Miten vatsa kasaan?

  • Viestiketjun aloittaja Taikinamassu
  • Ensimmäinen viesti
Taikinamassu
Hyvää iltaa!

Kysyn sellaista asiaa, että miten olette saaneet synnytyksen jäljiltä mahan kiinteäksi... tai siis, ainakin sille mallille, että sen verran kova, että saa housut pysymään jalassa... ???
 
Mä yllätyin kun neuvolassa kehotettiin alkaa heti synnytyksen jälkeen parin viikon päästä tekee PÄIVITTÄIN vatsalihaksia, ja se kuulemma kannattaa...En oo tehnyt vielä kertaakaan ja synnytyksestä jo 1,5kk
:ashamed:
 
T O N T T U
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2005 klo 21:06 pikku82 kirjoitti:
Mä yllätyin kun neuvolassa kehotettiin alkaa heti synnytyksen jälkeen parin viikon päästä tekee PÄIVITTÄIN vatsalihaksia, ja se kuulemma kannattaa...En oo tehnyt vielä kertaakaan ja synnytyksestä jo 1,5kk
:ashamed:
en minakaan, ja synnytyksesta pian 2.5 vuotta!! :D en tosin tehnyt niita ennen raskauttakaan...
toivon, etta jos sita laihtuis ilman dieetteja niin paljon, etta kaikki ylimaarainen katoaa... =)
 
mulle sanottiin sairaalan fysioterapiassa et aka aletaan treenaan syviä vatsalihaksia ja sit vasta kuukausien päästä päällimmäisiä,jos heti valkaa tekee ns.päälimmäisiä ei vatsa kestä ja lihasten "etuvako" jää auki...et ekaks ne sisemmät ja sano vielä et tällä sysyteemillä saa bikini vatsan ja kyllä toimii!Esim.mene nelinkonti lattialle ja nostelet 10 kertaa molempia käsiä eteenpäin kasvot lattiiaan päin ja kaula suorassa linjassa,kyllä tuntuu!Toivottavasti ymmärretty,vaikee selittää!Ja tähän on paljon muitakin liikkeitä...nämä neuvot annettiin naistenklinikalta...ne syvät vatsalihakset treenaa myös lantionpohjaa!!! B)
 
myy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 08:32 tintti kirjoitti:
mulle sanottiin sairaalan fysioterapiassa et aka aletaan treenaan syviä vatsalihaksia ja sit vasta kuukausien päästä päällimmäisiä,jos heti valkaa tekee ns.päälimmäisiä ei vatsa kestä ja lihasten "etuvako" jää auki..
Näin mullekin sanottiin, eli ei kannata kiirehtiä vatsalihasliikeiden kanssa!! Sanoo äiti, jolla synnytyksestä kohta 10kk, eikä yhtään vatsalihasliikettä tehtynä.... :LOL: :LOL:
 
rymättylä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 22:54 myy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 08:32 tintti kirjoitti:
mulle sanottiin sairaalan fysioterapiassa et aka aletaan treenaan syviä vatsalihaksia ja sit vasta kuukausien päästä päällimmäisiä,jos heti valkaa tekee ns.päälimmäisiä ei vatsa kestä ja lihasten "etuvako" jää auki..
Näin mullekin sanottiin, eli ei kannata kiirehtiä vatsalihasliikeiden kanssa!! Sanoo äiti, jolla synnytyksestä kohta 10kk, eikä yhtään vatsalihasliikettä tehtynä.... :LOL: :LOL:
Näin kuulin minäkin. Ja ekasta synnytyksestä 2v5kk ja toisen ajattelin vetää "samoilla läskeillä", eli siitä 7kk aikaa.. Eikä vieläkään liikkeen liikettä tehtynä :whistle:
 
imetyksellä sanotaan... mutta mulla ei imetys kyllä auttanut kun pari kuukautta. edelleen imetän 9kk ikästä eikä saa pullomaitoa yhtään, kiinteää ruokaa tietty saa ja kyllä ei läskit imetyksellä enää lähe :D
 
Mimmi81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 08:32 tintti kirjoitti:
mulle sanottiin sairaalan fysioterapiassa et aka aletaan treenaan syviä vatsalihaksia ja sit vasta kuukausien päästä päällimmäisiä,jos heti valkaa tekee ns.päälimmäisiä ei vatsa kestä ja lihasten "etuvako" jää auki...et ekaks ne sisemmät ja sano vielä et tällä sysyteemillä saa bikini vatsan ja kyllä toimii!Esim.mene nelinkonti lattialle ja nostelet 10 kertaa molempia käsiä eteenpäin kasvot lattiiaan päin ja kaula suorassa linjassa,kyllä tuntuu!Toivottavasti ymmärretty,vaikee selittää!Ja tähän on paljon muitakin liikkeitä...nämä neuvot annettiin naistenklinikalta...ne syvät vatsalihakset treenaa myös lantionpohjaa!!! B)
Tintti! Voisitko kertoa enempi noista liikkeistä, mäkin haluisin meinaa päästä pullataikinamahasta eroon. Tai et sen sais ainaki pienemmäksi :whistle: . Niin toi nelinkontin lattialla liike, niin onko se niitä syvempiä vatsalihasliikkeitä trimmaava liike?
 
:) Hei!!
Olen kuullut, että vatsaliahksia kannattaa alkaa treenata vasta 4 kk synnytyksen jälkeen! Muuten voi jäädä pömppömaha ja se ei lähde millään pois! Mut varmaan noita syviä vatsalihaksia voi treenata aikaisemmin (en tiedä niistä)!!
T. Heinis
:heart: Hyviä treenauksia
 
Ella81
Heippa!

Mä ainakin aloin tekemään vatsalihaksia aika pian synnytyksen jälkeen eikä jäänyt mitään pömppömahaa niinkuin jotkut varoittelee.. Syviä lihaksia voi treenata staattisilla liikkeillä. Eli mene lattialle kontilleen, siitä kyynärpäät lattiaan ja vartalo suoraksi jalat lantion leveydellä. Pysy siinä minuutin varran. Pieni lepo ja uudestaan. Toinen hyvä syvien vatsalihasten liike tulee tässä. Istu tai seiso selkä suorana. Jännitä vatsalihaksia sillä tavalla että kuvittelet vetäväsi vetoketjua kiinni mahalla. Eli jännitä vatsalihakset alhaalta ylöspäin. Pidä loppu puristus hetken aikaa ja rentouta. 10-15 kertaa peräkkäin.

Siinä nyt muutamia! Itse olen saanut vatsan ainakin kohtalaiseen kuntoon imetyksen,liikunnan ja vatsalihasten treenaamisen avulla. Ja synnytyksestä on kuitenkin vasta 2 kk. Vatsa on aika lailla samanlainen kuin ennen raskautta! Että ei vatsan ennalleen saaminen ole hankala juttu lainkaan! :) Treeniä,treeniä ja treeniä siskoseni! =)
 
Eli täs lisää ohjeita:Konttaus asento,selkä suorana,katse lattiassa.Supista lantionpohjan lihakset
1.Nosta käsi sivulle vaakatasoon kyynärpää koukussa,siten että sormet osoittaa eteen.Laske käsi alas.Toista 10-30 kertaa.Tee sama toisella.Tai
2.Nosta käsi suorana eteen vaakatasoon,laske suorana alas.Toista 10-30 kertaa.Sama toisella.Tai
3.Nosta käsi suorana eteen vaakatasoon,vedä vaakatasossa sivulle koukkuunja ojenna takaisin suorana eteen,laske alas.Toista rauhallisesti 5-20 kertaa.Sama toisella.Tuntuu kyllä todella!Tehostaa voi edetessä ½kg painoilla!
Sit seuraava:Asetu selinmakuulle polvet koukussa,jalkapohjat alustalla.Supista lantionpohjan lihakset.Nosta lantio ylös selkä suorana.Liuùta toista jalkaa pitkin lattiaa niin ettei lantio keinahtele jalan liikuessa.Vaihda jalkaa,tee niin monta kertaa kun jaksat,kunhan lantio pysyy paikallaan!Tässä alkuvinkkejä kun lantion pohjan lihakset eli syvät lihakst on kunnossa ja treenattu voi alkaa tehdä ns.normaaleja vatsalihaksia!Tsemppiä! B) :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 23:07 jep kirjoitti:
Imetyksellä, imetyksellä... 1v3kk imetin, niin poistui kaikki ylimääräinen. Lisäks päivittäinen ulkoilu lapsen kanssa.

ei onnistu kaikilla tuokaan konsti, valitan! Imetin esikoista 1v 10 kk ja silti jäi tosi paljon.... Mahanahka on ihan venyny.. No, eipä käy kieltäminen ettenkö oisi ssyöny ihan hyvin :)
 

Yhteistyössä