Miten voi olla että joissakin perheissä ei tarjota yhtään lämmintä ateriaa päivässä?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sinä siis vakavalla naamalla väität, että noissa ongelmatalouksissa ei saada lämmintä ateriaa aikaan, mutta kylmänä tarjoillaan caesar-salaattia ja patonkia ilmakuivatulla kinkulla?

Maissimurot, roiskeläppä tai lihapiirakka eivät ole monipuolista ravintoa.
On aika paljon kylmiä ruokia, kuin caesarsalaatti ja ilmakuivattu kinkku.
Terveellinen ateriahan muodostuu vaikka parista tomaatista, kurkkuviipaleesta yms ja vaikka metukkapalasesta.

vierailija
Itseasiassa osa tuosta mitä luettelit, olisi laitonta. Ei nyt saivarrella millään heinän kasvatuksella, mut teurastukseen ei taida enää oikein lupia saada, jos olen oikein ymmärtänyt. Tai ainakin tulee niin kalliiksi, että ei ihan kellä tahansa onnistu
Itse saa teurastaa omaan käyttöön, ja vaikka ihan navetan takapihalla. Järkevää toki on tehdä se hygieniaohjeiden mukaan. Sitä lihaa saa syödä oman perheen jäsenet, mutta jos tarjoat sitä kavereillesi niin pitää kertoa että se on itse teurastettu, ja kysyä vanhemman lupa jos tarjoat lasten kavereille. Samoin on metsästetyn eläimen kanssa.

Eläimen pitoon on sitten omat määräyksensä, samoin myyntiin menevän lihan teurastukseen ja käsittelyyn.

Pointtini tuossa vaan oli että yhtä lailla eläimestä se on tehty se kaupan valmisjauheliha kuin einespyörykkäkin. Jos haluat tehdä syötäväsi alusta alkaen niin kasvata se eläin (niin mä teen, mutta en halveksi eineksiäkään kiirepäivinä).

Yhteistyössä