Miten vietätte joulua, te joilla la joulukuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paksuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paksuna

Vieras
Minulla on la puolessa välissä joulukuuta ja miehen kanssa ollaan pähkäilty että mennäänkö valmiiseen joulupöytään, vai vietetäänkö hiljainen perhejoulu lasten kanssa koton. En osaa päättää. Voihan se olla että olen vielä silloin kipeä synnytyksestä ja jos vauva ei anna nukkua... Ajatus mummolajoulusta houkuttaa, kun saisin siinä vain keskittyä vauvaan ja lapsillakin olisi useampi vahti. Viime joulu oltiin kotona perheen kesken.

Kuinkas te muut?

Nyt en ole pieniin päin, mutta esikoista odottaessani la oli tapaninpäivänä. En laittanut tikkua ristiin jouluvalmisteluiden eteen vaan nautin valmiista joulupöydistä sukulaisten luona =)

Me oltiin kotona ja sukulaiset tuli ruokien kanssa meille :) Ei olis tullut mieleenkään lähteä kotoa mihinkään. Tosin meidän mummola onkin useamman tunnin ajon päässä, teillä ilmeisesti vähän lähempänä?

Teet niin tai näin, luulen, että joulu järjestyy kuitenkin :) Mulla oli itse asiassa la vasta tammikuulla. Synnytys käynnistyikin jo pari viikkoa ennen joulua. Siinä oli kesken niin joulun kuin vauvan tavaroiden laitto. Jouluna oltiin kuitenkin kotona ja oli ihanaa sen oman pienen nyytin kanssa istuksia omalla sohvalla ja vain nauttia.

Meillä olis mummola ihan lähellä. Ehkä mennään kuitenkin sinne. Isommat lapset tykkää hirmuisesti mammasta ja papasta ja mieskin taitaa haluta äitinsä "täyshoitolaan" hengähtämään vaipparumban keskellä. :)

Meillä la 5.12 mutta vauva syntyy jo ensi viikolla. Mummola ja muutkin sukulaiset on toisessa maassa eikä haluata lähteä tällä kokoonpanolla vielä mihinkään reissuun eli ollaan ihan kotosalla. Suunnitelmissa tehdä jouluruokia sitten vauvan synnyttyä sopivaa tahtia pakkaseen valmiiksi että saadaan ne viimevalmistelut mahdollisimman helpoiksi. Ainakin yksi kaveri olisi tulossa meille joulua veittämään, muuten ihan oman perheen kesken.

Mutta tosissaan kannattaa tehdä niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Ei se mummolajoulu varmaan hullumpi vaihtoehto olisi jos sen saisi noin helposti järjestettyä. Äiti siasi paremmin keskittyä vain vauvaan ja isovanhemmatkin varmasti onnessaan kun saisivat noin pieniä jouluvieraita.

Minulla on la 16.12. Tuskin lähdetään kotoa mihinkään, oli vauva sitten syntynyt tai ei. En ole nimittäin yhtään joulua viettänyt perheenä miehen ja esikoisen kanssa, yleensä olen ollut töissä.

Olen pariin kertaan saanut vauvan lähellä joulua.
Olemme olleet oman perheen kesken. En ole halunnut lähteä kotoa minnekään, vaan olen hoitanut jouluvalmistelut itse. Kuusen on mies hankkinut, joulusiivous on ollut tavallinen viikkosiivous, joulukoristeita on ollut muutama ja on muuten edelleenkin, syötävät on hankittu kaupan altaasta. Kinkun olen paistanut itse, mutta siinä ei nyt mikään iso homma mielestäni ole.

Meitä on tuo miehen äiti pyytänyt jouluksi sinne ja mieskin sanoi että jos en jaksa lähteä niin hän tekee KAIKKI jouluvalmistelut, ruoat yms ja minä saan ottaa rennosti. :) En osaa päättää...

Yhteistyössä