Miten valita huvitukset (lintsi, puuhamaa, korkeasaari yms)

Yritän tässä miettiä mihin kaikkialle sitä perheen kanssa lähtisi. Lapset 3,5v ja 1v3kk.

-Lintsi
-Puuhamaa
-Korkeasaari
-Hoplop
-Huimala
-Tykkimäki
-Muumimaa
-Särkänniemi

Näitähän riittää vaikka muille jakaa! Asutaan pk seudulla.

Olisko suosituksia?

Lintsi ja Korkeasaari ainakin.
 
"onpas"
First world problem indeed :D

Monessako meinasitte käydä? Jos Lintsi ja Korkeasaari ainakin, niin en osaa suositella siihen lisäksi kun mun makuun siinä olisi tarpeeksi. Ei nyt ainakaan Särkänniemeä tai Tykkimäkeä Lintsin lisäksi...
 
"vieras"
Puuhamaa ehdoton suosikki pikkusille! Taidetaan mennä sinne uudelleenkin tänä kesänä. Lintsi, muumimaailma ja korkeasaarikin kierretty vajaa 3veen kanssa tänä kesänä mutta ne ei niin kiinnostavia ollut vielä.
 
"vieras"
Meillä lapset 1v ja 4v. Tänä vuonna mennään vielä korkeasaareen ja särkänniemeen. Käytiin jo sealifessa, joka oli 4veen mielestä kiva paikka. Mun mielestä ylihinnoteltu. Lintsillä ei käyty, koska siellä on vähemmän laitteita pienille kuin särkänniemessä. Huimalassa käytiin oli kiva paikka. Muumimaailmassa käyty edellisinä vuosina, mutta sinne ei enää mennä. On todella ylihinnoiteltu. Eikä siellä ole oikeastaan mitään muuta kun ne muumit.
 
Jotenkin iän mukaan..... Meillä 5v ja 1,5 v ja noista tolle nuorimmalle ei nyt vielä tarvi huvituksia ajatella. Viime vuonna käytiin powerparkissa, tänä vuonna särkänniemessä.

Missähän nyt teidän 3,5 v ois eniten puuhaa/katselemista?

Itse ajattelin että ensi vuonna ois muumimaailman vuoro (6v ja 2,5v),
sitten taas ehkä powerpark (7v ja 3,5v),
linnanmäki ja korkeasaari (8v ja 4,5v),
sitten näitä vaasalandiaa, vislahtea, puuhamaata (? 9v ja 5,5v).

Joka vuosi nyt ei ainakaan jokapaikkaan.
 
Lintsillä oltiin viime vuonna ja lapsi sillon 2,5v tykkäsi ihan hirveästi!
Korkeasaari vaan kuuluu kesään niin sen takia myös sinne :)

Mietin kyllä että olisko Puuhamaa tänä vuonna ja jättäisi lintsin väliin. Hmm... en tiedä, niin paljon vaihtoehtoja että mitä valitsisi :)
 
"diipadaa"
Puuhamaa on pienille paras, sellainen todellinen koko perheen kohde mun mielestäni ja jotenkin hintansa arvoinen. Korkeasaari on myös kiva ja kohtuuhintainen! Vaikkei listassa ollutkaan ideaparkin funparkia, jota mainostetaan Pohjois-Euroopan suurimpana sisähuvipuistona, niin sitä en voi suositella. Kävimme siellä neljän alle 6-vuotiaan kanssa (jokaiselle ranneke à 18e) ja pettymys oli suuri. Sinne minua ei enää saa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kumikameli
eh
Minä ainakin vien lapset niin moneen paikkaan kun vain 2kk loman aikana ehditään. Lintsi, särkkis, tykkimäki, serena ja puuhamaa jo käyty. Muumimaailmaan ja korkeasaareen ollaan vielä menossa. Huimalat ja HopLopit kuuluvat arkiharrastuksiin.

Kuinka epä-aktiivisia perheitä olette?! :O

Meillä 5v kaksoset.
 
Minä ainakin vien lapset niin moneen paikkaan kun vain 2kk loman aikana ehditään. Lintsi, särkkis, tykkimäki, serena ja puuhamaa jo käyty. Muumimaailmaan ja korkeasaareen ollaan vielä menossa. Huimalat ja HopLopit kuuluvat arkiharrastuksiin.

Kuinka epä-aktiivisia perheitä olette?! :O

Meillä 5v kaksoset.

Meillä on yhteistä lomaa 3vko joten siihen kartoitan noita tekemisiä. Kaikkiin ei ehdi, enkä halua. On kuitenkin rannat, puistot yms jutut, eikä kokoajan todellakaan näiden pienten kanssa juosta joka paikkaan. Sen takia muutama isompi juttu ja sitten pienempiä.

Huimalaan ja hoploppiin en lähde yksin kahden lapsen kanssa, joten ei meillä ihan normi arki juttuihin kuulu meillä nekään.
 
"Apuva"
Jotenkin iän mukaan..... Meillä 5v ja 1,5 v ja noista tolle nuorimmalle ei nyt vielä tarvi huvituksia ajatella. Viime vuonna käytiin powerparkissa, tänä vuonna särkänniemessä.

Missähän nyt teidän 3,5 v ois eniten puuhaa/katselemista?

Itse ajattelin että ensi vuonna ois muumimaailman vuoro (6v ja 2,5v),
sitten taas ehkä powerpark (7v ja 3,5v),
linnanmäki ja korkeasaari (8v ja 4,5v),
sitten näitä vaasalandiaa, vislahtea, puuhamaata (? 9v ja 5,5v).

Joka vuosi nyt ei ainakaan jokapaikkaan.
Hyvä luoja, älä anna näiden ihmisten olla tosissaan...
 
"MiMeira"
[QUOTE="Apuva";26686394]Hyvä luoja, älä anna näiden ihmisten olla tosissaan...[/QUOTE]

No mitä vikaa tässä on? kunhan nyt mietittiin minne lomalla tänä vuonna mennään ja missä iässä lapset eniten mistäkin nauttis? Ei täs nyt oo hotelliöitä varattu että yski vaan pullanmurut rauhassa ;)
 
miuh
[QUOTE="diipadaa";26686192]Puuhamaa on pienille paras, sellainen todellinen koko perheen kohde mun mielestäni ja jotenkin hintansa arvoinen. Korkeasaari on myös kiva ja kohtuuhintainen! Vaikkei listassa ollutkaan ideaparkin funparkia, jota mainostetaan Pohjois-Euroopan suurimpana sisähuvipuistona, niin sitä en voi suositella. Kävimme siellä neljän alle 6-vuotiaan kanssa (jokaiselle ranneke à 18e) ja pettymys oli suuri. Sinne minua ei enää saa.[/QUOTE]

Kerrotko lisää tosta Funparkista? Miksi et suosittele, miksi oli pettymys? Meillä olis toi tarkotus käydä parin viikon päästä testaamassa kuusivuotiaan kanssa...
 

Yhteistyössä