Miten voi olla niin vaikeata tulla raskaaksi!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niiskuneiti84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niiskuneiti84

Vieras

Mitenkä toisille se raskaaksi tulo on niin h####### vaikeata...
Ollaan alle 29v vuotiaita ja ehkäisyä ei olla käytetty yli vuoteen ja ei niin mitenkään nappaa =(

Nyt ei edes yrittämällä enää yritetä..tulee jos tulee....

Onko palstan äideillä/isillä kuinka herkkään tärpännyt?

Pitäisikö sitä olla pää alaspäin "sen" jälkeen?

Lääkäriin en suostu vielä.

Kannattaisi ainakin käydä tutkituttamassa onko miehellä tarpeeksi siittiöitä. Vaikka yksityisellä. Se on melko edullinen tutkimus ja jos miehellä ei juuri olevia nutipäitä löydy niin tiedätte hakeutua hoitoihin.

Virallisten tutkimuksien mukaan asennolla ei ole mitään väliä raskaaksi tulemisella, ei myöskään sillä että nousisi samantien sängystä ylös. Pestä ei kyllä heti kannata, ainakaan sisältä

Alkuperäinen kirjoittaja gen:
Lisään vielä että tutkimuksiin kannattaa mennä heti. Jos jommassa kummassa löytyy jotakin vikaa, kestää hoitoihin pääsy 2-4 vuotta!!!!!

No eihän kestä! Yksityisellä pääsee saman tien ja kunnallisella jonot on paikkakunnasta riippuen 2 kk-8 kk ehkä. Yleensä sen puoli vuotta.

Esikoista kun alettiin yrittää niin olin 20v. Kesti melkeen 2 vuotta ennen kuin tulin raskaaksi. Kuitenkin ihan luomusti. Toista yrittäessä olin 25v ja tärppäsi tokasta kierrosta.. Mulla taustalla endometrioosi jota eka raskaus ilmeisesti paransi siinä määrin että toinen raskaus alkoi helpommin.

lääkärissä kannattaa käydä. Suositus on käydä gynellä kerran vuodessa ihan muutenkin. Joskus se on tosi pienestä kiinni, miksi ei tärppää. Itse sain lääkettä gyneltä ja seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi!

Nykyään vaan ollaan niin kärsimättömiä...

Mutta siis kyl mä itse tuossa vaiheessa kävisin tutkituttamassa ainakin miehen tilanteen.

Meillä muuten ei olla ikinä tultu luomuna raskaaksi. Silti on 3 lasta, hoidoilla, niillä on saatu ekasta kerrasta apua. Toisaalta, eipä ole ehkäisyongelmia. Sikäli olen kokenut tämän helpoksi...

Suosittelen hakeutumaan lääkäriin. Mies tutkitaan eka. Meillä kun 6v kesti esikon saannissa, niin siitäkin puolet ajasta käytiin hoidoissa. Kotikonstein onneksi onnistuttiin, mutta apuja siihenkin tarvittiin ja todella hyvää onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
lääkärissä kannattaa käydä. Suositus on käydä gynellä kerran vuodessa ihan muutenkin. Joskus se on tosi pienestä kiinni, miksi ei tärppää. Itse sain lääkettä gyneltä ja seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi!

Näin. Minäkin suosittelisin, että kannattaa käydä lääkärissä tekemässä ainakin ne "alkututkimukset" kuten sperman laatu. onko munajohtimet auki yms. Välillä saattaa jo todella pieni "apu" auttaa alkuun.
Ja samalla, jos olisi joku vakavampikin syy lapsettomuuteen, niin sitä pääisi hoitamaan heti, eikä tarvisi monta vuotta vielä kokeilla luomusti, vaikka lääkäri voisi sanoa jo nyt, että todennäköisyys näin raskautua on häviävän pieni. Ja itselleni merkkasi sekin, että kolmekymppiä olisi jo lähestymässä, kolmen kympin jälkeen naisen hedelmällisyys heikkeenee jo muutenkin.

Yhteistyössä