Miten vauvan ja vilkkaan 2-vuotiaan kans kauppaan ilman tuplia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liikkuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ikäeroa 2 v. 2 kk enkä ole tuplia tarvinnut. Käytössä vaunut + lauta tai rattaat + kantoreppu ja hyvin kulkee. Jos on riski että isompi väsyy kesken matkan, otetaan rattaat, joissa lapsi voi nukkua unensa. Eipä taida meidän kirjaston ovesta edes tuplilla mahtua ja muutenkin inhoan niiden rajoittavuutta. Kuljetaan julkisillakin niin paljon, ettei tuplat oikein sovi siihen kuvioon.

Meil esikoinen oli 1v10kk kun vauva syntyi. Ja ostin Carenan double swingit ja oon ollu hintalaatu suhteeseen tyytyväinen.
Meil kauppohin jne sen verran pitkämatka et tuplat on ollu meillä lähinnä lenkkeillessä ja kauppakeskuksissa käytössä (niin ja muissa isommissa tapahtumissa esim. markkinoilla).
Ruokakaupassa kävin alkuun siten et vauva oli kaukalossa ja isompi istui siinä rattaissa, nyt kun isompi on 2½v ja vauva 9kk ni isompi seisoo joko siinä ostoskärryjen seisomalaudalla tai pukkaa omia kärryjään ja pienempi istuu kyydissä. Jos oon ollu isommissatapahtumissa yksin lasten kans ni en ois kyl pärjänny ilman tuplia. Nyt meille syntyy kolmas ja otamme käyttöön tarvittaessa tuplat + seisomalaudan yhdistelmän (siis jos liikun lasten kans yksin).

Ai mä käsitin että vauvanvaunujen :D Tänään luen kaiken oikein.. not. No en mä kyllä tuotakaan haluaisi harrastaa, salaatit ja pahvipaketit kurassa ja lumessa.

Aijaa, taisin mä sitten lukea väärin :ashamed::ashamed:

Mut joo, älytön (ja hankala) ajatus minusta tuokin että rattaissa lähtisi kahta kuljettamaan peräkkäin. Meillä esikoinen varmaan potkisi vauvan maahan siitä edestänsä.

Meillä on ikäerot olleet noin 2 vuotta. Tuplilla mentiin aina. Kävelen paljon ja hyötyliikun. Koin helpommaksi laittaa lapset rattaisiin lähtiessäni kaupunkiin, puistoon... kun että olisin pakannut kaikki autoon ja ottanut rattaat mukaan. Meillä on siis lyhyt matka palveluiden ääreen.

Tuplat on helppo ratkaisu. Tulee liikuttua.

Meilläkin liikutaan, mutta ei tulisi mieleen nytkään hankkia tuplat, aivan turhat. Vauva kantoliinaan ja isompi tarvittaessa rattaisiin. Tosin meillä on oltu sen verran liikkuvaa sorttia, että nyt 2v täyttävä ei paljoa enää rattaissa istukaan ja esikoisen ja hänen ikäerostaan muistan myös, että 2v tienoilla ne rattaat jäivät pois käytöstä.

[QUOTE="vieras";22079468]Meillä on ikäerot olleet noin 2 vuotta. Tuplilla mentiin aina. Kävelen paljon ja hyötyliikun. Koin helpommaksi laittaa lapset rattaisiin lähtiessäni kaupunkiin, puistoon... kun että olisin pakannut kaikki autoon ja ottanut rattaat mukaan. Meillä on siis lyhyt matka palveluiden ääreen.

Tuplat on helppo ratkaisu. Tulee liikuttua.[/QUOTE]

Vauva kantorepussa toimii tehokkaana punnuksena ja polttaa kaloreita. Tosin tuplien puskeminen ylämäkeen ajaa saman asian.

meillä tulee ikäeroa 2v3kk ja tuplai on kankinnassa, sillä vanhempaa ei voi seisomalaudalle laittaa ja kävely sen kamssa autoteiden vieressä on vaarallista, kun saattaa singota sinne ja tänne.

Yhteistyössä