Miten voi opetella avoimemmaksi, sosiaalisemmaksi,itsevarmemmaksi, puheliaammaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inside out
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28348049]Lisäisin tähän, että tämän päivän työmarkkinoilla ei ujo ja hiljainen pärjää, ellei työ ole varastotyötä.

Kaunis ajatus, että pitäisi oppia olemaan sinut itsensä kanssa, mutta käytännössä tämä sulkee ovia jos ei ala kehittämään itseään sosiaalisemmaksi.[/QUOTE]

Okei, mutta tässä tullaan suomalaisnaisilla suorastaan klassiseen virhepäätelmään, joka on se, että tekee tietoisesti itsestään ihmisenä sellaisen kuin yhteiskunta/työmarkkinat vaativat. Just tästä oon itse palstalla kirjoittanut eli liiasta yhteiskunnan/työelämän sulauttamista omaan itseen. Pikemminkin nämä yleisen tason vaatimukset pitäisi nähdä _pelkkinä välineinä_, ei itseisarvoisina päämäärinä.

Tässä kysymyksessä olis mulla kirjan ainekset :)

[QUOTE="mies";28347970]Tarkoitan sellaista ujoutta, että esim. ihminen on avoin ja ilmaisukykyinen, mutta ei päästä intiimialueelleen kovin helposti ja esim. seksi on iso asia. Tällainen olen itsekin. Vierastan aggressiota seksuaalisuudessa, koska siihen sisältyy helposti vallankäyttöä. Haluan olla kontrollissa, mutten ylihallitseva. Asia muuttuu jos kyse on roolileikistä.[/QUOTE]

Onko se nyt ujoutta niin kuin ujous yleensä käsitetään. Ujous todennäköisesti heijastuu myös petipuuhiin, jos ujos aiheuttaa epävarmuutta tai ei edes kumppanilleen uskalla sanoa esimerkiksi mistä pitää.

Tarkoitat nyt jotain muuta kuin perinteistä ujoutta. Ehkä pidättyväisyyttä tai halua, että hommassa on myös tunteita mukana ennen sänkyyn pomppaamista.

Onko se nyt ujoutta niin kuin ujous yleensä käsitetään. Ujous todennäköisesti heijastuu myös petipuuhiin, jos ujos aiheuttaa epävarmuutta tai ei edes kumppanilleen uskalla sanoa esimerkiksi mistä pitää.

Tarkoitat nyt jotain muuta kuin perinteistä ujoutta. Ehkä pidättyväisyyttä tai halua, että hommassa on myös tunteita mukana ennen sänkyyn pomppaamista.

Olet oikeassa :)

Yhteistyössä