Miten vieras esine pois nenästä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Meidän poika, 1v9kk, tunkee nenäänsä kaikkea! Äsken tuli mun luo ja laittoi mun sormen nenälleen ja arvasin, että taas siellä on jotain. Kurkkasin sinne, oli sit laittanut fluoritabletin, jota oli ehtinyt jo imeskellä, sinne :kieh: Siellä se syvällä näkyi, ei pystynyt enää kaivaa ulos ja kaivaminenhan aiheuttaa usein sen, että työntää esinettä vaan syvemmälle... Poika sit rykäisi jotenkin ja sai tabletin sieltä pois, silleen suun kautta, jos ymmärrätte :D

Mut miten jatkossa, jos jatkaa tavaroiden tunkemista nenäänsä, miten ne kannattaa yrittää ottaa pois sieltä?? Vinkkejä, neuvoja yms. otetaan vastaan :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Patalaiska:
Pihdeillä tai sit viet lääkäriin.

Pihdit ehdin hakemaan jo... Mietin, että miten se olis onnistunut... Se nimittäin ehti jo tuossa vaiheessa mennä vieläkin syvemmälle, oli jo niin syvällä, ettei sitä kunnolla näkynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hammastikulla (voi kyllä kanssa katketa) tai jollain muulla ohuella

Tuntuu mahdottomalta (ainakin yksin) pidellä tota melkein 2v:tä paikoillaan, että pystyis kauheesti tonkia ja siinä vaiheessa se varmaan hätääntyisi ja rykäisi sen tosi syvälle. Näin voin ainakin kuvitella... Ja hammastikku on aika terävä, jos sillä sit sohasee vielä :/

Meillä keskimmäisellä aikoinaan myös kävi noin. Soitin tk:hon, kun sitä ei todellakaan saanut sieltä pois, lääkäri sanoi, ettei fluoritabletti ole vaarallinen, koska sulaa. Eli sinne suli sitten se fluoritabletti.

Sellaisella äkäsellä puhalluksella melkein kuin yskäsyllä lapsen suuhun puhaltamalla voi saada pieniä esineitä sieltä pois. Sairaanhoitajan neuvo kun piti käydä poistamassa viinirypäleen siemen pojan nenästä tässä taannoin.. Toimii vain jos lapsi itse on yhteistyöhalunen, eli makaa rauhassa ja avaa suun.
Niin ja siis tuolla konstilla ne sh poisti sen siemenen , 3 kerralla se sieltä tupsahti ulos, ja hirveet räät hoitajan poskelle :D

Alkuperäinen kirjoittaja kippedikoppedi:
Sellaisella äkäsellä puhalluksella melkein kuin yskäsyllä lapsen suuhun puhaltamalla voi saada pieniä esineitä sieltä pois. Sairaanhoitajan neuvo kun piti käydä poistamassa viinirypäleen siemen pojan nenästä tässä taannoin.. Toimii vain jos lapsi itse on yhteistyöhalunen, eli makaa rauhassa ja avaa suun.
Niin ja siis tuolla konstilla ne sh poisti sen siemenen , 3 kerralla se sieltä tupsahti ulos, ja hirveet räät hoitajan poskelle :D

Meillä kans toimi tuo.
Paitsi, et poika työns koko viinirypäleen nenäänsä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
mä kerran otin pinseteillä helmen tytön nenästä.. se oli kyllä onneks sen verran siinä että todella todella varovasti kokeilin jos ei olis onnistunut oltais mekin lääkäriin menty.eipä ole kertaakaan sen jälkeen mitään nenään laittanut :whistle:

Meil pojalla oli helmi nenässä ja ihan näkösällä, mutta en uskaltanu alkaa kaiveleen ja tuosta puhallusjutusta en ollu koskaan kuullukkaan. Mentiin siis lääkäriin ja jopa lääkäri onnistui pukkaamaan sen niin syvälle, että kertoi menneen "hukkaan"... seurauksena reissu 100km päähän yliopistolliseen sairaalaan erikoislääkärille ja pelottelut nukutuksesta, leikkauksesta jne. kun voi mennä hengitysteihin se vierasesine.
Onneks "oikeessa" sairaalassa oli "oikea" lääkäri ja ihan vaan otti sen helmen sieltä pois.

Kiitos vastauksista :flower:

Itekin mietin tota, että varmasti sulaa tuo tabletti... Saas nähdä, laittaako vielä nenäänsä "tavaroita" :whistle:

Äiti kertoi vinkiksi myös ton puhaltamis-systeemin :)

Nostelen tätä ja samalla kysyn, että voiko olla, et pojalla nousi kuume tämän seurauksena vai nousiko se jostain ihan eri syystä? Nimittäin yön aikana on kuume noussut ja ollaan oltu tässä kipeenä jo tosi kauan, nyt muutamat päivät menneet terveinä ja taas kuumetta.. Taidetaan soittaa kohta terveysneuvonta-numeroon... :/

Yhteistyössä