Miten vitussa saan tuon lapsen tajuamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
että oli ihan neidin oma vika että koira näykkäisi. Olen sanonut 100 ja yksi kertaa että mitään koiraa ei mennä silittämään ilman lupaa eikä varsinkaan silloin jos se on nukkumassa tai syömässä. Kuitenkin meidän tyttö sitte meni ja silitti kun meidän koira oli syömässä, olin juuri selkä koiraan ja lapseen päin kun tiskasin. Kohta sitten kuului itku ja parku kun koira nappaisi tyttöä kädestä. Ja nyt sitten syyttää koiraa kun itse menee vaikka on kielletty.. Ja ikää 5v. Voi kistus taas.

en mä tiedä.
lapset on lapsia ja koirat koiria.
en itse varmaan osaisi pitää koiraa joka noin tekisi tilanteissa, koska en osaa luottaa lapseen niin paljoa.
toivottavasti kukaan ei tästä vedä herneitä.

helou, se on vasta 5v....

miten mä olen huomaavinani ihan omastakin lähipiiristä että moni pitää 5veetä isompana kuin se onkaan ja odottaa 5veen muistavan ja ymmärtävän enemmän asioita mihin 5v oikeesti kykenee.

Me opetettiin lapsille heti alusta lähtien että jos koira nukkuu tai syö tai on mennyt piiloon, sitä ei saa häiritä tai se voi napata. Koira onneksi varoitti vähän murahtamalla josta lapset tiesivät että kannattaa perääntyä. Muutaman kerran tulivat rutisemaan että koira murisee. No totta hitossa se murisee, se on koiran tapa sanoa että älä tule lähelle! Oma vika jos ei sitä usko, onneksi uskoivat. Seuraavana koira varmaan olisi napannut tai yrittänyt napata, mutta koskaan koira ei olisi purrut (vaikka pari kertaa taisin uhata sen niin tekevän).

että oli ihan neidin oma vika että koira näykkäisi. Olen sanonut 100 ja yksi kertaa että mitään koiraa ei mennä silittämään ilman lupaa eikä varsinkaan silloin jos se on nukkumassa tai syömässä. Kuitenkin meidän tyttö sitte meni ja silitti kun meidän koira oli syömässä, olin juuri selkä koiraan ja lapseen päin kun tiskasin. Kohta sitten kuului itku ja parku kun koira nappaisi tyttöä kädestä. Ja nyt sitten syyttää koiraa kun itse menee vaikka on kielletty.. Ja ikää 5v. Voi kistus taas.

No vittu anna sen koiran purra sitä kerran oikein kunnolla, niin eiköhän tajua.

No totta hitossa se murisee, se on koiran tapa sanoa että älä tule lähelle! Oma vika jos ei sitä usko, onneksi uskoivat. Seuraavana koira varmaan olisi napannut tai yrittänyt napata, mutta koskaan koira ei olisi purrut (vaikka pari kertaa taisin uhata sen niin tekevän).

Tuo kuulostaa ihan kuin sinusta olis ok, että koiras purasis lapsias opetukseksi.

[QUOTE="vieras";22468963]Tuo kuulostaa ihan kuin sinusta olis ok, että koiras purasis lapsias opetukseksi.[/QUOTE]

Jos koira varoittaa useasti, ja lasta on aina kielletty tekemästä niin, niin kyllä, silloin koira saa puraista. Ei koiran tarvitse sietää mitä tahansa vaan koira saa puolustautua.

Häh? No ehkä se nyt oppi. Kyllä viisvuotiaskin tuon jo jonkun aikaa muistaa.

Kyllähän nyt jossain kohtaa täytyy jo lapsen kaaliin mennä, että sillä on seuraukset kun tekee kiellettyä. Että ihan syystä se äiti varoitteli.

Tiättekö että ei oo pariakymmentä vuottakaan, kun tuo oli normaalia ihan joka talossa missä eläimiä oli, etenkin maalla, oli ne koiria tai kissoja tai vasikoita. Kuka elikoita meni häirittemään vaikka kielletty oli, sai kantaa seuraukset nahoissaan.

NÄYKKÄSYYN EI KUOLE. En kuollut minäkään, eikä ole kuollut kukaan muukaan koiraa härkkinyt. Joten eteenpäin sanoi mummo lumessa.

Tää on taas nykymaailmaa....heti jos koira näykkäisee, se on arvaamaton ja ties mitä. Voi tsiisus. Aika monta koiraa olis minunkin takiani pitänyt lahdata kun menivät puraisemaan minua, kun en, höpsö tyttö, uskonut aikuisten sanaa vaan menin käsi pitkällä koiran luo.

Häh? No ehkä se nyt oppi. Kyllä viisvuotiaskin tuon jo jonkun aikaa muistaa.

Kyllähän nyt jossain kohtaa täytyy jo lapsen kaaliin mennä, että sillä on seuraukset kun tekee kiellettyä. Että ihan syystä se äiti varoitteli.

Tiättekö että ei oo pariakymmentä vuottakaan, kun tuo oli normaalia ihan joka talossa missä eläimiä oli, etenkin maalla, oli ne koiria tai kissoja tai vasikoita. Kuka elikoita meni häirittemään vaikka kielletty oli, sai kantaa seuraukset nahoissaan.

NÄYKKÄSYYN EI KUOLE. En kuollut minäkään, eikä ole kuollut kukaan muukaan koiraa härkkinyt. Joten eteenpäin sanoi mummo lumessa.

En kuollut minäkään kun kissaa menin härkkimään ja kynsistä sain. Eikä näykkäsyynkään kuole. Jopa ap:n muksu nyt muistas totella.

Yhteistyössä