Miten vauvan sais syömään tuttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katja87

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 292
0
36
Tai oisko mikä muu avuksi? Kun meil on nyt semmoinen onkelma tuon vauvan kans, että se haluis yölläkin vaan nukkuu tissi suussa...Mie en oikein ite saa nukuttua silleen, että vauvalla on koko ajan tissi suussa, ja nyt meinaa vähän jo väsyttää kun on mennyt muutama yö silleen. Parin minuutin päästä herää, kun otan tissin suusta, ei kelpaa tutti, vaan huuto jatkuu niin kauan kun saa tissin takaisin suuhun, ja sit jatkaa unia.
Ei siis nälästä oo kyse, kun ei se sitä tissiä syö kuin pari kertaa yössä.
Jelpatkaa minnuu. :ashamed:

ei mitenkään :snotty: B) tyttö ei kelpuuttanut ikinä..jos tutin laitto suuhun,niin eka allko kakomaan ( ikään kuin ois liian syvälle menny ) ja sit sylkäs pois..no,eipähän tarvinnu vierottaa siitä eikä pullosta,ainoastaan rinnasta :whistle:

Jaah....minä tarjosin eka kerran tuttia 2vkon iässä, kelpasi 5kk....Meillä auttoi siirto omaan sänkyyn, pois maidon tuoksusta ja tutti kun alkoi kelvata. Tuttina olin minäkin |O Ootko koittanu jo erimalliset ja merkkiset tutit? meillä ehkä se kymmenes oli kelvollinen pikkumiehelle.

Kokeile laittaa se tutti suuhun, silloin, kun vauva on uninen. vaihdat siis vaan rinnan tilalle tutin. Olet varmaan jo kekeillut erimallisia tutteja sekä myös luonnonkumisia että silikonisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
ei mitenkään :snotty: B) tyttö ei kelpuuttanut ikinä..jos tutin laitto suuhun,niin eka allko kakomaan ( ikään kuin ois liian syvälle menny ) ja sit sylkäs pois..no,eipähän tarvinnu vierottaa siitä eikä pullosta,ainoastaan rinnasta :whistle:

No voi kakka :snotty:
Meillä vauvalle kelpaa ainoastaan silloin tutti ihan vähän aikaa, kun se menee nukkumaan ulos vaunuihin. Silloinkin se vähän aikaa sitä lussuttaa ja sylkäsee pois. Herää sit melkein heti, eikä enää kelpaa se tutti.. :snotty:

Pitäis varmaan jokin muu keino sit keksiä..

Meillä ei kumpikaan huolinut, vaikka varmaan kaikki markkoinoilla olevat mallit kokeilin. Näin jälkikäteen olen tyytyväinen, sillä ei tarvii tapella tutista luopumisesta. Tuokin "tissi tutti" vaihe menee ohi =)

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Jaah....minä tarjosin eka kerran tuttia 2vkon iässä, kelpasi 5kk....Meillä auttoi siirto omaan sänkyyn, pois maidon tuoksusta ja tutti kun alkoi kelvata. Tuttina olin minäkin |O Ootko koittanu jo erimalliset ja merkkiset tutit? meillä ehkä se kymmenes oli kelvollinen pikkumiehelle.

Miten sujui omaan sänkyyn siirto nukkumaan? Menikö monta iltaa huutaessa, entäs yöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Mä opetin molemmat syömään tuttia jo synnärillä. Tää neuvo tulee kyllä teidän kohdalla vähän liian myöhään... :xmas:

No meidänkin poitsu söi kyl aiemmin joskus tuttia, mut enää ei kelpaa kun pitää vaan saada se tissi suuhun kun se on parampaa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Miten sujui omaan sänkyyn siirto nukkumaan? Menikö monta iltaa huutaessa, entäs yöllä?

Se sujui paljon helpommin kun ajattelin. Eka yönä kitisi ajoittain, mutta hysyttämällä nukahti. Vissiin sitten osui oikeaan saumaan siirto kun ei juuri protestoinut. Nyt ei aina edes tuttia tarvi, on suussa nukahtaessa ja jää sitten johonkin pyörimään. Meillä on tosi uniongelmainen vauva ja mulle tää on jo työvoitto että 6kk nukkuu sängyssään+nukahtaa vieressä istumalla. Vähitellen jatkuu opetus siihen että uni tulee itsekseen.

Samaa oli meidänkin pojan kanssa. Tyttö söi tuttia tyytyväisenä synnäriltä lähtien, pojalle jos suuhun laittoi tuli välittömästi ulos kakomisen kanssa. Ja siksi tutti unohdettiin kokonaan, ja tississä poika roikkui mutta jotenkin opin nukkumaan siinä. Kokeile erilaisia tutteja, joissa erilaiset päät sekä myöskin silikonisia ja luonnonkumisia.

Mä esikoisen kanssa tein niin kun olis ollu kans tississä kokoajan. Että kastoin sokerivedessä sen tutin ja sit kanniskelin niin kauan et huoli tutin. Mut tosiaan ei huolinut ollenkaan sitä ennen. Kuopukselle annoin jo synnärillä tutin. Kuopus hylkäsi myös tuon tutin itse 1v et siitä ei tullut ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Miten teillä on muuten lähtenyt imetys nyt sujumaan? Muistelisin aluksi olleen ongelmaa?

Hyvin sujuu nykyisin, pullosta saa iltavellin, mut muuten maidot tissistä (paitsi kylässä tai kaupungilla yms pullosta) :)
Nyt jo tosin kiinteitä syödään myöskin.

Yhteistyössä