.

Peesi!!!! Hittoako ruikutat???

Nyt mä kyllä jo ruikutan. Nimittäin siitä miten täällä voi olla noin hemmetin yksinkertaisia ihmisiä kuin tämän kirjoittaja ja peesailija.

MIKSI ei voi ymmärtää, että tässä ei ollut nyt kyse siitä ettei hintaa laskettu??? MIKSI ei voi ymmärtää että tällä ei ole mitään tekemistä meidän varallisuuden kanssa???

MIKSEI voi käsittää että mua harmitti myyjän tympeä käytös. Mehän oltais hyvin voitu maksaa autosta enemmänkin, tässä EI OLE NYT SIITÄ KYSE!!!! Vaan kun myyjä oli ylimielinen ja töykeä, niin eipä tee paljon enää edes mieli tarjota enempää...

JOS myyjä olisi ystävällisesti ilmoittanut että hinta ei enempää laske, niin mulla ei olis ollut asian kanssa pienintäkään ongelmaa.

Yritän nyt vielä vääntää rautalangasta...josko vaikka sytyttäisi: mä en todellakaan odottanut että auto myytäis mun haluamalla summalla. Mä tinkasin, kuten jokainen täysjärkinen autonostaja tekee ja tein sen ystävällisesti. Myyjä käyttäytyi tympeästi ja ylimielisesti ja käski mennä muualle tekemään kauppaa.

Menikö jakeluun??

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Kyllä mun mielestä jos haluaa kauppaa hieroa ja tinkiä, niin voi vaivautua edes paikan päälle sen tekemään. Mä en jaksa yhtään sähköpostilla tinkaajaa, jotka sitten kuitenkin katoavat kuin tuhka tuuleen. Katsellaan alennuksia sitten nenätysten rahojen kanssa.

Juuri näin! "mä tuun heti huomenna"-kavereita. Joo, aikas monen kohdalla ei niitä "huomisia" tullut ollenkaan..

tää on niin totta...