Miten voi sijoittaa järkevästi 40 000 eur

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kulta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kulta"

Vieras
Ajatellaanpa, että käpälässä on 60 000 eur.

Jos sen vie pankkiin (ja haluaa tallettaa tililleen ja ostaa rahastoja ja osakkeita tai palan asuntoa) - eikö niin, että sinun on kyettävä antamaan selitys, mistä olet rahan saanut?

Ottaako pankki rahan vastaan ilman selitystä? Entä jos selität, että sait kummisedältä lahjaksi paperipussissa? Onkohan selitys riittävä? Mikä on pankin ja verottajan suhde (yli neljän tontun lahjastahan on maksettava lahjavero?).

Jos rahaa ei voi sijoittaa pankin kautta, miten sen voi sijoittaa/käyttää?

Hyväksyykö autokauppa käteistä?

[QUOTE="Kulta";26093800]Ajatellaanpa, että käpälässä on 60 000 eur.

Jos sen vie pankkiin (ja haluaa tallettaa tililleen ja ostaa rahastoja ja osakkeita tai palan asuntoa) - eikö niin, että sinun on kyettävä antamaan selitys, mistä olet rahan saanut?

Ottaako pankki rahan vastaan ilman selitystä? Entä jos selität, että sait kummisedältä lahjaksi paperipussissa? Onkohan selitys riittävä? Mikä on pankin ja verottajan suhde (yli neljän tontun lahjastahan on maksettava lahjavero?).

Jos rahaa ei voi sijoittaa pankin kautta, miten sen voi sijoittaa/käyttää?

Hyväksyykö autokauppa käteistä?[/QUOTE]

Eikai se pankkia kiinnosta mistä rahaa tulee. Verottaja sen sijaan kiinnostuu ja näkee pankissa olevan varallisuutesi. Ja jos nyt salaat saamasi rahan jollakin keinottelulla niin aijai kun verottaja saakin sen selville. Mätkyjä ja jopa vankilaa valtion kusettamisesta.

Eikai se pankkia kiinnosta mistä rahaa tulee. Verottaja sen sijaan kiinnostuu ja näkee pankissa olevan varallisuutesi. Ja jos nyt salaat saamasi rahan jollakin keinottelulla niin aijai kun verottaja saakin sen selville. Mätkyjä ja jopa vankilaa valtion kusettamisesta.

Kyllä pankkivirkailijat monesti kysyy mistä raha on peräisin jos on suuri summa rahaa.

Pankkia kiinostaa mistä rahat olet saanut. Aivan varmasti tulevat sen kysymään, mutta tuossa summassa voit sanoa vaikkapa myyneesi autosi.

Verottaja ei luuhaa kansalaisten tileillä ellei siihen ole jotain syytä.

[QUOTE="vieras";26093885]Se raha kannattaa käyttää arkielämiseen ja isommat hankinnat sitten "oikealla" rahalla. Makselee asuntolainaa ja autolainaa palkasta runsaammalla kädellä.[/QUOTE]
Tai sitten säästää palkasta suurimman osan.

Ota lainaa ja lyhennä lainaa tällä sun käteispossalla. Jos sä viet tuollaisen summan tilille joudut selittämään pankkivirkailijalle ummet ja lammet mistä fyffe on peräisin.

Kyllä ne kyselee. Ja pankeilla ja kaupoilla ja ties millä tahoilla on lain mukaan velvollisuus ilmoittaa poikkeuksellisen suurista käteismaksuista poliisille.

Muuliepäilyt kiinnostavat kovasti talousrikoksiin erikoistuneita poliiseja.

60 000e ei ole mikään niin iso summa, että pankkia se kiinnostaa. Mulle on ainakin usein siirrelty yli sallitun rajan rahoja tiiltä tilille ja kukaan koskaan kysynyt. Joku voi kysyä mistä sulla on rahaa esim. taloon, mutta jos mä nyt lahjoittaisin sulle 50 000 vaikkapa, niin ketään kiinnosta, eikä sun tarvi veroja siitä maksaa, jos et itse ilmoita

Ei pankki kysele sulta, mistä olet rahan saanut. Mä olen usein lopettanut tilejä, ottanu sekille ja vienyt toiselle tilille. Sekki kouraan vaan ja menet pankkii. 99,9 prosentin todennäköisyydellä ne ei kysy mitään. Jos kysyy, niin sano, että lopetat tilin toisessa pankissa ja haluat rahat nyt tälle tilille.

60 000e ei ole mikään niin iso summa, että pankkia se kiinnostaa. Mulle on ainakin usein siirrelty yli sallitun rajan rahoja tiiltä tilille ja kukaan koskaan kysynyt. Joku voi kysyä mistä sulla on rahaa esim. taloon, mutta jos mä nyt lahjoittaisin sulle 50 000 vaikkapa, niin ketään kiinnosta, eikä sun tarvi veroja siitä maksaa, jos et itse ilmoita

Ihan varmasti 60.000 ekeä kiinnostaa pankkia ja kyselevät mistä raha on peräisin. Viimeksi kun vein 8 tonnia tuttuun pankkiin niin alkoi kova kysely, vaikka tuollainen summa ei ole mulle mikään epätavallinen.

No eikö helpointa ole sanoa, että sinä lopetit tilin toisessa pankissa ja halut nyt siirtää rahat? Mä olen siirrellty kerran 10t ja kerran 45t, eikä kummallakaan kerralla kukaan kysynyt mitään.

[QUOTE="Nisu";26094003]No eikö helpointa ole sanoa, että sinä lopetit tilin toisessa pankissa ja halut nyt siirtää rahat? Mä olen siirrellty kerran 10t ja kerran 45t, eikä kummallakaan kerralla kukaan kysynyt mitään.[/QUOTE]

Ja sitten kun kysyy, niin kusessa olet, jos sinulla ei ole laillista selitystä rahojen alkuperälle.

Yhteistyössä