Miten voi olla muka allerginen vain yhdelle koiralle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxxx

Vieras
Ymmärrän toki että toiset eläimet allergisoivat herkemmin kuin toiset.

Mutta henkilöllä on omakin koira ( + jotain jyrsijöitä) hän viettää paljon aikaa siskonsa luona jolla kaksi koiraa. Myös hänen tyttärellään on koira, minkä luona tämä henkilö viettää paljon aikaa ja tämä koira heillä.

Mutta meillä hän ei voi tulla käymään kun on niin pahasti allerginen nimenomaan meidän koiralle.

Ikinä ei ole meillä ollessaan kohtausta saanut. Se kuulema tulee vasta myöhemmin.

Kenenkään muun koiralle hän ei ole allerginen kuin korkeintaan lievästi. Ainoastaan meidän koiralle.

Ei ole pakko tulla käymään jos ei kiinosta. Ärsyttää vain suunnattomasti tuollainen tekosyy.

Kuulostaapas aika erikoiselle :D Etenkin tuo, että oireetkin tulee vasta jälkikäteen ;) Vähän laittaa epäilyttämään kyllä!

Mutta toki voi olla allerginen tietyille roduille, tiedätkö voiko olla tästä kyse? Esim. saksanpaimenkoira voi olla hyvin sellainen rotu, tiedän itsekin erään henkilön joka saa tästä rodusta oireita, vaikka monista muista roduista ei tule mitään.

No kyllä voi olla, eläimet kun on yksilöitä. Mä kestin useamman vuoden kaverin koiraa siis ei tullu mitään oireita ja sitten kait koiran vanhetessa sillä jotain muuttu ja aloin saada ihan hirveitä kohtauksia vähän sen jälkeen kun koirulin olin nähny enkä tod ollu ainoa jolle tätä alko tapahtua.

:F en usko että on tuollaisesta kyse. Ja eniten hämää kun nuo oireet tulevat kuulema vasta jälkikäteen.
Eikös ne yleensä helpota sitten kun pääsee allergian aiheuttajasta eroon.

vieras, käyhän se noinkin päin.

mimmi, kyllä ne yleensä aika pia tulevat. Tai jos viettää pisemmän aikaa allergian aiheuttajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:F en usko että on tuollaisesta kyse. Ja eniten hämää kun nuo oireet tulevat kuulema vasta jälkikäteen.
Eikös ne yleensä helpota sitten kun pääsee allergian aiheuttajasta eroon.

vieras, käyhän se noinkin päin.

mimmi, kyllä ne yleensä aika pia tulevat. Tai jos viettää pisemmän aikaa allergian aiheuttajan kanssa.

Arvasin et mun mies juilittaa mua tossa asiassa...prkllllll.......Ollaan paljonki tekemisis koirien kaa enkä ole havainnut mitn oireita hänellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
No kyllä voi olla, eläimet kun on yksilöitä. Mä kestin useamman vuoden kaverin koiraa siis ei tullu mitään oireita ja sitten kait koiran vanhetessa sillä jotain muuttu ja aloin saada ihan hirveitä kohtauksia vähän sen jälkeen kun koirulin olin nähny enkä tod ollu ainoa jolle tätä alko tapahtua.

Mulle ei vain oikein mene lävitse. On ollut jopa meillä yötä ilman oireita ja seuraavana päivänä kun lähti meiltä vasta sen jälkeen kuulema tuli oireet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle ei vain oikein mene lävitse. On ollut jopa meillä yötä ilman oireita ja seuraavana päivänä kun lähti meiltä vasta sen jälkeen kuulema tuli oireet.

No ei mullekkaan menis tuolleen lävitse jos ne tulee aina vasta teiltä lähdön jälkeen ja varsinkin jos noin kauan on teillä kylässä ollu.

sekarotuinen koiruus on.

Eikä voi koiraakaan syyttää että käyttäytyisi huonosti. Kun tulee vieraita käy haistamassa kun annetaan lupa. Jos vieras paijaa ja leikittää jää tottakai siihen. Mutta jos ei menee omalle paikalleen maate.

Huoh, rasittavaa. Kyseessä äitipuoleni niin pakko sietää tätä käytöstä jotta näkisin edes joskus tossunalla olevaa isääni.
Muuten tämä täti ihan mukava ihminen mutta omaa aika itsekkään luonteen.

Minä saan kyllä yleensä oireita vasta monen tunnin päästä eläimen kanssa olosta. Ja olen itsekin koiran omistaja ja silti olen joillekin koirille allerginen ja joillekin en.
Joku allergialääkäri sanoi aikoinaan, että jokaisella koiralla on omanlaisensa hilse, jolle ihminen on allerginen. Ei siis välttämättä kaikille koirille tai kaikille tietyn rodun omaaville.
En tiedä sitten sen paikkaansa pitävyyttä todellisuudessa.

Yhteistyössä