Miten voi saada mätkyjä...

  • Viestiketjun aloittaja eeeeikiva!!!
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja peloottaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
Ei sitä Kelasta kukaan kysele. Itse sinne tarvii toimittaa sosiaalietuuksia varten lasketun veroprosentin.
Juuri näin. Viime vuonna tuli takas yli tonni.
paljon sulla siinä oli se prosentti?
20 % näyttää olevan! Että laittakaa hyvät ihmiset ainakin se 22 tai jopa 23!
:headwall: :headwall:

Lasketuttakaa hyvät ihmiset ne veroprosenttine verotoimistossa ja toimittakaa kaikki vuoden tulot ja vähennykset sinne.

Miksi te arvailette? :eek:
 
eikä
Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ai, no mä olen sitten käsittänyt pahasti väärin :O Ei mun kyllä koskaan ole mihinkään tarvinnut laittaa tuota prosenttia, muutakuin sillon ku olen ollut oikeessa työelämässä...
Ei sitä Kelasta kukaan kysele. Itse sinne tarvii toimittaa sosiaalietuuksia varten lasketun veroprosentin.
Minulta ottivat automaattisesti sen 20%, ei tarvinnut mitään viedä, kunnes hain muutosverokortin, jossa prosenttimäärä on 15.
 
vieras
Veroprosentti kannattaa käydä laskettamassa verotoimistossa (jos ei osaa itse netissä )! Eli aina kun tulee muutoksia tuloihin, kannattaa prosentti tarkastuttaa. Siihen Kelan automaattisesti pidättämään prosenttiin ei kannata luottaa.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja peloottaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
Ei sitä Kelasta kukaan kysele. Itse sinne tarvii toimittaa sosiaalietuuksia varten lasketun veroprosentin.
Juuri näin. Viime vuonna tuli takas yli tonni.
paljon sulla siinä oli se prosentti?
20 % näyttää olevan! Että laittakaa hyvät ihmiset ainakin se 22 tai jopa 23!
:headwall: :headwall:

Lasketuttakaa hyvät ihmiset ne veroprosenttine verotoimistossa ja toimittakaa kaikki vuoden tulot ja vähennykset sinne.

Miksi te arvailette? :eek:
Hakkaa vain päätäsi, sinä :) Ei kaikki, kuten minä, ole niin viisaita heti kättelyssä. Olen kovin nuori, ja vasta aloittanut työelämän, siis töitä oon tehnyt 3 kk valmistumisen jälkeen, sitten jäin ä-lomalle ja nyt olen hoitovapaalla. No, tästä viisastuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
20 % näyttää olevan! Että laittakaa hyvät ihmiset ainakin se 22 tai jopa 23!
:headwall: :headwall:

Lasketuttakaa hyvät ihmiset ne veroprosenttine verotoimistossa ja toimittakaa kaikki vuoden tulot ja vähennykset sinne.

Miksi te arvailette? :eek:
Hakkaa vain päätäsi, sinä :) Ei kaikki, kuten minä, ole niin viisaita heti kättelyssä. Olen kovin nuori, ja vasta aloittanut työelämän, siis töitä oon tehnyt 3 kk valmistumisen jälkeen, sitten jäin ä-lomalle ja nyt olen hoitovapaalla. No, tästä viisastuu :)
Musta jotenkin tuntuu kun palstaa katsoo, että lapset päästetään koulusta pois ilman mitään perusasioita rahankäytöstä. Ihan totta, ei mitenkään sinuun erityisesti kohdistaen. Ja toinen opetuksen aihe on, miten hankkia luoettavaa tietoa. Esim kelan ja verotoimiston sivuiltahan se luotettavin tieto haetaan, ei kaksplussalta, missä samaan ketjuun tulee niin oikeata kuin väärää tietoa. (ja opettakaa prkl kuinka lasketaan prosenttilaskut :saint: että tietää mitä kesätöistä jää käteen)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Veera:
Mä olen joka kerta saanu isot mätkyt kun olen ollut kotona tukirahoilla!
Ja olen maksanut niistä iso veroa niin silti!
Verotoimistossa voi muuttaa veroprosenttiansa tarvittaessa. Jessus,tämä on kaikille sama ja jotkut, jotka ei osaa hoitaa asioitaan ruikuttaa sitten muutamasta satasesta.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Veera:
Mä olen joka kerta saanu isot mätkyt kun olen ollut kotona tukirahoilla!
Ja olen maksanut niistä iso veroa niin silti!
Verotoimistossa voi muuttaa veroprosenttiansa tarvittaessa. Jessus,tämä on kaikille sama ja jotkut, jotka ei osaa hoitaa asioitaan ruikuttaa sitten muutamasta satasesta.
No muutama satanen on ainakin mulle iso raha. En tiedä sitten sulle.
 
Impi
Ihan vinkkinä: Sen prosentin pystyy laskemaan ( ja tilaamaan uuden verokortin siis ) kätevästi netissä www.vero.fi Ei tarvii jonotella eikä miettiä, että mitä papereita jäi kotiin ja hakea niitä kotoa ja palata takaisin jonottamaan ja ja ja..
 
vieras
Ilmeisesti ap:lla ei ole mitään vähennyksiä jotka otettas huomioon. Mulla oli ä-rahasta ja kht:sta veroprosentti 9% ja sain vielä pari tonnia lomarahoja ja palautuksia tuli lähemmäks tonni.
 

Yhteistyössä