Miten voi syödä, jos kärsii (raskaus)pahoinvoinnista?

Pakko kysyä kun mun ymmärrykseni taso ei meinaa riittää. Itselleni pahoinvointi meinaa sitä, että on huono ja oksettaa, eikä silloin pysty syömään. Minkälaista pahoinvointia on, jos sanojensa mukaan (kuten moni sanoo) "joutuu syömään jatkuvasti jotta huono olo pysyy poissa". Eihän silloin edes ole huono olo, jos kerta kykenee syömään? :xmas:
 
Sellainen kuvotus. Mun ainakin piti syödä tasaseen tahtiin parin tunnin välein yötä päivää ensimmäinen kolmannes raskauksistani, että se kuvotus pysyi aisoissa eikä äityny siihen oksetukseen asti.

Ja silloin tekee mieli jotain tiettyä yleensä- mä pystyin juoda pepsiä tai syödä rypäleitä tai mansikoita dilloinkin kun oli oikein ällö olo päällään.

Ei se aina ole varsinaista oksetusoloa- sellaista ku mahataudissa siis.
 
vieras
Mulla on ollut niin karmeata pahoinvointia, että paino laskenut raskausaikana. Oli pakko yrittää syödä edes jotain, mutta kaikki tuli ulos. Pakolla sain vähän pysymään sisällä. Ruuan ajatteleminen, näkeminen, ajatteleminen ja ruuan haju sai oksentamaan. Kaupassa oli pakko käydä ja se oli karmeata. Ruuan haju tuuppas heti nenään ja aina aluksi oli pakko käydä kaupan veskissä oksentamassa ja sen jälkeen pystyin tekemään ostokset.

Ja pakolla söin sen vähän mitä pystyin. Ja kun se pahoinvointi ois ollut vaan sitä kuuluisaa aamupahoinvointia, mutta se oli aamusta iltaan kolme kuukautta. KARMEATA aikaa!
 
Mulla tuo oli viimeks sitä, että söin ja oksensin... :whistle:
Pakko oli vaan syödä, ku muuten oli niin heikko olo ettei meinannu pystyssä pysyä.
Pahaolo oli jatkuvasti ja oksentamista pitkin päivää... Söin pakonedessä, koska en halunnut tippaankaan joutua.
Sit ku olin saanu syötyä menin kiireesti makaamaan, jottei heti tarvis okselle mennä ja ravinto kerkeis edes vähän imeytyä. :x Järkkyä aikaa! Ja sitä kesti rv 20 asti, kunnes alko loppuraskaudessa uudestaan. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollut niin karmeata pahoinvointia, että paino laskenut raskausaikana. Oli pakko yrittää syödä edes jotain, mutta kaikki tuli ulos. Pakolla sain vähän pysymään sisällä. Ruuan ajatteleminen, näkeminen, ajatteleminen ja ruuan haju sai oksentamaan. Kaupassa oli pakko käydä ja se oli karmeata. Ruuan haju tuuppas heti nenään ja aina aluksi oli pakko käydä kaupan veskissä oksentamassa ja sen jälkeen pystyin tekemään ostokset.

Ja pakolla söin sen vähän mitä pystyin. Ja kun se pahoinvointi ois ollut vaan sitä kuuluisaa aamupahoinvointia, mutta se oli aamusta iltaan kolme kuukautta. KARMEATA aikaa!
Juu karmeaa oli itselläkin tässä toisessa raskaudessa reilut 14 viikkoa. Eikä pystynyt syömään. Paino tosin nousi silti muutaman kilon, kuten esikoisestakin alkuraskaudessa. Puolen välin tienoilla taas ei noussut yhtään ja samalta näyttäisi nytkin kun on puoliväli ylitetty.
 
vieras
Siten että syö lusikallisen viiliä vessassa ja oksentaa, ja sitten taas lusikallisen ja oksentaa. Jos syö muualla kuin vessasssa niin kantaa ämpäriä koko ajan mukanaan. :(
 
Mulla on raskaana ollessa ollut aamuisin sellainen lievä pahoinvointi, mutta olo parantui, kun söi puoliväkisin aamupalaa. Jos ei ois syönyt, niin sitten olo olis pahentunut ja myöhemmin olis tullu oksennus, jos ois jotain yrittänyt syödä. Mutta toisilla pahoinvointi varmaan on niin paha, ettei alkuunkaan pysty syömään, vaan yrjö lentää heti.
 
Mulla oli kummassakin raskaudessa ihan kauhee pahoinvointi yötä-päivää. Ainut mitä alussa pystyi "syömään" niin oli mehujäätelöt ja nekin välistä tuli ulos samontein. Nyt viimesimmässä raskaudessa lääkäri meinasi jo laittaa osastolle, mutta määräsi sitten sellaista lääkettä jota sain ottaa vain kerran päivässä jonka ansiosta pystyin syömään ja ei tarvinnut osastolle lähtee.
 
vieras
Mulla kummalkin lapsella äly pahoinvoinnit viikolle 22 asti. Pakko vain syyä sillon ku pysty ja toivoa että se pysyis sisällä. Miksiköhän sitä kutsutaanki aamupahoinvoinniksi jos se menee koko valveilla olo ajan.
 
elä syö ainakaan porkkanaa. Ne ei tunnu kivalta nenässä ku oksentaa :snotty:
mulle kävi niin ku esikoista odotin.

Oikeesti syö jotain pientä kokoajan (tiedän ei tee mieli ja yököttää ajatuskin) se helpottaa-

Mehujätskit ja kaikki muu kylmä oli mulla ainakin hyväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kummalkin lapsella äly pahoinvoinnit viikolle 22 asti. Pakko vain syyä sillon ku pysty ja toivoa että se pysyis sisällä. Miksiköhän sitä kutsutaanki aamupahoinvoinniksi jos se menee koko valveilla olo ajan.
Niinpä!

Mulla oli kanssa aika reipasta tuo pahoinvointi ja kestikin kuukausitolkulla. Tuttu lääkäri kehotti syömään Postafen nimistä (matka)pahoinvointilääkettä, on määrännyt sitä muillekin raskauspahoinvointiin. Autto sen verran, että ei tarvinu enää oksentaa sen jälkeen, pahoinvointia ei kyllä vieny pois.

Henkilökohtanen ennätys oli 16 erillistä reissua illassa vessaan oksentamaan automatkan jälkeen :x siis ennen ku aloin pakon edessä syödä noita lääkkeitä. Olisin muuten joutunu sairaalaan ja tippaan ennenpitkää joten...

Nii et pakon edessä sitä syö väkisillä sillonki vaikka on huono-olo.
 
Mulla oli sellanen yököttävä olo ekat 3 kk, oli vuorokauden aika sit mikä tahansa. Hajut teki pahaa, etenkin ruoka ja rasva. En sitten sinä aikana syöny kun tuoreita hedelmiä ja kasviksia, karjalanpiirakoita, vanukasta ja join mehua/limua. Kaikki muu kuvotti mut ylös ei tullu kun yhden ainoan kerran. Jakso päivän edes jotenkin kun sai syötyä jotain raikasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Pakko kysyä kun mun ymmärrykseni taso ei meinaa riittää. Itselleni pahoinvointi meinaa sitä, että on huono ja oksettaa, eikä silloin pysty syömään. Minkälaista pahoinvointia on, jos sanojensa mukaan (kuten moni sanoo) "joutuu syömään jatkuvasti jotta huono olo pysyy poissa". Eihän silloin edes ole huono olo, jos kerta kykenee syömään? :xmas:
Mulla paha olo tulee siitä kun vatsa menee liian tyhjäksi ja siinä huonossa olossa ku laittaa mitä tahansa ruokaa suuhun niin tulee ylös...mut sen jälkeen pysyykin ruoka taas sisällä ja kun napostelee vähän väliä, niin ei kerkeä huono olo tulemaan...aamut tosin on pahimpia kun on ollut niin kauan syömättä...
 
yökkiä
Mä oksensin koko raskausajan, välillä piti vessaan mennessä makoilla eteisen lattialla kun ei jaksanu vessaan asti mennä viereisestä huoneesta. Söin vaihtelevalla menestyksellä. Oksensin vielä synnytyksenki, mut sit se pahaolo loppui.... :) :) :)
 
Yökkö kans
Olen oksentanut esikoista odottaessani 16 vkoa, 5 kertaa olin tipassa silloin ja nyt toista odottaessani olen ollut jo yli viikon sisällä sairaalassa tipassa ja sen lisäksi 5 päivänä vielä tipassa. Painoa pudonnut -11kg. Olen kokeillut B6 vitamiinia-ei auttanut, postafenia-ei auttanut, primperania-ei auttanut, kaikki tulee ulos mikä menee sisään!!!Nyt Zofran käytössä ja se autaa...tää on kamalaa!Raskaudesta pitäis pystyä nauttimaan??????
 
vierailija
Mulla on ollut niin karmeata pahoinvointia, että paino laskenut raskausaikana. Oli pakko yrittää syödä edes jotain, mutta kaikki tuli ulos. Pakolla sain vähän pysymään sisällä. Ruuan ajatteleminen, näkeminen, ajatteleminen ja ruuan haju sai oksentamaan. Kaupassa oli pakko käydä ja se oli karmeata. Ruuan haju tuuppas heti nenään ja aina aluksi oli pakko käydä kaupan veskissä oksentamassa ja sen jälkeen pystyin tekemään ostokset.

Ja pakolla söin sen vähän mitä pystyin. Ja kun se pahoinvointi ois ollut vaan sitä kuuluisaa aamupahoinvointia, mutta se oli aamusta iltaan kolme kuukautta. KARMEATA aikaa!
Tiiätkö täällä ihan sama homma. Syön mitä kykenen. Hedelmiä enimmäkseen. Kiivi, ananas, omena yms menee parhaiten ja pysyy alhaalla. Siemennäkkäri välillä.
 

Yhteistyössä