Miten voi taas yksi hammaslääkärikäynti jännittää näin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
13.45 ois aika ja juurihoitoa luvassa. Edellisellä kerralla meni kyllä tosi hyvin, puudutus toimi, eikä jälkeenpäinkään ollut kipuja. Taustalla on kuitenkin monta huonoa kokemusta siitä kun hampaita on paikattu, eikä puudutus ole toiminut. Nämä tosin yhdeltä ja samalta hammaslääkäriltä, liekö sitten sadistina laittanut suolavettä puudutusaineen tilalle. :kieh: En saanut aikaa samalle lääkärille kuin viimeksi, mitä jos tämäkin menee perseelleen? Miten voi aikuista ihmistä jännittää näin paljon? Nauraisin jos ei hirvittäisi niin kovasti.:D

Mulla oli samaa havaittavissa tänä aamuna, mut niin vaan hengissä selvisin ja jäi jopa hyvä mieli käynnistä..Syksyllä luvassa viisureitten leikkais..Jänskättää jo nyt... :p

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mulla oli samaa havaittavissa tänä aamuna, mut niin vaan hengissä selvisin ja jäi jopa hyvä mieli käynnistä..Syksyllä luvassa viisureitten leikkais..Jänskättää jo nyt... :p

"Kiva" että on muitakin!:D Joo, kyllähän sieltä hengissä selviää, puren sitä hammaslääkäriä jos sattuu. Onneksi syksyyn on vielä aikaa, älä vielä ajattele niin pitkälle!:D

Mulla on ens viikolla viisurin poisto, ei ole kivaa ei! Mutta paikkaaminen on kuitenkin paljon kamalampaa kun tuo viisurin poisto joten enköhän selviä.

Hammaslääkäriin ei kyllä ikinä riemu rinnassa riennä...

Mulla on keskiviikkona aika hammaslääkärille. Koskaan en oo pelännyt,mutta nyt on jostain syystä ruvennut pelottaa,kun on kuullut kauhutarinoita.. Hammaslääkäri on kyllä aina ollu mun toinen koti :ashamed:

No joo, harva sinne innolla ja odotuksella menee... :D Mä olin ihan paiseessa aamulla, onneks tuli vähä nukuttua pommii niin ei kerenny jännittää liikaa, oli nimittäi eka käynti tossa hammaslääkärissä..Onneks osu niiiiin ihana setä lääkäriks että tosissaa jäi hyvä mieli, kyseli vauvasta ja kertoili koko ajan mitä teki ja lohdutti ettei tässä kauaa mene.. :)

Mä itseasias meinasin perjantaina perua ton hammaslääkärin kun pelotti niin perkuleesti.. :ashamed:

No joo, harva sinne innolla ja odotuksella menee... :D Mä olin ihan paiseessa aamulla, onneks tuli vähä nukuttua pommii niin ei kerenny jännittää liikaa, oli nimittäi eka käynti tossa hammaslääkärissä..Onneks osu niiiiin ihana setä lääkäriks että tosissaa jäi hyvä mieli, kyseli vauvasta ja kertoili koko ajan mitä teki ja lohdutti ettei tässä kauaa mene.. :)

Mä itseasias meinasin perjantaina perua ton hammaslääkärin kun pelotti niin perkuleesti.. :ashamed:

Oispa mullakin tuollainen mukava lääkäri! Kieltämättä käynyt mullakin nyt tässä mielessä, että mennäkkö vai ei, mutta eipä tuo hammas tuosta itsekseen parane. Vielä tunti aikaa panikoida. :whistle:

Käynti ohi. Mukava hammaslääkäri oli ja kolmen puudutuspiikin jälkeen ei mitään kipujakaan ollut. Mutta huomiselle uusi aika, kuulemma juurikanava vuosi niin pahasti, että alkoi epäillä hampaan olevan halki. Voi siis olla, että huomenna poistetaan koko hammas.:/ Siinä mielessä hankala tilanne, että olen raskaana, eikä siis röntgenkuvia mielellään nyt oteta.

Mä tänään tilasin ajan yksityiselle ja jo puhelimessa kerroin pelostani. Sanoi että tehdään sen mukaan mikä minulle on hyvä ja koska minulla on joskus katkennut hammas ja osa jäänyt ikenen sisään enkä uskalla antaa leikata sitä niin lupasi antaa lähetteen että pääsen nukutukseen keskussairaalaan sen kanssa ja jos on jotain muuta isoa niin samalla tekevät ne. Kolme hammasta nyt paikataan aluksi tuolla. Kuulosti puhelimessa ainakin että kuunteli ja toimitaan minun pelon mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käynti ohi. Mukava hammaslääkäri oli ja kolmen puudutuspiikin jälkeen ei mitään kipujakaan ollut. Mutta huomiselle uusi aika, kuulemma juurikanava vuosi niin pahasti, että alkoi epäillä hampaan olevan halki. Voi siis olla, että huomenna poistetaan koko hammas.:/ Siinä mielessä hankala tilanne, että olen raskaana, eikä siis röntgenkuvia mielellään nyt oteta.

Ihme et sulle tehdään tollasia nyt raskaana, mulle ainakin just tänää sanottiin et ei raskausaikana aleta tekee mitään ylimäärästä ettei tuu turhaa ressiä vauvalle ja äidille, eli vaikka munkin purukalusto olis vaatinu huoltoo nyt enemmän, se teki vaan paikan tuonne ja sano et laitetaan loppuun sitten kun vauva on syntynyt.

Ihme et sulle tehdään tollasia nyt raskaana, mulle ainakin just tänää sanottiin et ei raskausaikana aleta tekee mitään ylimäärästä ettei tuu turhaa ressiä vauvalle ja äidille, eli vaikka munkin purukalusto olis vaatinu huoltoo nyt enemmän, se teki vaan paikan tuonne ja sano et laitetaan loppuun sitten kun vauva on syntynyt.

Sitä minä siinä lopussa kysyinkin, että jos hammas ei oireile niin eikö olisi mahdollista odottaa kunnes vauva on syntynyt. Toki odotuksesta tulisi suht pitkä, viikkoja nyt 15 ja risat, laskettu syyskuussa. Pitää vielä huomenna kysyä tarkemmin. Ja sitten pitäisi miettiä mitä tuohon tilalle laitetaan, tuo hammas kun on kulmahampaasta seuraava, eli suht näkyvällä paikalla. Äääääääääh kun meni hankalaksi.

Siinä mielessä hankala tilanne, että olen raskaana, eikä siis röntgenkuvia mielellään nyt oteta.

Ei mielellään, mutta kyllä niitä tarvittaessa silti otetaan. Hampaat ovat sen verran kaukana kohdusta, että riski on hyvin pieni, varsinkin kun muu vartalosi suojataan lyijykumiessulla.

Yhteistyössä