Miten valmistatte broilerinkoivet?

  • Viestiketjun aloittaja kokkaaja
  • Ensimmäinen viesti
"mää"
[QUOTE="Sanna";25650078]Tällä systeemillä riisikin maistuu broiskun rasvalta....[/QUOTE]
No mutta sehän siitä tekeekin hyvää.
Mä teen nykyisin niin että leikkaan koipireisistä koivet erilleen, koska lapset tykkävät kaluta niitä, ne reisiosan luut taas ällöttävät niin että toisella menee ruokahalut kokonaan :)
Lisäksi maustan reilusti chilillä, inkiväärijauheella, juustokuminalla, valkosipulijauheella, korianterilla jne.
Lisukkeeksi paistoin kanaliemessä keitettyä puuroriisiä ja ohrasuurimoita viimeksi.
 
"vieras"
[QUOTE="Sanna";25650078]Tällä systeemillä riisikin maistuu broiskun rasvalta....[/QUOTE]

Aivan, eli riisistä tulee todella maukasta. :p

Meillä tarjoillaa koivet riisipedillä, ja usein uunissa on myös porkkanaa, kukkakaalia ja parsakaalia.
 
"äiti"
[QUOTE="mää";25650222]No mutta sehän siitä tekeekin hyvää.
Mä teen nykyisin niin että leikkaan koipireisistä koivet erilleen, koska lapset tykkävät kaluta niitä, ne reisiosan luut taas ällöttävät niin että toisella menee ruokahalut kokonaan :)
Lisäksi maustan reilusti chilillä, inkiväärijauheella, juustokuminalla, valkosipulijauheella, korianterilla jne.
Lisukkeeksi paistoin kanaliemessä keitettyä puuroriisiä ja ohrasuurimoita viimeksi.[/QUOTE]

onpas oudot mausteet, meillä lapset ei söisi korianterikanaa.
 
[QUOTE="Sanna";25650078]Tällä systeemillä riisikin maistuu broiskun rasvalta....[/QUOTE]

Joo siksihän koipia käytänkin tähän ruokaan, kun niissä on sitä makua ja riisit muhii niiden alla ;) Ei tähän mikään rasvaton suikale sovikaan.
Voihan ne koivet paistaa pelkästään ja keitellä lisukkeeksi mitä haluaa.
 
"mää"
[QUOTE="äiti";25650244]onpas oudot mausteet, meillä lapset ei söisi korianterikanaa.[/QUOTE]
Joo siis jauhettuja siemeniä käytän mausteseoksessa. Mä olen vähän niinku jäljitellyt tätä listaa atrian shanghai-koivista, koska lapset rakastuivat noihin koipiin.
Atria - Tuote
(mm. kurkuma, sinapinsiemen, paprika, cayenne, korianteri, inkivääri),
 
[QUOTE="mää";25650287]Joo siis jauhettuja siemeniä käytän mausteseoksessa. Mä olen vähän niinku jäljitellyt tätä listaa atrian shanghai-koivista, koska lapset rakastuivat noihin koipiin.
Atria - Tuote
(mm. kurkuma, sinapinsiemen, paprika, cayenne, korianteri, inkivääri),[/QUOTE]

En ole tykästynyt noihin marinaadeihin, jotenki lihaan tulee outo maku tai jotain : /
Mä taidan kokeilla kans omaa sekoitusta tuohon tyyliin jos esikoinen tykkäisi, kiitti vinkistä.
 

Yhteistyössä