Miten "vieroittaa" vauva omaan sänkyynsä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nippe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nippe

Vieras
Hei
Minulla on kohta kuukauden ikäinen pikku neiti :)
Nukkuu tyytyväisenä meidän välissämme, missä imetän samaten. Mutta jos edes yritän siirtää häntä aivan sänkymme vieressä olevaan kehtoon, alkaa huuto heti. Neiti sitten taas rauhoittuu kun pääsee tuhisemaan viereeni. Tätä on jatkunut siis alusta lähtien. Olen toki yrittänyt laittaa ja laittaa ja laittaa aina uudestaan sinne kehtoon, mutta tuloksetta. En viitsi enkä halua antaa itkeä ja huutaa naama punaisena kauaa :(
Olen laittanut kehtoon paitani, jopa rintaliivit missä on maidon tuoksu. Olen odottanut sen "maagiset" 20 minuuttia että vauva on syvässä unessa ennen siirtoa. Olen käärinyt hänet (kapaloinut) ja vaikka mitä keinoja, mutta todellakin tuloksetta. Joskus hän on sinne unessa jäänyt, mutta herättyään on "shokissa" ja huutaa taas kun ei herännytkään välissämme. En osaa rauhoittaa häntä omaan sänkyynsä hereillä, siitä ei siis tule mitään ;)

Miten olette selvinneet kenties vastaavasta tilanteesta?? Onko neuvoja, sillä neuvot olisivat tarpeen!!

Itse antaisin vauvan nukkua vieressä, pääasia kunhan vauva ja koko perhe (varsinkin synnytyksestä toipuva äiti) saavat nukuttua. Kyllä vauva aikanaan nukkuu myös omassa sängyssä. Menkä vaikka näin pari viikkoa ja kokeile sitten. Mikään nimittäin ei ole vauvamaailmassa niin pysyvää kuin muutos :) PS. Olin itse samanlainen esikoisen kanssa, nyt toisen kanssa menen siitä mistä aita matalin ja mikä on helpointa enkä ajattele "että pitäis jo nukkua omassa sängyssä" tai "ei se sitten koskaan opi enää omaan sänkyyn". Takuulla oppii :)

Itse antaisin vauvan nukkua vieressä, pääasia kunhan vauva ja koko perhe (varsinkin synnytyksestä toipuva äiti) saavat nukuttua. Kyllä vauva aikanaan nukkuu myös omassa sängyssä. Menkä vaikka näin pari viikkoa ja kokeile sitten. Mikään nimittäin ei ole vauvamaailmassa niin pysyvää kuin muutos :) PS. Olin itse samanlainen esikoisen kanssa, nyt toisen kanssa menen siitä mistä aita matalin ja mikä on helpointa enkä ajattele "että pitäis jo nukkua omassa sängyssä" tai "ei se sitten koskaan opi enää omaan sänkyyn". Takuulla oppii :)

Neuvoisin oottamaan vaikka pari kuukautta. Meillä nukkui mun vieressäni ekat 2kk, sitten n. 3kk siirtyi nukkumaan omaan sänkyynsä (joka on meidän sänkymme vieressä) ja hyvin onnistui sitten. Siellä nukkuu nyt - otan viereeni vain jos on kovin itkuisa.

Jos sinulla on aikaa lukea, katso kirjaa Opi kuuntelemaan vauvaasi. Sieltä löytyvillä neuvoilla saatiin aikoinaan meidän silloin 2-kuinen nukkumaan omassa sängyssä. Kesti kylläkin viikon, mutta oli ehdottomasti vaivan arvoista.

Yhteistyössä