miten voi olla ylpeä siitä että on yh?

Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Esimerkiksi siksi yksinhuoltajuus voi olla tavoitteena, että ei ole onnistunut tapaamaan sopivaa miestä "riittävän ajoissa", mutta haluaa silti lapsen. Jos vaihtoehtoina on parisuhteeton ja mahdollisesti lopullisesti lapseton elämä tai yksinhuoltajuus, aika moni valitsee mieluummin yksinhuoltajuuden.
Nimenomaan mieluummin, mutta ei kai kuitenkaan mieluiten? :) Olosuhteiden tulosta ja seurausta tuo yksinhuoltajuus, ei kai kuitenkaan kenenkään ihanne?
Totta.

Toisaalta, en oikein tiedä, mitä tässä varsinaisesti tarkoitetaan ylpeydellä. Tokihan sitä voi olla ylpeä asioista ilman, että se samalla tarkoittaa sitä, että muiden pitäisi kadehtia? Miksi ylpeys yhdistetään automaattisesti kateuteen?

Mun mielestä yksinhuoltajuudesta voi olla ylpeä, mutta leuhkimisen arvoinen asia se ei ole, niin kuin ei ole sekään, jos on onnistunut pitämään perheensä koossa. Leuhkiminen ja terve ylpeys ovat ihan eri asioita.

Angloamerikkalaisessa kulttuurissa "being proud of something/someone" ei tarkoita sitä, että asia olisi jotenkin erityisesti leuhkimisen arvoinen -- leuhkimiselle on ihan omat ilmaisunsa (brag about something, jne). Minulle "olla ylpeä jostakin" tarkoittaa enemmän tällaista "being proud of something/someone" -henkistä tervettä ylpeyttä kuin leuhkimista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Angloamerikkalaisessa kulttuurissa "being proud of something/someone" ei tarkoita sitä, että asia olisi jotenkin erityisesti leuhkimisen arvoinen -- leuhkimiselle on ihan omat ilmaisunsa (brag about something, jne). Minulle "olla ylpeä jostakin" tarkoittaa enemmän tällaista "being proud of something/someone" -henkistä tervettä ylpeyttä kuin leuhkimista.
Englantilaisilla on ihan omat maailmansa tässä, on suuri ero sillä onko jostain ylpeä vai rehenteleekö jollain, ei taida edes suomen kieli taipua erittelemään näitä =)
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos se on ikäänkuin vastakohta sille, että olisi nolo siitä, että on yh. Parempi olla ylpeä kuin nolo?
:LOL: Nämäkö on ainoat vaihtoehdot?
Voi hyvä luoja.
Jospa vaan on kuulkaa naisia, jotka ei tarvitse ukkoa mihinkään, mutta ovat luontaisesti halunneet lapsen/lapsia!
Hallelujaa, tukehtukaa pullaanne pikkuvaimot. B)
 
Hah hah
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos se on ikäänkuin vastakohta sille, että olisi nolo siitä, että on yh. Parempi olla ylpeä kuin nolo?
:LOL: Nämäkö on ainoat vaihtoehdot?
Voi hyvä luoja.
Jospa vaan on kuulkaa naisia, jotka ei tarvitse ukkoa mihinkään, mutta ovat luontaisesti halunneet lapsen/lapsia!
Hallelujaa, tukehtukaa pullaanne pikkuvaimot. B)
Taatusti haluaisit miehen kun olla epätoivonen yh mamma.
 
Vivian
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hallelujaa, tukehtukaa pullaanne pikkuvaimot. B)
Thanks. B) Ei löydy nyt pullaa, koska tämä pikkuvaimo ei sitä ole jaksanut leipoa, mutta onneksi kaupan pakastealtaasta löytyy... Sitten kun siihen tukehdun, muistelen sinua lämmöllä! :)

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Hallelujaa, tukehtukaa pullaanne pikkuvaimot. B)
Thanks. B) Ei löydy nyt pullaa, koska tämä pikkuvaimo ei sitä ole jaksanut leipoa, mutta onneksi kaupan pakastealtaasta löytyy... Sitten kun siihen tukehdun, muistelen sinua lämmöllä! :)
Hyvä. :D
 
Ennenkuin sain poikani niin pidin yh:ia vähän säälittävinä miehenkipeinä rassukoina. Kun poika syntyi, tajusin miten rankkaa yh:lla on! Yksinhuoltaja hoitaa lapsensa yksin 24h, vaikka vauva olisi koliikkilapsi, joka huutaa kaikki yöt ja kitisee säännölliseen päivälläkin. Kukaan ei ole vieressä auttamassa, että saisi hetken hengähtää ja käydä vaikka vessassa ilman, että sieltä pitää suurinpiirtein housut kintuissa juosta taas vauvan luo, kun toinen huutaa mahanpurujaan. Nostan siis hattua kaikille yh:lle :wave: ja osaan arvostaa yh-äitiänikin nyt enemmän :heart: Voimiensa äärirajoilla hoiti taaperon ja vastasyntyneen vauvan yksin, kun meiän rakas isipappa keksikin pikkusiskon syntyessä, että ei halua enää elää perhe-elämää ja muutti jonkun vosunsa luo :kieh:
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Tuossa aamutuimaan crossaillessa kattelin samalla jonku kanavan chattia ja törmäsin tälläiseen.ollaan ylpeitä siitä että on yh??
Oli muuten aikas kina siin chatissa :whistle:
Helposti. Jos on huono mies tai nainen ollut kumppanina, niin voi olla hyvin ylpeä pystyessään elättämään lapsensa yksin. Ja pystyä myös kasvattamaan heidät yhteiskuntakelpoiseksi. Ei se ole mitään helppoa hommaa tehdä kaikki yksin.

Eli itse yh:ssa ei ole mitään vikaa välttämättä, monesti kumppanissa on. Tietysti on tapauksia toisinkin päin, mutta itse en nyt puhu niistä. Puhun niistä rohkeista miehistä ja naisista, jotka uskaltavat jatkaa elämäänsä vinkumatta ja pystyvät elämään täysipainoista elämää yksinhuoltajanakin. Se ei onnistu kaikilta.
 
hyvä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en varsinaisesti ollut ylpeä siitä että olin yh vaan siitä että pärjäsin lasten kanssa muuten hyvin,ilman sossuntukia ja lapset säilyi "täyspäisinä" erosta huolimatta ja en koskaan lasten kuulleen exää haukkunut,näistä koostui se mikä teki itselle ylpeän olon,ei se yksinolo
Asiaa. Ei se yh, ydinperhe tai mikä vain perhemuoto sinällään, vaan se, miten homma hoidetaan lasten kannalta. Hienosti hoidettu tuo edellinen esimerkki! Osoittaa selkärankaa ja vahvaa itsetuntoa, tästä kannattaa ottaa mallia. Vaikka esim heivaisi rentun äijän pois kuvioista, niin se on silti lasten isä eikä sitä pitäisi haukkua lasten kuullen, vaan tukea, että jonkinlainen suhde säilyisi.
 
pöö
Ikuinen keskustelu, siitä kuinka "huonoja" tai Hyviä yh:t on.. Mites ne yh isät sitten, Kyllä niille kumarretaan ja nostetaan hattua ja haukutaan kuinka huono äiti lapsilla onkaan, kun lapset on isälleen jättänyt.. jne..
Itse olen yh, enkä niin ylpeä siitä, että en voi tarjota lapsille sellaista perhettä, jossa olisi äiti ja isä. Me pärjätään kyllä ja tullaan toimeen, mutta ei aina todellakaan helppoa ole. Helpompaa kuitenkin kuin elää narsistin väkivallan alla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos se on ikäänkuin vastakohta sille, että olisi nolo siitä, että on yh. Parempi olla ylpeä kuin nolo?
:LOL: Nämäkö on ainoat vaihtoehdot?
Voi hyvä luoja.
Jospa vaan on kuulkaa naisia, jotka ei tarvitse ukkoa mihinkään, mutta ovat luontaisesti halunneet lapsen/lapsia!
Hallelujaa, tukehtukaa pullaanne pikkuvaimot. B)
No ei tietenkään, mutta monestihan ihmiset puhuvat niin ääripäistä, vaikkei siinä mitään tolkkua olekaan. =) Älä sinä minulle sitä pullaasi tarjoile, tukehdu ihan itse vaan tai älä sentään sinäkään.
 
yhäri
Alkuperäinen kirjoittaja Hah hah:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos se on ikäänkuin vastakohta sille, että olisi nolo siitä, että on yh. Parempi olla ylpeä kuin nolo?
:LOL: Nämäkö on ainoat vaihtoehdot?
Voi hyvä luoja.
Jospa vaan on kuulkaa naisia, jotka ei tarvitse ukkoa mihinkään, mutta ovat luontaisesti halunneet lapsen/lapsia!
Hallelujaa, tukehtukaa pullaanne pikkuvaimot. B)
Taatusti haluaisit miehen kun olla epätoivonen yh mamma.
:wave: Täällä olis yks joka nauttii sinkkuudesta mutta nauttii myäs lapsistansa! =) Enkä ole epätoivoinen, miksi yh olisi epätoivoinen? Saan mitä haluan ja silloin kun haluan sen. Lapsillani on ihana isä ja loistava äiti, mikäs tässä on elellessä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja yhäri:
Pitäisk sitä sitten hävetä? :eek:
Ymmärsin että kyse oli jostain telkkarin chattipalstasta, jossa on rajallinen määrä merkkejä käytössä ja joskus tuntuu, että niihin osallistuvilla varmaan muitakin rajoituksia.... Nooh, oli ilkeästi sanottu, mutta voisin kuvitella keskustelun menneen vaikka näin: hävetkää te senkin laiskat yh:t jotka ette miestä saa vaikka haluaisittekin!! Siihen tulee sitten nasakka vastaus: minähän olen ylpeä siitä, että olen yh, en miestä huolisi vaikka vaikka kultaisilla vaunuilla ajais pihaan!
Eli on vaan kaksi ääripäätä, hävetys tai ylpeys. Ei heillekään ole oikeasti niin, mutta tuollaisten keskustelujen taso ei kai korkeammalle yllä millään.
 

Yhteistyössä