Miten voi päätellä miten päin vauva kohdussa on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Littledeath
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Littledeath

Aktiivinen jäsen
20.07.2010
7 122
2
36
Pohjois-Pohjanmaa
Onko jotain mikä asian ihan varmasti kertoo? : / Muu kuin ultralaite :D

Mulla vauva on pyörinyt ja kääntyillyt ja ollut koko alkuajan perätilassa, nyt ollut joka toinen neuvolakerta pt ja joka toinen rt. Viime tiistaina oli synnytystapa-arvio jossa vauva oli perätilassa ja sain lähetteen äitiyspolille ja aika olisi huomenna. Kumminkin torstaina musta tuntui että tämä on raivotarjonnassa ja kävin neuvolassa tarkistuttamassa ja raivotarjonnassahan se tosiaan oli. Ja ohjeeksi annettiin että jos on pysynyt näin päin niin mun pitää ma-aamuna perua se äitiyspolin aika.

Mutta nyt mä en ole ollenkaan varma miten päin vauva on. Äsken kun se hikotteli, niin tuntui ja näkyi ylämahalla. Mutta toisaalta tuntui myös siltä että vauvan peppu olisi ylhäällä. Ja liikkeet ehkä enemmän ylhäällä tuntuu.. mutta toisaalta niitä tuntuu kyljissä ja alhaallakin. Kertooko hikka siitä missä vauvan pää/rintakehä on?

kyllä mä ainakin menisin sinne äpolille. Koska et sä itse voi olla satavarma miten päin se siellä on. Yleensä hikka tuntuu enemmän siellä missä pää, mut tämäkään keino ei ole sataprosenttinen... Mulla itsellä vaavi viihtyy poikittain tai perätilassa, sit ku kävin ultrassa olikin rt:ssa, ja heti illalla taas kääntynyt pt:aan xD
Ja, hikka tuntunut enemmän navan kohdilla...mut sekin riippuu..

Minä en osaa sanoa yhtään miten päin tämä vauva mahassa on kun taas kuopuksesta tiesin jo varhaisilta viikoilta asennon ja hän viihtyikin raivotarjonnassa koko raskauden ajan.
Mene ihmeessä selvittämään asia

Niin, kyllä se on varmaan parasta mennä. Kun mahan päältä terkkakaan ei oikein tunnustelemalla osaa sanoa miten päin vauva on, niin vielä vähemmän minä itse. Tuntuu välillä että koko maha on täynnä vauvan käsiä ja jalkoja ja peppua ja päätä kun liikkeitä tuntuu milloin missäkin!

Nyt liikkeet näkyy ja tuntuu keskellä mahaa, navan kohdalla, ja samaan aikaan myös alhaalla vasemmalla.. huoh :D Ja ylhäällä vasemmalla.

Mä kun ennen luulin (esikoista odotan) että se on helppo tietää miten päin vauva on, mutta vaikeaahan tää onkin..

Kyllä se maallikolle on lähes mahdotonta, kun ammatti-ihmisellekin on joskus vaikeaa. Ilman muuta menet sinne äitipolille, ei asiakasta itseään voi laittaa ottamaan vastuuta tuollaisesta asiasta.

Yhteistyössä