miten vakuuttaa vanhemmat, jotta saisin muuttaa pois kotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "koulukiusattu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"koulukiusattu"

Vieras
Olen siis 2 kuukauden kuluttua 18 v , mutta koulussa kaveriongelmien takia haluaisin muuttaa toiseen kaupunkiin pois kotoa. Tässä tapauksessa Rovaniemeltä Helsinkiin. Helsinki tulisi olemaan myös opiskelukaupunki lukion jälkeen. Miten saisin siis vanhemmat vakuutettua että he antaisivat minun muuttaa? Äidilleni on hyvin tarkka juuri se että pitää olla 18v, mutta se on vain selitys sille ettei hän itse halua päästää minusta irti. Ymmärrän että asia on hänelle myös vaikea luopumisen hetki, mutta voin todella huonosti nykyisessä koulussa. Tarkennan vielä että muuttaisin joka tapauksessa samassa kuussa kun täytän 18 v, mutta 2 kk on sietämätön aika jos voi huonosti ja ojn ahdistunut koulussa. Miten perustella asia vanhemmilleni ja saada heidät asian kannalle? Olen toivotonja tarvitse apua asian suhteen.

Onko sinulla asunto tiedossa ja miten aiot elää? Sinulla on siis lukio kesken. Onko mahdollista vaihtaa lukiota? Kaksi kuukautta menee nopeasti ja ehdit järjestellä asioita. Muutto on aika kova homma ja se maksaa Roista Helsinkiin aika paljon.

Tietääkö vanhemmat kiusauksesta? kuka kiusaa ja miksi? onko asialle tehty mitään?

2kk on melko lyhyt aika,ja kesken lukuvuoden muuttaminen jo koulun suhteen voi olla haastavaa.. Onko sulla opiskelu paikka hesassa? Tarkotan siis että toisen asteen koulutuksessa paikkaa ei niin vaan vaihdeta kuin esim peruskoulussa..

Yhteistyössä