Miten voi etukäteen tietää, että jaksaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei sitä voi tietääkkään.mutta vanhempien tulee tietää omat rajansa ja oppia uuden toiminta tavat,jos muu ei auto.vanhempien on oltava aikuisia,vaikkei jaksaisikaan.

Kyllä mäkin jaksoin hyvin ensimmäisen kasvattaa.. sitten reilu vuoden päästä tuli tämä toinen. on allergiaa ja todella itkuinen lapsi. valvottaa yöt jne. Olin ihan loppu kunnes tajusin pyytää apua enkä häpee yhtää. Ei sitä voi etukäteen tietää et jaksaa vaikka kuinka olis edellisten kanssa jaksanu. Elämäntilanteet muuttuu ja vaikka nyt jaksat niin ei se tarkota että aina jaksat. Ihmeellistä ettei aikuiset ihmiset ymmärrä tollasta ja sit tuomitaa toiset ku ne väsähtää. Ei kukaan voi väittää että jaksaa tilanteessa ku tilanteessa. Meillä vielä kaiken lisäksi parisuhde kriisissä ja kyllä sekin syö voimia. Mun mielestä ei kukaa voi vannoa että aina jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tohon uniasiaan...sitä pärjää yllättävän pitkään parin tunnin unilla,tuntuu välistä jopa virkeeltä,mutta sitten jonku ajan päästä romahtaa =(

yllättävän pitkään? mikähän se sulla on?? mä olen jo puolitoista vuotta nukkunu noilla unilla!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
tohon uniasiaan...sitä pärjää yllättävän pitkään parin tunnin unilla,tuntuu välistä jopa virkeeltä,mutta sitten jonku ajan päästä romahtaa =(

yllättävän pitkään? mikähän se sulla on?? mä olen jo puolitoista vuotta nukkunu noilla unilla!!!

No mulla se oli vähä reilu vuosi.. =(

Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Kyllä mäkin jaksoin hyvin ensimmäisen kasvattaa.. sitten reilu vuoden päästä tuli tämä toinen. on allergiaa ja todella itkuinen lapsi. valvottaa yöt jne. Olin ihan loppu kunnes tajusin pyytää apua enkä häpee yhtää. Ei sitä voi etukäteen tietää et jaksaa vaikka kuinka olis edellisten kanssa jaksanu. Elämäntilanteet muuttuu ja vaikka nyt jaksat niin ei se tarkota että aina jaksat. Ihmeellistä ettei aikuiset ihmiset ymmärrä tollasta ja sit tuomitaa toiset ku ne väsähtää. Ei kukaan voi väittää että jaksaa tilanteessa ku tilanteessa. Meillä vielä kaiken lisäksi parisuhde kriisissä ja kyllä sekin syö voimia. Mun mielestä ei kukaa voi vannoa että aina jaksaa.

kaikki ei ole samanlaisia... etkä sinä voi sanoa että minä väsähtäisin jos toisen lapsen saan.. joten älä sä tuomitse!

ei sitä voikkaan tietää, elämä voi heittää eteen vaik mitä. vaik oli neljä lasta jo kasvattanut niin se viiden voi olla erilainen tai elämäntilanne muuttua ratkaisevasti tai voi itse sairastua, läheiset voi sairastua.. voi tulla vaikka mitä.

Voi kuule kolme pistettä ... Pitääkö sinut nyt korottaa vuoden äidiksi kun olet jaksanut valvoa vähillä unilla ja uskot jaksavasi vast edeskin... Ei elämä eikä varsinkaan äitiys oli kilpailua! vai tehdäänkö galluppi: kuka on elänyt pisimpään parin tunnin yöunilla!!! Mun puolestani olet voittaja siinä asiassa!! Mitä jos kokeilisit uutta ennätystä!! Seuraava vuosi nukkumatta lainkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja pumpum:
Voi kuule kolme pistettä ... Pitääkö sinut nyt korottaa vuoden äidiksi kun olet jaksanut valvoa vähillä unilla ja uskot jaksavasi vast edeskin... Ei elämä eikä varsinkaan äitiys oli kilpailua! vai tehdäänkö galluppi: kuka on elänyt pisimpään parin tunnin yöunilla!!! Mun puolestani olet voittaja siinä asiassa!! Mitä jos kokeilisit uutta ennätystä!! Seuraava vuosi nukkumatta lainkaan...

ei tarvii.. en mä sellaista ole pyytäny... tyhmä sä oot :laugh:

Parempi ottaa varman päälle sitten, ja jättää lapset tekemättä. Ja hyvä vinkki: ei kannata myöskään ottaa miestä, lemmikkejä tai työpaikkaa. Rasittavia juttuja kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Parempi ottaa varman päälle sitten, ja jättää lapset tekemättä. Ja hyvä vinkki: ei kannata myöskään ottaa miestä, lemmikkejä tai työpaikkaa. Rasittavia juttuja kaikki.

Näinhän se on...Onneksi on tämä kaksplussan keskustelupalsta jossa saa aina kakkaa niskaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Näinhän se on...Onneksi on tämä kaksplussan keskustelupalsta jossa saa aina kakkaa niskaan ;)

Se on ravinteikasta lannoitetta. Virkistää ja kasvattaa. :D

Vähän kuule kultapieni siltä tuntuu, kun niin kovasti pitää huomioo hakea valvomisellaan ;) Jos minä olen tyhmä niin silloin olet kyllä sinäkin... Minä pistän pisteen omalta osaltani tälle jutulle. "Kehu" sinä unten vähyydellä, onneks minä kuitenkin saan nukkua. Voisin muuten olla tosi kiukku ;)

Vähän kuule kultapieni siltä tuntuu, kun niin kovasti pitää huomioo hakea valvomisellaan ;) Jos minä olen tyhmä niin silloin olet kyllä sinäkin... Minä pistän pisteen omalta osaltani tälle jutulle. "Kehu" sinä unten vähyydellä, onneks minä kuitenkin saan nukkua. Voisin muuten olla tosi kiukku ;)

v*ttu.. milloin mä olen kehunu vähäisillä unilla???? hääh?? se ei tod ollu kehumista etten saa nukuttua. tottakai kaikki haluaa nukkua yönsä kunnolla. sinä tässä omia uniasi kehut!!! juu ja piste i:n päälle

Tästä juuri puhuin ystävälle puhelimessa(jolla huutavainen vauva) että täällä on taas yks lynkattu kun on loppu lapsen huudosta. Mistä todella voi etukäteen tietää millanen vauva tulee ja miten ite jaksaa?!!!! Ja toiseks, tottakai sellaseen joskus väsyy ja haluaa purkaa kiukkuaan ja väsymystään ja se pitäis sallia jokaiselle äidille!!!!! Ne jotka lynkkaa ns valittajan, eivät yksinkertaisesti ole kokeneet samaa eivätkä TODELLAKAAN osaa mennä toisen kenkiin ja silloin voi olla hiljaa. :attn: :attn: :attn: :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Tästä juuri puhuin ystävälle puhelimessa(jolla huutavainen vauva) että täällä on taas yks lynkattu kun on loppu lapsen huudosta. Mistä todella voi etukäteen tietää millanen vauva tulee ja miten ite jaksaa?!!!! Ja toiseks, tottakai sellaseen joskus väsyy ja haluaa purkaa kiukkuaan ja väsymystään ja se pitäis sallia jokaiselle äidille!!!!! Ne jotka lynkkaa ns valittajan, eivät yksinkertaisesti ole kokeneet samaa eivätkä TODELLAKAAN osaa mennä toisen kenkiin ja silloin voi olla hiljaa. :attn: :attn: :attn: :hug: :hug: :hug:

hah.. mistä sä tiedät onko ollu samanlaisessa tilanteessa?? ikäloppu äiti oot..

Alkuperäinen kirjoittaja muahahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

hah.. mistä sä tiedät onko ollu samanlaisessa tilanteessa?? ikäloppu äiti oot..

Ei ole, jos lynkkaa heti toisen äidin joka uskaltaa sanoa ettei jaksa. Sitä mieltä mä olen :kieh: . 32v = ikäloppu :whistle: :D yeah. Kasvan naavaa jo. Empatiakyvyttömiä ainakin olette lynkkaajat. Piste.

Minäkin luulin olevani täydellinen kun oli vain yksi lapsi. Ihmettelin myös kaikkea, miksi toiset eivät vahdi lapsiaan, miksi antavat katsoa liikaa televisiota, miksi antavat karkkia pienenä, miksi antavat makeaa, miksi joidenkin lapset ovat niin väkivaltaisia, miksi jotkut vanhemmat eivät huolehdi koululaiselle varusteita, miksi eivät päiväkotilaiselle kunnollisia vaatteita, jne jne jne jne jne. Ja oma lapsi ja minä itse olimme täydellisiä, minä täydellinen vanhempi.
Luulin, että perhepäivähoitajan työ on helppoa, en osannut arvostaa suurperheiden äitejä enkä perhepäivhoitajia enkä lastenhoitotyötä.

Nyt en ihmettele enää mitään. En minkäänlaisia vanhempia. Arvostan suurperheen äitejä ja perhepäivähoitajia yli kaiken. Raskaamapaa työtä ei ole kuin lastenhoito.
Mielestäni sanonta "yksi lapsi on harrastus, kaksi on työtä, (kolme hulluuutta" pitää täysin paikkansa.

Vaikka esikoinen ei herätti joka toinen tunti ensimmäisen vuoden ajan yöllä, jaksoin loistavasti. eihän päivälläkään yhdessä lapsessa mitään työtä ollut. Kävelylenkkejä laitoin hyvää ruokaa, huolehdin kodista, aikaa kaikkeen.
Mutta ap: kaksi eri ikäistä lasta on kovaa työtä. Ei kannata puhua asiasta josta ei ole mitän kokemusta.

Ei tietenkään voi tietää etukäteen. Eikä siihen väsymiseen tarvitse edes koliikkivauvaa tai yövalvomisia, eikä vastaavasti kaikki valvovan koliikkivauvan vanhemmat väsy.

Hieman ohi aiheen tai oikeastaan aihetta sivuten, naisen elimistössä tapahtuvat hurjat hormonimuutokset voivat aiheuttaa mielen apeutta ja väsymystä, vaikka kaikki vauvan kans sujuukin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja emppu:

kaikki ei ole samanlaisia... etkä sinä voi sanoa että minä väsähtäisin jos toisen lapsen saan.. joten älä sä tuomitse!

en mä ole ketään tuominnu. en mä sano että kaikki väsähtää etkä sä välttämättä väsähdäkkää. mutta ei sitä etukätee voi tietää että väsähtääkö vai ei.

Yhteistyössä