Miten vauva vaunuineen voi pudota mereen ja vanhemmat ei edes sitä huomaa ekana?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mitämitä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mitämitä"

Vieras
Olen todella iloinen, että tapahtumalla on ilmeisesti onnellinen loppu. Vauvan pelasti merestä joku mies.

En yritä nyt kiillottaa omaa sädekehääni, vaan en vaan todella voi ymmärtää, miten vaunut tippuu mereen eikä vanhemmat sitä edes huomaa ekana. Jättääkö joku vaunut meren laitaan korkealle pudotukselle ilman valvontaa tai ei pidä niistä kiinni?

Vauva putosi mereen - tuntematon sankari pelasti

todennäköisesti tuo auttaja on nähnyt jo vaunujen kaatumisen mereen, yrittänyt jo ottaa kiinni ja loikannut perään, vanhemmat havahtuneet vasta kuullessaan äänen kun vaunut pudonneet veteen.
eipä siinä mene ku 10sek ku tuollainen ehtii tapahtua.

Siinähän sanotaan että huomio oli herpaantunut agressiivisten lokkien takia. Eli lokki hyökkäd kimppuun, äiti päästi otteen vaunuista huitoakseen lokkeja, samalla tuuli vie vaunut mereen.
Itelläki meinas tänään mennä rattaat ojaan kun laskin vaunuista irti kun nostin tavaroita vaunun kyytiin.

[QUOTE="hmm";30836564]todennäköisesti tuo auttaja on nähnyt jo vaunujen kaatumisen mereen, yrittänyt jo ottaa kiinni ja loikannut perään, vanhemmat havahtuneet vasta kuullessaan äänen kun vaunut pudonneet veteen.
eipä siinä mene ku 10sek ku tuollainen ehtii tapahtua.[/QUOTE]

Onko normaalia, että vauvan vaunut ovat meren äärellä jyrkäneen laidalla ilman että niistä pidetään kiinni tai niitä ei katsota?

Onko normaalia, että vauvan vaunut ovat meren äärellä jyrkäneen laidalla ilman että niistä pidetään kiinni tai niitä ei katsota?

Ei varmasti kovin tavallista ainakaan. Itse jännitän aina lasten kanssa tuollaisissa paikoissa (laitureilla jne) ja olen tosi varovainen. Silti en tuomitse näitä(kään) vanhempia. En minäkään joka nanosekunti pysty lasteni perään katsomaan. Maailmassa sattuu ja tapahtuu, nyt joillekin tapahtui tuollainen kauhea onnettomuus. Onneksi päättyi hyvin.

Siinähän sanotaan että huomio oli herpaantunut agressiivisten lokkien takia. Eli lokki hyökkäd kimppuun, äiti päästi otteen vaunuista huitoakseen lokkeja, samalla tuuli vie vaunut mereen.
Itelläki meinas tänään mennä rattaat ojaan kun laskin vaunuista irti kun nostin tavaroita vaunun kyytiin.

Kannattaisko käyttää jalkajarrua, ettei vaunut lähde liikkeelle? Olen toki huomannut, että monet kevyet, kiikkerät vaunut kyllä lähtee liikkeelle heti, jos vähänkin tulee.

Esim noissa Bugaboo-vaunuissa ei koskaan edes saa yhdellä kädellä jarrua kiinni ja ne ovat todella kiikkerät.

Ihmetyttää vaan, että jokus uskaltaa päästää otteen irti vaunuista ihan meren ääressä jyrkänteellä. Toki tilanne tulee äkisti eteen, mutta eihän vaunuista voi päästää irti.

Kannattaisko käyttää jalkajarrua, ettei vaunut lähde liikkeelle? Olen toki huomannut, että monet kevyet, kiikkerät vaunut kyllä lähtee liikkeelle heti, jos vähänkin tulee.

Esim noissa Bugaboo-vaunuissa ei koskaan edes saa yhdellä kädellä jarrua kiinni ja ne ovat todella kiikkerät.

Ihmetyttää vaan, että jokus uskaltaa päästää otteen irti vaunuista ihan meren ääressä jyrkänteellä. Toki tilanne tulee äkisti eteen, mutta eihän vaunuista voi päästää irti.

Ootko ikinä ollut tilanteessa jossa lokit hyökii päälle? Ne oikeesti tulee päälle.
Että en ihmettele jos äiti on joutunut otteensa irroittamaan vaunuista yrittäessään suojautua.

Onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin.

Hyvin saan yhdellä kädellä, oletko jotenki erityisen heikko?! :D

Ootko ikinä ollut tilanteessa jossa lokit hyökii päälle? Ne oikeesti tulee päälle.
Että en ihmettele jos äiti on joutunut otteensa irroittamaan vaunuista yrittäessään suojautua.

Onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin.

Shhh ap:lle lapsineen ei vaan voi koskaan tapahtua mitään, heidän keskittyminen kaikkeen on aina 10000% riippumatta tilanteesta, väsymyksestä jne.

Lukekaa uutinen, niin tiedätte miksi vaunut tipahtivat mereen !!
Minultakin on päässeet lastenvaunut kädestä irti kun kompastuin. Vaunut ehtivät rullata vähän matkaa ihan yksikseen eteen päin ennenkuin sain niistä taas kiinni.Onneksi mitään pahempaa ei tapahtunut.
Elämässä voi sattua ja tapahtua ja yleensä juuri silloin tapahtuukin,kun sitä vähiten osaa odottaa :O

Lukekaa uutinen, niin tiedätte miksi vaunut tipahtivat mereen !!
Minultakin on päässeet lastenvaunut kädestä irti kun kompastuin. Vaunut ehtivät rullata vähän matkaa ihan yksikseen eteen päin ennenkuin sain niistä taas kiinni.Onneksi mitään pahempaa ei tapahtunut.
Elämässä voi sattua ja tapahtua ja yleensä juuri silloin tapahtuukin,kun sitä vähiten osaa odottaa :O

Siis sinä kompastuit! Hyvä äiti ei kompastu, meille muille ei olisi koskaan voinut käydä noin. Kun ei ole käynyt niin ei ole myöskään mahdollista. :saint:

Monen lapsen äitinä voin sanoa, että meidän perheessä tapahtuu asioita joita joskus ennen lapsia tai yhden lapsen aikaan isoin sanoin mietin ja sanoin ääneen:

Mä en IKINÄ tekis noi
Mä AINAKIN tekisin niin
Mä EN KÄSITÄ miksi...

Mutta. Sitten huomasin, että elämä ei ollukaan ihan niin helppoa ja jätin sen sädekehän naulakkoon. Ja toivon, että minulla olisi järkeä monessa asiassa, mutta onneksi sen puuttuvan järjen osan lisäksi olen saanut aimo lastin onnea matkaan ja olemme isommilta tapaturmilta välttyneet. Mutta läheltä piti tilanteita on eri asioissa ollut monia.

Tosin joskus vanhemmat ovat oikeasti todella huolimattomia, ehkä ajattelemattomuuttaan tai väsyneenä. Kerrankin olin bussin välikössä vaunujen kanssa, kun toinen äiti sattui paikalle. Vaunujen kahvassa roikkui ostoskasseja, joka näytti aika huteralta. Hän parkkeerasi kärryt viereeni ja meni istumaan taaemmas penkille. Tiesin heti, miten siinä tulee käymään, eli heti seuraavassa mutkassa vaunut kaatuivat. Onneksi sain niistä kiinni, eikä vauva ei lentänyt lattialle.

No jos olet ikinä käynyt kyseisessä paikassa niin tiedät, ettei siinä ole jyrkännettä mereen. Kyseessä suht tasainen paikka jossa kulkee meri vieressä. Voisin kyllä kuvitella tilanteen mahdolliseksi omalle kohdalle varsinkin jos on ollut kova tuulenpuuska (mikä tuossa kohtaa hyvin mahdollista) ja yllättävä tilanne.

Vauvan merestä pelastanut mies löytyi: "Kuka tahansa olisi tehnyt saman" - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

– Istuimme kahvilan edessä ja juttelimme. Meistä noin viiden metrin päässä oli pariskunta, jolla oli vauva lastenvaunuissa, Chisty kertoo MTV Uutisille.

Chistyllä ei ollut suoraa näköyhteyttä pariskuntaan, mutta pian hänen vaimonsa alkoi kiljua ja Chisty huomasi vaunujen putoavan mereen.

Vanhempien kertomuksen mukaan heidän huomionsa oli herpaantunut aggressiivisten lokkien vuoksi, jolloin vaunut olivat lähteneet liikkeelle ja pudonneet mereen.

- Oli kaunis ilma ja olimme lähteneet kävelylle. Istahdimme penkeille suositun kahvilan eteen ja muistan kiinnittäneeni huomiota pariskuntaan, joka istui meistä noin viiden metrin päässä. Heillä oli vauva vaunuissa, Chisty kertoo Iltalehdelle.

Lapsen vanhempien huomio oli herpaantunut aggressiivisten lokkien takia, eivätkä he huomanneet tuulen tarranneen vaunuihin, jotka lähtivät vierimään kohti merta lapsi mukanaan.

- Olin selin pariskuntaan, joten en nähnyt tarkalleen mitä tapahtui. Vaimoni sen sijaan oli kasvot heihin päin, joten hän huomasi kohti merta vierivät vaunut. Hän huusi säikähtäneenä ja minä käännyin katsomaan. En miettinyt sekuntiakaan, vaan hyppäsin vaunujen perässä mereen. Vain muutama sekunti sen jälkeen myös vauvan äiti näki tapahtuman ja hyppäsi perässäni, Chisty kertoo.

kaivari_etu_210515TMT_503_uu.jpg

Vauvan merestä pelastanut mies: "Lapsen parkaisu oli helpotus"

Yhteistyössä