miten vauvan lähelle? yhteys kateissa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimonmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimonmami

Jäsen
13.10.2008
609
0
16
Moi,

onko kellään vinkkejä, miten saada takaisin yhteys vauvaan, kun tuntuu että imettämisen jälkeen ollaan erkaannuttu? Vai kuuluuko sen katketa jotenkin sitte..? Vauva on 3kk, ei kai sentään.. Voi olla lakossakin vaan (nyt ollut viikon).. Onko itsekästä; onko tää vaan minua varten, eikös vauvakin kaipaa kontaktia.. Nimim. IHAN SEKAISIN TÄSTÄ :'(

hmm.. mitä tarkoitat? Ettet saa enää yhteyttä kun et imetä? Mäkään en enää imetä (vauva 10kk), mutta pullohetket on ihania. Vauva on sylissä lähellä, katsoo silmiin, silittää äitiä välillä poskesta ja syö.

Pidä paljon sylissä, hae katsekontaktia ja juttele pehmeästi vauvalle, vastaa joka ininään ja nuku vieressä. Nuku paljon itsekin ja liiku, ole paljon vauvan lähellä, sylissä, rintarepussa, katsekontaktissa. Leiki ja laula sylissä, juttele mitä teet, kerro kun puet hellästi vaippaa, loruile. Yritä itse rentoutua ja pitää vauvaa ihokontaktissa tai ainakin sylissä paljon. Heijaile, tanssi vauvan kanssa, unohda aika ja yritä elää hetkessä. Älä kiirehdi. Ja hae vauvalle kiintokohtia, rutiineja päivään, miten aamu alkaa jne, ja vauvan maailma alkaa jäsentyä mielekkääksi. Sinä olet vauvan elämän kiinnekohta, ja äänesi, eleesi ja kaikki mitä teet antaa hänelle viestejä itsestään, vauva kokee vielä olevansa samaa kuin sinä, symbioosissa, joten teidän suhteenne on hänen terveyden ja ilon perusta. Pieni sydän hypähtää ja oppii rakastamaan itseään vain sinun rakkautesi kautta.

:) Pitäisi kuunnella teitä vaan, musta tuntuu ihan ku tyttö olis hyljännyt mut (eikö ole tyhmää!!) .. enkä osaa sit nauttia pullottelusta, kun on ollut niin ihanaa imettää. Ihan ku se muka olis jotenki vähempiarvoista kun se katsoo silmiin silloin! Höh olenpa tyhmä. Niin mä teen. Kaikkia nuita juttuja tein, mut sit ku lopetti tissin, ni tuntu ettei sitä kiinnosta mitä mä teen vai teenkö mitään, ihan sama kuka tekee. Varsinkin tuo jälkimmäinen on loistava muistutus minulle. Tuun lukee sen aina ku tuntuu tiukalta. KIITOS :heart:

Yhteistyössä