Miten valmistella yksinhuoltajuus?

Hei,

ja nyt en ota vastaan saarnoja isälässytyksestä - olen tarinani kertonut, ja tämän lapsen hedelmöittäjästä ei 99% todennäköisyydellä ole isäksi tai ole iloa lapselle - ihan umpinarsisti kyseessä.
Asiasta myös miehen lähipiirin kommentit olemassa.
Muun suvun ja lainvoimaisuuden vuoksi isyys kuitenkin on jo viranomaisselvittelyssä, ja sen lapselle selväksi haluan.
Kysynkin nyt neuvoja - miten turvata selusta mikäli kumminkin jonkun ihme uhmamielen siivittämänä mies intoutuisi yhteishuoltajuutta ehdottelemaan ?
Lapsi on siis 2 kk seurustelun tulos - emme ole asuneet yhdessä miehen kans - ja hän jopa ehti mun raskauden aikana naimisiin .
Ymmärtääkseni olen vahvasti yksinhuoltaja - ja saan yksinhuoltajuuden ?
Mies asuu 600 km päässä, eikä ole mitään kiinnostusta lapseen osoittanut, tökeryydestä on kirjallistakin näyttöä.
Onko jotain muuta huomioon otettavaa asian käsittelyn kannalta - nyt menossa dnatestit (asia mulle selvä, mutta mies vaatii ja niin minäkin, muuten isyys muuttuisi joka toinen päivä epätodeksi...)

Varan vuoksi vielä : MIKÄLi mies on aidosti isänä olemisesta kiinnostunut , asenne on toinen. Meidän tapauksessa - tiedän muitakin - motiivina huoltajuus tms vaateisiin olisi/on ihan joku muu - vallanhimo. kiusanteko, uhmamieli. Nimittäin lastaan ei ainakaan tämä mies ole kertaakaan ajatellut eikä mitenkään lämpöä osoittanut - biosuku muutoin osoitti jo eka puhelussa moninkertaisesti enemmän lämpöä ja humaaniutta.

kysyy,
papu
 

Yhteistyössä